Duyuru Detayı



FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ'NÜN ASKI HALATLARI YENİLENİYOR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde (FSM) Karayolu Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülen bakım çalışmalarını yerinde inceledi. İncelemeleri sonrası açıklamalarda bulunan Bakanımız Uraloğlu, günlük ortalama 240 bin araç ile dünyanın en yoğun trafiğini yaşayan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün hizmete açıldığı 1988 yılından bu yana askı halatlarının ilk kez değiştirildiğini söyledi. Bakanımız Uraloğlu, bakım çalışmaları ile köprünün çok daha güvenli, konforlu ve uzun süreli hizmet vermesini sağladıklarını belirtti.

içuetfdewdrw.jpeg

“Çalışmalar trafik yoğunluğu oluşmaması için gece yapılıyor"

Bakanımız Uraloğlu, hayata geçirilen tüm projelerde yapıların güvenliği açısından bakım çalışmalarının aksatılmadan yapıldığına dikkati çekerek “Maalesef bu tür çalışmalar sırasında işin doğası gereği ekstradan trafik yoğunluğu oluşabiliyor. Ama görüldüğü üzere trafik yoğunluğu açısından vatandaşlarımıza en az sıkıntı oluşturacak şekilde gece çalışmasını tercih ederek gece saat 00.00 ile sabah 5.30 saatleri arasında sadece bir şerit daraltması yaparak çalışıyoruz" dedi.

“112 çift askı halatı yenilendi ve 8 çift askı halatında çalışmalar devam ediyor"

Bakanımız Uraloğlu, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü halat değişimlerinin doğrudan depreme karşı güçlendirme amacıyla yapılmadığını ancak deprem durumunda da köprünün eskisine göre çok daha güçlü ve dayanıklı olacağını ifade etti. 120 personel ile 2023 yılında başlanan çalışmalar kapsamında şu ana kadar 120 çift askı halatının 112 çiftinin değişim işlemini tamamladık diyen Bakanımız, “Kalan 8 çifti de en kısa sürede değiştirerek tüm çalışmalarımızı 2024 yılı başında tamamlamayı hedefliyoruz." ifadelerine yer verdi.

“Kalıcı rahatlık için geçici sıkıntıları göze almak zorundayız"

Bakım çalışmaları nedeniyle oluşan trafik yoğunluğu noktasında vatandaşlardan anlayış beklediğini ifade eden Bakanımız Uraloğlu, “Köprünün bakım ve onarımını bugün yapmazsak her geçen gün, her geçen ay ve her gecikilen senenin bize bedeli çok daha ağır olur. Kalıcı rahatlık için geçici sıkıntıları mutlaka göze almak zorundayız. İstanbul trafiğindeki vatandaşlarımızın ufak aksamalar için sabır ve anlayış göstermelerini umuyoruz." şeklinde konuştu.

“İstanbul Boğazı üzerinde sağlanan 2 geçiş imkânını 3 yeni projeyle 5'e çıkardık"

Bakanımız Uraloğlu, İstanbul Boğazı üzerinde yaşanan trafik yoğunluğunu azaltmak için dev projeleri hayata geçirdiklerini anımsatarak şunları aktardı: “Yıllar boyunca İstanbul'un Asya ve Avrupa'daki iki yakasını birleştiren sadece 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü var iken, bugün; Avrasya Tüneli ve Marmaray ile İstanbul Boğazı'nın altından hem karayolu hem de demiryolu geçişi tesis ettik. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile İstanbul Boğazı'nın üstünde üçüncü bir köprü daha inşa ettik. Asya ile Avrupa'yı İstanbul Boğazı noktasında 3 dev projeyle yeniden bağladık. Böylece İstanbul Boğazı üzerindeki Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü üzerinden sağlanan 2 geçiş imkânını 3 yeni projeyle 5'e çıkardık."

​“Önümüzdeki 80 yıl boyunca yeni bir kablo değişimine ihtiyaç kalmayacak"

2016 yılında Yavuz Sultan Selim Köprüsü açılana kadar FSM Köprüsü'nün yoğun ağır taşıt trafiğine maruz kaldığını ve bu durumun askı halatlarının yorulma ömrünü kısalttığını belirten Bakanımız Uraloğlu, yapılan halat değişimlerinden sonra ağır tonajlı araçların Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü kullandığı için önümüzdeki 80 yıl boyunca yeni bir kablo değişimine ihtiyaç kalmayacağı bilgisini paylaştı. 


whatsapp-image-2023-11-29-at-01-31-47.jpeg  
 
​​Büyült
whatsapp-image-2023-11-29-at-01-31-48.jpeg  
 
​​Büyült
whatsapp-image-2023-11-29-at-01-31-48-1.jpeg  
 
​​Büyült