Duyuru Detayı



BİTLİS TRAFİĞİ ÇEVRE YOLU İLE RAHATLADI

 

Bitlis'te şehir içi trafik yoğunluğunu azaltıp hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım imkanı sağlayacak Bitlis Çevre Yolu, 25 Ekim Salı günü Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu, milletvekilleri, kamu kurumları ve yüklenici firma temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen törenle hizmete sunuldu.

Bitlis'in şehir içi trafiğine rahat bir nefes aldırabilmek için çalışmalara başladıklarını söyleyen Bakanımız Karaismailoğlu, “11 kilometrelik çevre yolunu yapmıştık, hızla gelişen Bitlis'in çevre yolu ağını hizmete sunduğumuz 9 kilometrelik kesim ile daha da geliştirdik." dedi.

be65f754-17c5-44fc-8cb7-2c105d5918cb.jfif

“12 dakikalık seyahat süresi 4 dakikaya indi"

Bitlis şehir içi trafiğini rahatlatmak için tesis edilen Çevre Yolu ile güneybatıda Şanlıurfa ve Diyarbakır üzerinden, doğuda ise Van ve sınır kapıları hattından gelen transit karayolu trafiğini şehir dışına aldıklarını ifade eden Karaismailoğlu, “Proje kapsamındaki Bitlis Giriş Kavşağı sayesinde, çevre yolumuzun hem şehir merkezi bağlantısını sağladık hem de mevcut çevre yolu ile bağladık." dedi. Bakanımız projenin 6 kilometre çevre yolu, 3 kilometre Bitlis Giriş Kavşağı, 156 metre Sarik Köprüsü ile birlikte toplam 9 kilometre olduğunu da sözlerine ekledi.

Hizmete açılan çevre yolu sayesinde hattaki 12 dakikalık seyahat süresinin 4 dakikaya indiğini söyleyen Karaismailoğlu; bir yılda zamandan 27,5 milyon lira, akaryakıttan 1,5 milyon lira olmak üzere toplamda 29 milyon liralık tasarruf sağlayacaklarının da altını çizdi.

 2eafa295-69b0-456a-a36d-08d83b2e3972.jfif

Genel Müdürümüz Uraloğlu: “Bitlis Giriş Kavşağı ile mevcut çevre yoluna ve şehir merkezine bağlantı sağlandı"

Törende konuşan Genel Müdürümüz Uraloğlu, şehir merkezindeki trafik yoğunluğunu rahatlatmak amacıyla Bitlis Çevre Yolu ağının artırıldığını ifade etti.

Bitümlü sıcak karışım kaplamalı, 2x2 şeritli bölünmüş yol standardındaki çevre yolu kapsamında inşa edilen Bitlis Giriş Kavşağı ile mevcut çevre yoluna ve şehir merkezine bağlantı sağlandığını söyleyen Uraloğlu, projede ayrıca, 156 m uzunluğunda Sarik Köprüsü'nün de yer aldığını sözlerine ekledi.

Proje hakkında teknik bilgiler veren Genel Müdürümüz, 973 bin m³ toprak işi, 38 bin m³ beton, 82 bin m³ taş duvar, 3.220 ton demir, 165 bin ton plentmiks temel ve alttemel, 96 bin ton bitümlü sıcak karışım, 4 bin 700 m2 yatay ve düşey işaretleme, 3.200 m otokorkuluk imalatı yapıldığı söyledi.


2eafa295-69b0-456a-a36d-08d83b2e3972.jfif  
 
​​Büyült
a1af3649-4fa5-48bd-9922-270bc0232361.jfif  
 
​​Büyült
a1af3649-4fa5-48bd-9922-270bc0232361.jpg  
 
​​Büyült
DJI_0159.JPG  
 
​​Büyült
DJI_0203.JPG  
 
​​Büyült
org_1217149ac3624443_1666611242000.jpg  
 
​​Büyült
org_1caded28de6dc7a9_1666605682000.jpg  
 
​​Büyült
org_4a0fbc40bc9558c0_1666605532000.jpg  
 
​​Büyült
org_d06442a2dd7ad23c_1666607428000.jpg  
 
​​Büyült