Duyuru Detayı

BAKANIMIZ KARAİSMAİLOĞLU: ASIRLARIN HAYALİ 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ İÇİN GERİ SAYIMDAYIZ​

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil Karaismailoğlu ile Karayolları Genel Müdürümüz Sayın Abdulkadir Uraloğlu yapım çalışmaları süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nde incelemelerde bulundu. Çalışmaların son durumu hakkında bilgi alan Bakanımız, köprünün dünya ulaştırma ve altyapı projeleri içinde çok önemli üstünlüklere sahip olduğunu dile getirdi.
         Karaismailoğlu, tamamlandığında dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün, 2 bin 23 metrelik orta açıklığıyla tarihe geçeceğini belirtti. Köprünün dünyada ikiz tabliye olarak tasarlanan nadir asma köprülerden biri olma özelliğine de sahip olduğunu ifade eden Bakanımız, şanlı tarihimizden pek çok simgeyi üzerinde taşıyan dev eserle ilgili şunları söyledi:

2021-02-04ÇanakkaleZiyaretBakanİç.jpg
 

“Köprümüzün 318 metrelik çelik kuleleri Çanakkale Deniz Zaferi'nin kazanıldığı 18 Mart 1915'i işaret ederken, iki çelik kule arasındaki 2023 metrelik orta açıklık Cumhuriyetimizin 100. kuruluş yıl dönümünü sembolize edecektir. 318 metrelik kule yüksekliği ve 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürüyle birlikte düşünüldüğünde, deniz seviyesinden 334 metre yüksekliğe erişecek ve dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacaktır."
Köprüde 162 bin kilometre uzunluğunda, yani dünyanın etrafında dört defa dönecek kadar çelik tel kullanıldığına işaret eden Bakanımız, bölgedeki yüksek rüzgâr hızları dikkate alınarak tasarlanan köprünün; gerek işletme döneminde gerekse de inşaat sırasında oluşacak en elverişsiz rüzgâr etkilerine karşı test edildiğini ve bu testlerden başarıyla çıktığını sözlerine ekledi.
Bakanımız Karaismailoğlu, gerçekleşebilecek büyük depremlere karşı köprünün kule temellerinin çelik kazıklarla güçlendirildiğini ve zemin üzerinde konumlandırılmış batırma keson tipi temel seçildiğini hatırlattı.
Köprünün imalat aşamaları hakkında da bilgi veren Bakanımız, Avrupa ve Asya Ankraj bloklarında imalatların yüzde 99 oranında gerçekleştiğini aktararak, askı halatı ve tabliye imalatlarının ilgili fabrikalarda devam ettiğini söyledi. Fabrikada tabliye imalatları kapsamında panel imalatlarının da tamamlandığını sözlerine ekleyen Bakanımız, blok imalatlarında yüzde 63 fiziki gerçekleşmenin sağlandığını duyurdu.
Köprüde Kedi Yolu döşeme ve yan korkuluklarının montajının tamamlandığının altını çizen Bakanımız, itme – sürme yöntemi ile yapım çalışmaları devam eden 680 m uzunluğundaki Asya yaklaşım Viyadüğünün yüzde 96'sında fiziki gerçekleşmenin sağlandığını aktardı.
Bakanımız, otoyol çalışmaları kapsamında proje başlangıcı olan Malkara Kavşağı ile Umurbey (Çanakkale Kavşağı) arasındaki 83,4 km'lik kesimde toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı çalışmalarının devam ettiğini belirterek, “Bugüne kadar Görevli Şirket tarafından 1,985 Milyar Euro'luk iş yapılmış, kamulaştırma çalışmalarına ise 533 Milyon TL harcama yapılarak hayata geçirilen bu dev eser inşallah çok yakında halkımızın hizmetinde olacak. Asırların hayali için geri sayımdayız, diyebiliriz. Artık Ana Kablo Montajına başlıyoruz" dedi.
Bakanımız, 2019 yılında tamamı hizmete sunulan İstanbul-İzmir Otoyolu, Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu ile İzmir-Aydın ve İzmir-Çeşme otoyollarının birleşerek, Türkiye ekonomisinin omurgasını oluşturan Marmara ve Ege bölgelerini çağdaş bir otoyol ağı ile birbirine bağladığını hatırlatarak, 1915 Çanakkale Köprüsü ve 101 kilometre uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu'nun da hizmete girmesiyle Marmara Otoyol Entegrasyonunun tam anlamıyla sağlanacağına dikkati çekti.
Bakanımız konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Çanakkale Boğazı'ndan devam etmekte olan feribot geçişi, özellikle yaz aylarında hem yolculara hem de Çanakkalelilere dayanılmaz bir çile çektiriyordu. Köprümüz tüm bu zorlukları ortadan kaldıracak, Çanakkale'de ve bölgesinde yaşamı adeta kökten değiştirecektir. 1915 Çanakkale Köprüsü, feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle çoğu zaman saatler süren Çanakkale Boğazı'ndan geçiş süresini altı dakikaya kadar indirecek."
1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Çanakkale Otoyol Projesi'nin özellikle Ege, İç Anadolu'nun batısı, Adana-Konya aksı ve Batı Akdeniz ile Trakya-Avrupa arasındaki yük ve yolcu taşımacılığında İstanbul'a önemli bir alternatif olacağına da vurgu yapan Karaismailoğlu, Ege'nin, Akdeniz'in, İç Anadolu'nun ihracat ürünlerinin birkaç saat içerisinde kesintisiz bir ulaşımla Avrupalı alıcılara ulaşacağını sözlerine ekledi.