Duyuru Detayı

KARAYOLLARI 71. BÖLGE MÜDÜRLERİ TOPLANTISI BAŞLADI

 2021 71. BL.MD. iç3.jpg

Karayolları Genel Müdürlüğümüzün kurulduğu 1950 yılından itibaren her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen Bölge Müdürleri Toplantısı'nın 71'incisi Genel Müdürlük Halil Rıfat Paşa Toplantı Salonu'nda düzenlenen törenle başladı. 5 Nisan Pazartesi günü yapılan açılış törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil Karaismailoğlu, Eski Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Cahit Turhan, Bakan Yardımcımız Sayın Enver İskurt, Genel Müdürümüz Sayın Abdulkadir Uraloğlu ile bürokratlar ve Karayolcular katıldı.

Tören konuşmasında önemli mesajlar veren Bakanımız Adil Karaismailoğlu; "Dört mevsim, en zor iklim koşullarında bile birlikte inşa ettiğimiz, yollarımız, köprülerimiz, tünellerimiz bugüne dek Türkiye tarihinde görülmemiş mühendislik başarılarıyla hayata geçirilmiştir" dedi.

 

- “Bugüne dek karayollarımızın inşasına ve iyileştirme projelerine yaptığımız yatırım 670 milyar lira'yı aşmıştır"

Karaismailoğlu, 2003 yılından bu yana gerçekleştirilen ulaştırma ve haberleşme hamlesi kapsamında yapılan 1 trilyon 86 milyar liranın üzerindeki yatırımların içinde karayollarının hep önemli bir paya sahip olduğunu dile getirdi. Bugüne dek karayolları inşasına ve iyileştirme projelerine yapılan yatırımın 670 milyar lira'yı aştığını belirten Karaismailoğlu, 2003-2020 yılları arasında yapılan bu harcamaların şimdiden Gayri Safi Yurtiçi Hasılaya toplam 395 milyar dolar ve üretime 837,7 milyar dolar katkı sağladığını açıkladı.

2003 yılında Acil Eylem Planı kapsamında başlatılan karayolu altyapı geliştirme seferberliğiyle önemli mesafelerin kat edildiğini vurgulayan Karaismailoğlu “19 yıl önce mevcut 6 bin 101 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızı, 28 bin 204 kilometreye çıkardık. Bölünmüş yol uzunluğumuzu 2023 yılında 30 bin kilometreye çıkarmayı hedefliyoruz. 2003'te bin 714 kilometre olan otoyol uzunluğumuzu bin 809 kilometre daha ekleyerek, 3 bin 523 km'ye ulaştırdık" şeklinde konuştu.

Karayollarında yol güvenliği hakkında konuşan Bakanımız,  100 milyon taşıt × km. başına düşen kaza anında ölümlerin 5.72'den 1.21'e düştüğünü ve hayatını kaybedenlerin sayısında yüzde 3,79'luk azalma sağlandığını kaydetti. Karaismailoğlu, “Yüz bin kişi başına trafik kazalarında can kaybında dünya ortalaması 18 iken, ülkemizde bu rakam 2019 sonu itibariyle 6,6'ya gerilemiştir" dedi.

2021 71. BL.MD. iç4.jpg

 

-“ Türkiye ekonomisinin omurgasını oluşturan Marmara ve Ege bölgelerini çağdaş bir otoyol ağı ile birbirine bağladık"

Karayolları Genel Müdürlüğümüz bünyesinde son dönemlerde gerçekleştirilen projelere ilişkin bilgiler veren Bakanımız Karaismailoğlu şunları aktardı: “İstanbul-İzmir Otoyolu'nun tamamını, 2019 yılında hizmete sunarak Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu ile İzmir-Aydın ve İzmir-Çeşme otoyolları arasındaki bağlantıyı sağladık. Bu şekilde, Türkiye ekonomisinin omurgasını oluşturan Marmara ve Ege bölgelerini çağdaş bir otoyol ağı ile birbirine bağladık. Ankara-Niğde Otoyolu'nu da geçtiğimiz aylarda Sayın Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle hizmete açtık. Bu otoyolumuz sayesinde, Kapıkule'den Güneydoğu sınır noktasına kadar uzanan kesintisiz otoyol imkânını tesis ettik. Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamladık ve trafiğe açtık."

1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu'nu da 18 Mart 2022`de tamamlayacaklarını ifade eden Bakanımız,  Aydın ve Denizli illerini İzmir Limanı ile Marmara Bölgesine ve aynı şekilde Akdeniz'e bağlayacak büyük projelerimizden Aydın-Denizli Otoyolu'nun yapım çalışmalarının sürdüğünü sözlerine ekledi.

 

-“Karayollarımızda dijitalleşme dönemini başlatıyoruz" 

Bakanımız Karaismailoğlu, 29 Eylül 2020 tarihinde kamuoyuna açıklanan Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planı kapsamında, “İleri bilişim teknolojileri ile Türkiye'de insan ve çevre odaklı ulaşım sistemi" vizyonunu benimsediklerinin altını çizdi. Karaismailoğlu, yerli ve milli ulaşım sistem altyapılarıyla desteklenerek trafiğe açılan Ankara-Niğde Otoyolu'nda 1,3 milyon metrelik fiber iletişim ağı, sensörler, kameralar, veri ve kontrol merkezleri ile sürücülere hizmet verildiğini anımsattı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2023, 2053 ve 2071 hedefleri doğrultusunda daha nice büyük ulaştırma projelerinin hayata geçirileceğini dile getiren Bakanımız sözlerini şöyle tamamladı: “Ulaştırma ağımızın can damarlarını kuran, işleten Karayolları Teşkilatı olarak, üstlendiğiniz zorlu görevleri her zaman olduğu gibi ilkeli ve özverili bir şekilde, şevkle yerine getireceğinize yürekten inanıyorum."

Açılışta konuşan Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu ise Bölge Müdürleri Toplantıları ile çalışmalarına ivme kazandırırken, yıl içinde elde edilen bilgi ve tecrübelerin paylaşılmasını sağladıklarını, çalışmaları objektif olarak değerlendirerek yılın plan ve programını oluşturduklarını ve Kurumun yol haritasını belirlediklerini söyledi.

 

-“ Zorlu pandemi şartları altında, tüm tedbirler alınarak şantiyelerimiz açık tutulmuş ve istihdama katkı sağlanmıştır"

Uraloğlu, ulaşım modları arasında ağırlıklı olarak tercih edilen karayolu ağının vatandaşların ihtiyacını karşılamasının yanı sıra yaklaşık 200 sektörü de doğrudan etkilediğine işaret ederek, bu bakımdan ulaşımın öncü ve yönetici kuruluşu olan KGM'nin gerçekleştirdiği karayolu yatırımlarının, her türlü mal ve hizmet üreten sektörlere büyük katkı sağladığını söyledi. Uraloğlu, dünyayı etkileyen zorlu pandemi şartları altında, tüm tedbirleri alarak şantiyeleri açık tuttuklarını ve istihdama katkı sağladıklarını anlattı.

2021 71. BL.MD. iç2.jpg


- 2020 yılı değerlendirmesi

KGM olarak bugün itibarıyla sorumluluklarında 3 bin 523 kilometre otoyol, 30 bin 974 kilometre devlet yolu ve 34 bin 136 kilometre il yolu olmak üzere toplam 68 bin 633 kilometre yol ağı bulunduğunu belirten Genel Müdürümüz şöyle devam etti:

"2020'de önemli otoyol projelerimiz Ankara-Niğde ve Menemen-Aliağa-Çandarlı otoyollarının tamamını, Kuzey Marmara Otoyolu'nun da önemli bir bölümünü hizmete sunduk. Kalan 9,1 kilometrelik kesimi de 2021'in ilk yarısında tamamlamayı hedefliyoruz. 165 metreyle Türkiye'nin en yüksek ayaklı köprü unvanına sahip Beğendik Köprüsü ve yollarını hizmete açtık. Ülkemizin 'Edebiyat Yolu' olarak da adlandırılan 64 kilometrelik, 11 tünelli Kahramanmaraş-Göksun Yolu ile bu kesimdeki yolculuk süresini yarıya indirdik."

Amasya Çevre Yolu'nu, Konya Çevre Yolu'nun 1. Etabını, Gölbaşı Şehir Geçişi'ni, Cudi Dağı Tünelleri ve Viyadüğünü, Akhisar Çevre Yolu'nu ve Karakurt-Horasan Yolu gibi nice projeyi başarıyla tamamladıklarını anlatan Genel Müdürümüz, Ters-Y tipi kule olarak tasarlanan 168,5 m'lik tek pilon ve 380 m'lik orta açıklığı ile Dünya literatüründe 4. sırada yer alan 660 m'lik Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tünelleri, Diyarbakır Devegeçidi Köprüsü, Yenikent-Temelli Yolu, Adıyaman Altınşehir Köprülü Kavşağı, Tohma (Şehit Gaffari Güneş) Köprüsü, Kızılcahamam-Çerkeş Tüneli, Şanlıurfa Çevikkuvvet Köprülü Kavşağı gibi önemli yatırımların ülkemize kazandırıldığını aktardı.   

-Trafik güvenliği çalışmaları

 

Trafik güvenliği çalışmalarına değinen Genel Müdürümüz,  2003'ten bu yana 403 milyon 447 bin m2 yatay işaretleme, 2 milyon 511 bin m2 düşey işaretleme, 32 bin 621 km oto korkuluk çalışmasının yapıldığını ifade ederek, 3.363 adet kavşağın sinyalize kontrollü kavşak haline getirildiğini belirtti. Genel Müdürümüz,  bin 653 adet kaza kara noktası ve kaza potansiyeli yüksek kesimde iyileştirme çalışmalarının tamamlandığını sözlerine ekledi.

 

-“12 bin 146 kilometrelik 18 adet kuzey-güney aksının yüzde 88'lik bölümünü tamamladık"

Genel Müdürümüz, toplam uzunluğu 87 kilometreyi aşan 48 adet tünel inşa ettiklerini vurgulayarak, “Gelecek nesillerimize yaşanabilir temiz bir dünya sunmak amacıyla gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla son 18 yılda kuruluşumuzca ve diğer kuruluşlarla yapılan protokollerle 72 milyon 500 bin adetten fazla fidan diktik. 2020-2021 kar ve buz mücadelesi çalışmalarında görevli 12 bin 626 fedakar personelimizin çabalarıyla, 440 adet kar mücadele merkezinde, 10 bin 665 makine-ekipman ile yollarımızı 7 gün 24 saat açık tutmaktayız. Önemli ulaşım koridorlarına sahip ülkemizin rekabet gücünü artırması açısından önemli yatırımlarımızdan 12 bin 146 kilometrelik 18 adet kuzey-güney aksının yüzde 88'lik bölümünü tamamladık" şeklinde konuştu.

Avrupa, Asya ve Ortadoğu arasında yük ve yolcu taşımacılığında büyük öneme sahip toplam 8 bin 524 kilometrelik doğu-batı akslarının 7 bin 747 kilometresini tamamlayarak trafiğe açtıklarını belirten Genel Müdürümüz, hem kuzey-güney hem de doğu-batı koridorlarında çalışmaların devam ettiklerini söyledi.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmaların büyük bir hızla sürdüğü bilgisini aktaran Uraloğlu, Zigana Tüneli'nde  kazıda yüzde 84, kaplamada da yüzde 61 ilerleme sağladıklarını; tüneli 2023 hedefleri doğrultusunda hizmete sunmayı hedeflediklerini belirtti.

 

-“Akıllı Ulaşım Sistemlerini hayata geçiriyoruz"

Güvenli ve konforlu erişimi sağlamak, karayolunu en iyi şekilde işletebilmek ve geliştirebilmek için Akıllı Ulaşım Sistemlerini hayata geçirdiklerine dikkat çeken Genel Müdürümüz şunları kaydetti:

“Karayolları Genel Müdürlüğü yerleşkesindeki Ana Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezi ile Karayolları Antalya  Bölge Müdürlüğündeki Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezi binasının yapımı tamamlanmış, Kars Bölge Müdürlüğünde ise devam etmektedir. Yine aynı kapsamda planlanan 15 bin kilometre fiber optik kablo döşenmesi çalışmaları kesintisiz devam etmektedir. Akıllı Ulaşım Sistemleri kapsamında, 2020'de 227 adet sinyalizasyon, 1 adet meteorolojik bilgi istasyonu, 21 adet kamera, 8 adet değişken mesaj işareti, 30 adet değişken trafik işareti tesis edilmiştir."

-Kurumun 2021 yılı  hedefleri

Kuruluşun 2021 hedeflerini de aktaran Uraloğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

"Toplam 361 kilometre bölünmüş yol, 331 kilometre tek yol yapımı, 1.134 kilometre bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol yapım ve onarımı, 8 bin 25 kilometre sathi kaplamalı yol yapım ve onarımı, 42 kilometre tünel, 25 kilometre köprü imalatı gerçekleştirilecektir. Bu hedeflerimiz alacağımız ilave ödeneklerle yıl içinde revize edilecektir. 2023'e kadar bölünmüş yol ağını 29 bin 514 kilometreye, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol ağını 31 bin 478 kilometreye, köprü ve viyadük uzunluğunu 771 kilometreye, tünel uzunluğunu 647 kilometreye ulaştırmayı hedefliyoruz.

71. Bölge Müdürleri Toplantısı hafta boyunca devam edecek. 

2021 71. BL.MD. iç1.jpg