Duyuru Detayı



ORDU ÇEVRE YOLU AKÇATEPE-1 TÜNELİ'NDE İLK IŞIK GÖRÜLDÜ

 

Ordu şehir merkezindeki trafik yoğunluğunu rahatlatmak amacıyla projelendirilen Ordu Çevre Yolu'nun ikinci kesiminde yapım çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. 10,7 km uzunluğundaki ikinci kesimin önemli bir geçiş noktası olan Akçatepe-1 Tüneli'nde kazı çalışmaları tamamlanarak ilk ışık görüldü. 26 Temmuz Salı günü düzenlenen törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu, Karayolcular ve yüklenici firma temsilcileri katıldı.

 2022.26.07orduçevrebakaniçfoto.jpg

“Aslan payı Karayollarının"

Çevre yolunun Ordu ve çevre illerin ulaşımını rahatlatması bakımından son derece önemli olduğunu belirten Bakanımız, “Çalışmalarımız tamamlandığında trafikte can ve mal güvenliğini daha da yükseltecek; bölgenin turizm, ticaret ve sosyo-ekonomik gelişimine de büyük katkı sağlayacağız, en önemlisi zaman ve akaryakıt tasarrufuyla ülkemizin ekonomisine de destek olacağız." dedi.

Stratejik ulaşım ve iletişim yatırımlarıyla, ülkemizdeki üretime, istihdama, ticaret ve turizme ciddi katkılar sağladıklarının altını çizen Karaismailoğlu; bu yatırımların içinde, yüzde 61 oran ve 972 milyar liralık miktar ile aslan payını Karayollarının aldığını söyledi.

 

“Dev ulaştırma projelerini halkımızın hizmetine sunduk"

Bölünmüş yol uzunluğunu 6 bin kilometrelerden 28 bin 700 kilometreye çıkardıklarını, 2023 hedeflerinin ise 29 bin 500 kilometre olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, "Karıncalar gibi çalışıyor; karayollarında geçit vermeyen dağları tünellerle aşıyoruz. Bu azmimizin sonucunda tünel uzunluğunu, 50 kilometreden alıp 661 kilometreye çıkardık, 2023'te tünel uzunluğunu 720 kilometreye ulaştıracağız. Derin vadileri köprü ve viyadüklerle geçiyoruz. 311 kilometre uzunluğundaki köprü ve viyadüklerimizi 730 kilometreye çıkardık." diye konuştu.

Akçetepe-1 Tüneli'nin de yer aldığı Ordu Çevre Yolu projesi hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, “Uzunluğu 21,4 kilometre olan bölünmüş yol standardındaki projemizde toplam; 9 bin 492 metre uzunluğunda 6 çift tüp tünel, 3 bin 676 metre uzunluğunda 11 çift köprü ile birlikte, 414 metre uzunluğunda 5 tek köprü ve farklı seviyeli kavşak yer almaktadır." dedi.

Konuşmasının ardından iş makinesiyle tünele son darbeyi vuran Bakanımız, kazı çalışmaları tamamlanan 440 metre uzunluğundaki çift tüplü Akçetepe-1 Tüneli'nde ışığın görülmesini sağladı.

10,7 km'lik ilk kesimi 3 Mart 2019 tarihinde hizmete sunulan çevre yolunun 10,7 km uzunluğundaki ikinci kesiminde bulunan Akçatepe – 1 Tüneli'nin çıkışı ile Akçatepe – 2 Tüneli girişi arasında Üniversite Farklı Seviyeli Kavşağı bulunuyor. Kavşağın katılma / ayrılma kolları nedeniyle Akçatepe – 1 Tüneli'nin sol tüpünün 190 m'si, sağ tüpünün 170 m'si 3 şeritli olarak hayata geçiriliyor.  

Ordu Çevre Yolu'nun ilk kesiminin trafiğe açılmasıyla transit trafik şehrin dışına alınırken, ikinci kesimin de hizmete sunulmasıyla şehir geçişinin tamamının çevre yolu üzerinden yapılması sağlanacak.   

Mevcut şehir geçinde bulunan sinyalize kavşakların tamamını devre dışı bırakan çevre yolu ile, 40 dakikalık seyahat süresi 15 dakikaya inecek, güvenli trafik akışı tesis edilecek. 

Şehrin doğusu ile batısı arasında ulaşım konforunu artıran çevre yolu, Ordu Üniversitesi, Şehir Hastanesi, Havaalanı gibi önemli noktalara kolay erişim imkanı sağlayacak.


WhatsApp Image 2022-07-26 at 13.35.36 (1).jpeg  
 
​​Büyült
WhatsApp Image 2022-07-26 at 13.35.36 (2).jpeg  
 
​​Büyült
WhatsApp Image 2022-07-26 at 13.35.37.jpeg  
 
​​Büyült
WhatsApp Image 2022-07-26 at 13.36.33 (1).jpeg  
 
​​Büyült
WhatsApp Image 2022-07-26 at 13.36.33.jpeg  
 
​​Büyült