KENDİ SINIFINDA DÜNYADA İLK OLAN BİTLİS ÇAYI VİYADÜĞÜ TRAFİĞE AÇILDI

Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerimizi bağlayan Bitlis-Siirt-Diyarbakır Yolu üzerinde inşa edilen Bitlis Çayı Viyadüğü ve Bağlantı Yolları Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın canlı bağlantı ile katıldığı törenle hizmete sunuldu. 22 Aralık Perşembe günü gerçekleşen törende Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu, milletvekilleri, kamu kurum ve kuruluşlarından bürokratlar ve yüklenici firma temsilcileri yer aldı.
“Bitlis-Baykan arasındaki ulaşımın en sıkıntılı kısımlarından birini daha çözüyoruz"
900 metre uzunluğundaki Bitlis Çayı Viyadüğü ile 2 bin 100 metre uzunluğundaki bağlantı yollarının şehrimize, bölgemize ve ülkemize hayırlı olmasını dileyen Cumhurbaşkanımız Erdoğan, Bitlis'in kuzey-güney istikametindeki ulaşımını sağlayan Baykan Yolu'nun 45,5 kilometrelik kısmını bölünmüş yol olarak daha önce tamamladıklarını anımsatarak, “Bugün açılışını yaptığımız viyadük sayesinde Bitlis-Baykan arasındaki ulaşımın en sıkıntılı kısımlarından birini daha çözüyoruz. Yolun bu kısmında daha önce kullanılan güzergah heyelan sebebiyle güvenli ve kesintisiz ulaşıma imkan vermiyordu. Son 4,5 kilometrelik kısmını da önümüzdeki yıl bitirerek toplamda 50 kilometrelik bu projeyi bölgenin ekonomik gelişimine katkı sağlayacak şekilde bütünüyle hizmete sunacağız" ifadelerini kullandı.
“Bitlis, hak ettiği ekonomik ve sosyal gelişme seviyesine bir adım daha yaklaşacak"
Ülkemizin Gürbulak, Kapıköy, Esendere, Habur gibi önemli sınır kapılarına giden ana güzergah durumundaki yolun Bitlis ile birlikte tüm bölgeyi rahatlatacağını vurgulayan Cumhurbaşkanımız Erdoğan; Anadolu'nun kadim yerleşim yeri olan Bitlis'in, bölünmüş yolun sağladığı hızlı ve konforlu ulaşımla hak ettiği ekonomik ve sosyal gelişme seviyesine bir adım daha yaklaşacağını söyledi.
Son üç ayda hizmete açılan karayolu yatırımlarını hatırlatan Cumhurbaşkanımız Erdoğan; Çanakkale Küçükkuyu-Ayvacık Yolu Assos ve Troya Tünelleri, Malatya Hekimhan Yolu, Diyarbakır Güneybatı Çevre Yolu, TOGG Fabrika Yolları, Batman Hasankeyf Tüneli, Artvin Yeni Yusufeli Yolları ve Tünelleri, Konya Eğiste-Hadimi Viyadüğü, Ağrı-Hamur-Tutak-Patnos Bölünmüş Yolu, Şanlıurfa Kuzeybatı Çevre Yolu, Samsun Kavak Asarcık Yolu, Mardin'de Midyat Şehir Geçişi ve Nusaybin Yolu ile Kızıltepe Köprülü Kavşağı ve Derik Şehir Geçişi'ni hizmete açtıklarını ifade etti.
“Bitlis Çayı Viyadüğü kendi alanında dünya üzerinde yapımı tamamlanan ilk köprü"
Açılışta konuşan Bakanımız Karaismailoğlu, tamamı yerli ve milli mühendislik çözümleri ve tasarımıyla inşa edilen Bitlis Çayı Viyadüğü'nün kendi alanında dünya üzerinde yapımı tamamlanan ilk köprü olduğunu belirtti.
Yüzde 4 eğimle 15 bin 600 ton çelik kullanılarak tek parça inşa edilen Bitlis Çayı Viyadüğü'nde bin kilometre kaynak yapıldığını ifade eden Bakanımız Karaismailoğlu, viyadükte kullanılan çelik miktarının Eyfel Kulesi'nin inşasında kullanılan çelik miktarından 2 kat fazla olduğunun altını çizdi.
Bakanımız Karaismailoğlu, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri arasında önemli geçiş noktası olan Bitlis Çayı Viyadüğü'nün; Gürbulak, Kapıköy, Esendere, Habur gibi önemli sınır noktalarına erişimi sağlayan uluslararası lojistik koridorunun ulaşım standardını son derece artırdığını sözlerine ekledi.
Yıllık toplam 11,5 milyon TL tasarruf sağlanacak
Bitlis Çayı Viyadüğü zamandan 7 milyon TL, akaryakıttan 4,5 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 11,5 milyon TL tasarruf sağlayacak; egzoz emisyon salınımı yıllık 908 ton azaltılacak.