NARİNCE-GERGER YOLU'NDA ÇALIŞMALAR BAŞLADI
Adıyaman'ın Gerger ilçesine daha hızlı ve güvenli ulaşım imkanı sağlayacak Narince Gerger Yolu'nun yapım çalışmaları 18 Kasım Cuma günü gerçekleştirilen temel atma töreni ile başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu ile Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu'nun katıldığı törende milletvekilleri, bürokratlar ve yüklenici firma temsilcileri hazır bulundu.
.jpeg)
“Seyahat süresi 46 dakikadan 25 dakikaya düşecek"
Törende konuşan Bakanımız Karaismailoğlu, Narince-Gerger Yolu projesinin yer teslimini bu yılın Haziran ayında gerçekleştirdiklerini belirtti. Proje kapsamında; 33 kilometrelik tek yol ile birlikte, 3,5 kilometre uzunluğundaki Gerger Çevre Yolu'nun da yer aldığını ifade eden Karaismailoğlu; “Projenin tamamlanmasıyla yol güzergâhımız 2 kilometre kısalacak, seyahat süresi 46 dakikadan 25 dakikaya düşecek. Böylece, yolun fiziki ve geometrik standartlarını yükseltmiş olacağız." dedi.
Yapılacak yeni yol ile birlikte zamandan 18 milyon lira, akaryakıttan 3 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 21 milyon lira tasarruf sağlayacaklarının altını çizen Bakanımız, yeni yol ile UNESCO tarafından Dünya Mirası ilan edilen, Dünyanın önemli turizm merkezlerinden Nemrut Dağı'na da erişimin kolaylaşacağını, turizmin ve ticaretin canlanacağını belirtti.
Bakanımız Karaismailoğlu Narince-Gerger Yolu'nun temel atma töreninin ardından, Kahta-Narince-Siverek Yolu yapım çalışmalarını ve Adıyaman Hastane Farklı Seviyeli Kavşağı'nı da yerinde inceleyeceklerinin bilgisini verdi.
Törende konuşan Genel Müdürümüz Uraloğlu ise yaklaşık 37 kilometre olan Narince-Gerger Yolu'nu yatırım planına alarak, ihalesini yaptıklarını ve yapım çalışmalarına başladıklarını ifade etti. Yolu en kısa zamanda bitireceklerini söyleyen Uraloğlu, Narince Gerger arasını standart bir yol haline getireceklerini ifade etti.
Yapım çalışmaları kapsamında; Gerger'e ulaşım sağlayan 4-6 metrelik platform genişliğine sahip, fiziki ve geometrik standartları düşük olan mevcut yol; 33,1 kilometre uzunluğunda, 10 metre platform genişliğinde, 2x1 şeritli sathi kaplamalı tek yol standardında yenilenecek. Mevcut yolu yaklaşık 2 kilometre kısaltacak projede 4 milyon 250 bin metreküp toprak işi, 104 bin metreküp beton, 7 bin 600 ton betonarme demiri, 94 ton ön germe çeliği, 2 bin 600 metre fore kazık, 60 adet prefabrik kiriş, 432 bin ton plentmiks alttemel ve temel, 12 bin metrekare yatay işaretleme, 320 metrekare düşey işaretleme, 20 kilometre otokorkuluk imalatı yapılacak.