Duyuru Detayı



BAKANIMIZ URALOĞLU: “KAPIKULE'DEN AKDENİZ'E ULAŞACAK KESİNTİSİZ OTOYOL AĞI TESİS EDİLECEK"

 FzZV18TaMAE6R20.jfif

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, yapımı devam eden Aydın-Denizli Otoyolu'nu inceleyerek basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.

“Bin 714 kilometre olan otoyol ağını 3 bin 633 kilometreye çıkardık"

Son 21 yıl içinde karayolları için 2 Trilyon 550 Milyar Lira harcadıklarını belirten Uraloğlu, 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin kilometrenin üzerine çıkardıklarını, ana aksların tamamına yakınını bölünmüş yol haline getirdiklerini sözlerine ekledi.

Başlatmış oldukları otoyol seferberliği çerçevesinde bin 714 kilometre olan otoyol ağını 3 bin 633 kilometreye çıkardıklarını söyleyen Bakanımız Uraloğlu, “2 bin 457 kilometresi Devlet Yolu, 395 kilometresi otoyol olmak üzere 2 bin 852 kilometre yeni bölünmüş yol çalışmalarımıza da devam ediyoruz. Yap-İşlet-Devret yöntemi ile hayata geçirdiğimiz Aydın-Denizli Otoyolu'muzda bu projelerden biri." ifadelerini kullandı.

“Yapım çalışmalarımız başarıyla ve süratle devam ediyor"

Aydın-Deniz Otoyolu'nun temelini Kasım 2020'de attıklarını hatırlatan Uraloğlu, proje hakkında teknik bilgiler paylaştı: “Otoyolumuz, 140 kilometre ana gövde ve 23 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 163 kilometre uzunluğundadır. Proje kapsamında; 94 köprü, 21 farklı seviyeli kavşak, 19 viyadük,79 altgeçit ve 573 menfez inşa edilecektir. Otoyol bünyesinde bugüne kadar; 62 milyon metreküp kazı, 55 milyon metreküp dolgu gerçekleştirdik. 573 menfezin 411'ni tamamladık. 79 altgeçitten 65'inin yapımını bitirdik. 94 köprüden 32'sinin imalatını tamamladık. 5 viyadüğü tamamladık kalan 11 viyadükte de çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yapım çalışmalarımız başarıyla ve süratle devam ediyor."

Uraloğlu, Aydın-Deniz Otoyolu'nun 93 kilometrelik kesimini sonbaharda hizmete açacaklarını, projenin Aydın'a kadar olan kesimini ise bu senenin sonu ya da 2024 yılının başlarında hizmete sunmayı hedeflediklerini belirtti.

“Kapıkule'den Akdeniz'e ulaşacak kesintisiz otoyol ağı tesis edilecek"

Projenin Kapıkule'den Akdeniz'e ulaşacak kesintisiz otoyol ağı için önemli olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Aydın ve Denizli'nin; mevcut İzmir-Aydın Otoyolu ile İzmir Limanı'na,  İstanbul - İzmir Otoyolu ile Marmara Bölgesi'ne ve aynı şekilde Denizli-Burdur-Antalya Otoyolu'nun tamamlanması ile birlikte kesintisiz bir şekilde Akdeniz'e otoyol ile bağlantısı sağlanacak, böylece Kapıkule'den başlayıp, İstanbul üzerinden Marmara ve Ege Bölgeleri'ni kat ederek Akdeniz'e ulaşacak kesintisiz otoyol ağı tesis edilecektir." dedi.

Projenin tamamlanmasıyla mevcut güzergahtaki seyahat süresinin 2 saat 15 dakikadan 1 saat 15 dakikaya düşeceğini söyleyen Uraloğlu; zamandan 1,9 milyar lira, akaryakıttan 500 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 2,4 milyar Lira tasarruf edeceklerinin altını çizerken, karbon emisyonunun da 61 bin ton azaltılacağını belirtti.

Bakanımız, “ İzmir-Antalya arasındaki mevcut 580 kilometre olan yol uzunluğunu Aydın-Denizli Otoyolu ve sonradan yapılacak Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya Otoyolları ile 440 kilometreye düşüreceğiz. Böylece seyahat süresini 6-7 saatten 3 saate düşürerek, İzmir'den Antalya'ya kadar kesintisiz otoyol ulaşımı sağlayacağız. İki önemli turizm kentini birbirine bağlayacağız."

“YİD modeli ile yatırımların çok daha kısa sürede gerçekleşmesini sağladık"

Yap-İşlet-Devret modelinin ulaştırmadaki önemine dikkat çeken Uraloğlu, “Aydın-Denizli Otoyolu Projemiz gibi Türkiye'yi geleceğe taşıyan ve dünyayı Türkiye'ye bağlayan nice dev ulaştırma yatırımı YİD modeli ile hayata geçti. Dünyada YİD modeliyle yapılan en büyük projelerden biri olan İstanbul-İzmir Otoyolu'nu hizmete açtık. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ile ülkemizin en büyük petrokimya ve ağır sanayi tesislerinin içinde bulunduğu Aliağa Endüstri Bölgesi'ni otoyol konforuyla tanıştırdık. Ankara-Niğde Otoyolu'nu açarak, Edirne'den Şanlıurfa'ya bin 230 kilometre uzunluğunda kesintisiz otoyol bağlantısı tesis ettik. Asya - Avrupa arasında ulaşım ve ticaretin ana koridoru olan İstanbul'un bu konumunu daha da güçlendiren Kuzey Marmara Otoyolu'nu hizmete aldık. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de dahil olduğu Malkara-Çanakkale Otoyolu ile Avrupa ve Trakya'dan gelen trafik yükünü, Çanakkale üzerinden Güney Marmara ve Ege'ye ulaşmasını sağladık. YİD modeli ile yüksek maliyetli projelerin gerçekleşmesinde, kamu kaynağı kullanılmadan özel sektör finansmanıyla yatırımların çok daha kısa sürede gerçekleşmesini sağladık. Hayata geçirdiğimiz projelerdeki başarılarımızda bundan sonraki projelerde yatırımcılara güven vermekte ve talebi arttırmaktadır" diye konuştu. 

FzZVzY0akAAHsnt.jfif