Duyuru Detayı

BAKAN TURHAN VE GENEL MÜDÜR URALOĞLU 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NDE

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ve beraberindeki heyet, 23 Şubat Pazar günü, yapımı hızla devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü şantiyelerini ziyaret etti. Köprünün mühendislik eserleri açısından dünyada birinci sırada yerini alacağını söyleyen Bakan Turhan, proje hakkında yetkililerden bilgi aldı.

2020çanakkaleziyaret2.jpg

100 yıl önce Türk milletinin istiklal için büyük bir mücadele verdiğini ve özgürlüğünü bu topraklarda kazandığını vurgulayan Turhan, “Dünyanın tüm güçlü devletlerine karşı burada millet olarak büyük bir mücadele vermiştik ve yeni kurduğumuz ülkenin temellerini aslında burada atmıştık. Bugün burada milletimizin tarihine altın harflerle yazılacak yeni bir sayfayı eklemek için dünyanın en büyük açıklıklı asma köprüsünü inşa ediyoruz. Bu köprü hizmete açıldığında mühendislik eserleri açısından dünyada birinci sırada yerini alacak. İnşallah 2022 Mart ayında bu köprüyü hizmete almayı, trafiğe açmayı planlıyoruz, hedefliyoruz." dedi.

Bakan Turhan, yaptıkları incelemede projenin planlandığı şekilde ilerlediğini söyleyerek iki yıl içinde imalatları, inşaatın kalan kesimlerini tamamlayıp köprüyü hizmete açacaklarını vurguladı.

Yap-İşlet-Devret yöntemiyle inşa edilen projenin maliyetinin 2,5 milyar avro olduğunu belirten Turhan, bugüne kadar 1 milyar 250 milyon avroluk iş yapıldığını ve yüzde 50 ilerleme sağlandığını söyledi.

2020çanakkaleziyaret.jpg

Köprünün iki kulesi arasındaki mesafenin Cumhuriyetimizin 100. yılına ithafen 2023 metre açıklıkta olacağını açıklayan Turhan, “Yaklaşım viyadükleriyle birlikte yani kabloların ankrajlanacağı noktalar arasındaki mesafe ise 4 bin 100 metre. Yani kulelerin dışındaki ilave mesafelerle birlikte, yaklaşım viyadükleriyle birlikte toplam köprü uzunluğumuz 4 bin 100 metre. Tabliye genişliği 45 metre olarak projelendirildi. Ayakların deniz seviyesinden yüksekliği de 318 metre. Yine tabliyede kullanılan çeliğin ağırlığı 49 bin ton. Bu köprünün inşaatında kullanılacak kabloların ağırlığı ise 33 bin 268 ton. Yine kabloların uzunluğu ise 162 bin kilometre. Bu köprünün inşasında 114 bin ton inşaat çeliği kullanacağız. Ankraj betonları da dahil yaklaşım viyadükleri içinde kullanacağımız beton miktarı 230 bin ton." dedi.

2020çanakkaleziyaret1.jpg

Ege ve Marmara Bölgelerinin ülkemizde; tarım, turizm, sanayi gibi önemli ihracat malzemelerinin üretildiği bölgelerin başında geldiğine değinen Turhan, sözlerini şöyle sürdürdü: “İhracatımızın önemli bir kısmını Avrupa ülkelerine, Kuzey Asya ülkelerine, Akdeniz çanağındaki Afrika ülkelerine ve bunun dışındaki Güney Asya ülkelerine yapıyoruz. Orta ve Güney Amerika ülkelerine yapıyoruz. Çanakkale, artık bu köprünün hizmete açılmasıyla birlikte ihracatımızda köprü görevi görecek. Önemli bir ulaşım aksı olacak. Artık Çanakkale Boğazı'nda çalışan araba vapurlarının beklenmesinde zaman harcanmayacak. En az 1,5 saat, yoğun trafikte ise 5 saat süren Çanakkale Boğazı'nın geçişi, artık 6 dakikaya inecek. Bu önemli bir zaman tasarrufu olduğu gibi, bu malları taşıyan, ihraç eden kişiler için de çok önemli bir kazanım olacaktır. Ayrıca Avrupa'dan kara yoluyla gelen ve Kuzey Marmara Bölgesi'nin, İstanbul'un batı yakasındaki, Trakya yakasındaki yerleşimlerin yani Küçükçekmece, Başakşehir, Avcılar, Beylikdüzü, Esenyurt, Çatalca, Silivri gibi önemli yerleşim ve üretim merkezlerinin bulunduğu kesimdeki trafiğin Ege Bölgesi'ne, Güney Marmara Bölgesi'ne ulaşımında, İstanbul şehir içine girmeden bu köprüyü kullanarak daha kısa mesafede ve daha kısa sürede ulaşım imkanı bulabilecekler."

Turhan, köprünün ana yapı elemanları olan kulelerdeki 318 metre yüksekliğin, 171 metresine ulaşıldığını, haziran ayı gibi kule imalatlarının tamamlanıp bu yaz sonunda köprüde kablo örme işlemlerine başlanacağını ve köprünün siluetinin ortaya çıkacağını sözlerine ekledi.