Duyuru Detayı



KUZEY MARMARA OTOYOLU ANA KONTROL MERKEZİ AÇILDI

 2e0093f8-36f1-4693-bce3-d8982d63119f.jpg

Kuzey Marmara Otoyolu'nda trafiğin anlık takip edilmesi ve akıllı ulaşım sistemlerinin yönetimini sağlayan Ana Kontrol Merkezi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil Karaismailoğlu ile Karayolları Genel Müdürümüz Sayın Abdulkadir Uraloğlu'nun katıldığı törenle 5 Kasım Cuma günü açıldı.

Törende konuşan Bakanımız Karaismailoğlu, trafik kazalarının oluşmasındaki insan hatalarının payının yüzde 90'ların üzerinde olduğunu vurgulayarak, “Trafik güvenliğinin artırılabilmesi için davranış değişikliklerine gitmemiz şart. Bu değişikliğin tüm toplumumuzda yaygınlaşmasını sağlamak zorundayız. Bunun hemen ardından, ikinci amacımız; hatalar olsa dahi insanların hayatını kaybetmesini engelleyebilecek önlemleri almaktır" dedi.

“Artık bütün yollarımızı akıllı ulaşım sistemleri ile inşa ediyoruz"

Trafik güvenliğini artırmak için başvurulan en önemli tedbirlerden birinin Akıllı Ulaşım Sistemleri olduğuna dikkati çeken Karaismailoğlu, geçen yıl 16 Aralık tarihinde Ankara-Niğde Otoyolu'nu Türkiye'nin en akıllı yolu olarak hizmete sunduklarını; Edirne'den Şanlıurfa'ya kesintisiz, seyahat süresini kısaltan, karayolu ulaşımının stratejik bir parçasını tamamladıklarını anlattı.

Bakanımız; “Orada, bugün açılışını yaptığımız gibi bir ana kontrol merkezi vasıtasıyla 1,3 milyon metre fiber optik ağ ve yol boyunca yerleştirilen 500 adet trafik sensörü ile yol güvenliği en üst seviyede yönetiliyor. Artık bütün yollarımızı Akıllı Ulaşım Sistemleri ile inşa ediyor; tüm karayolu ağımızda Akıllı Ulaşım Sistemlerini yaygınlaştırıyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu Ana Kontrol Merkezi tam da bu amaca hizmet eden çok güzel ve doğru bir örnek oldu." diye konuştu.

“Kuzey Marmara Otoyolu; İstanbul şehir içi trafiğini ve boğaz geçişini önemli ölçüde rahatlattı"

Bakanımız Karaismailoğlu, İstanbul'un batısındaki Kınalı mevkiinden başlayıp, Sakarya ilinin doğusunda Akyazı ilçesi yakınlarında sona eren Kuzey Marmara Otoyolu'nun; İstanbul şehir içi trafiğini ve boğaz geçişini önemli ölçüde rahatlattığını belirtti. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün açılmasıyla birlikte Fatih Sultan Mehmet Köprüsü trafiğinde, seyahat süresinde yüzde 42'ye varan kısalma yaşandığını sözlerine ekleyen Karaismailoğlu, ulusal ve uluslararası kara ulaşımı ile nakliye araçlarına kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir ulaşım imkanı sunulduğunun altını çizdi. Karaismailoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: “Önce insan yaklaşımımızın ayrılmaz bir parçası elbette doğanın, çevrenin korunması, sürdürülebilir, yaşanabilir bir dünyadır. Bu doğrultuda, otoyolumuzun çevreye katkılarını gururla ifade etmek isterim. Kuzey Marmara Otoyolu ile zamandan 3 milyar, akaryakıttan 518 milyon olmak üzere yıllık toplam 3 milyar 518 milyon TL tasarruf sağlanıyor. Ayrıca karbon emisyonu 198 bin ton azaltılarak trafikten kaynaklanan hava kirliliği ve çevre sorunlarının ortadan kaldırılmasına da katkı sunuluyor. Projemiz sayesinde elde edilen karbon salınımındaki düşüş, 16 bin ağacın oksijene dönüştürdüğü karbondioksit miktarına bedel.

Yol kullanıcılarının sorunları çözüme kavuşturuluyor"

Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamında 3,2 milyon metre fiber optik kablo altyapısı bulunduğunu kaydeden Karaismailoğlu, "Otoyolda, 134 adet değişken mesaj işareti, 3 bin 46 adet kamera, 36 adet meteoroloji ölçüm istasyonu, 275 acil telefon altyapısıyla ücret toplama, olay algılama, trafik güvenliği, iletişim ve haberleşme ağı altyapısı bulunmaktadır. Tüm bu altyapının yönetimi 53 bin 300 metrekare saha üzerine kurulu bu Ana Kontrol Merkezi yerleşkesinde; 24 saat çalışma sistemiyle 148 personel aracılığıyla gerçekleşmektedir." dedi.

Karaismailoğlu, entegre edilen akıllı ulaşım sistemleri sayesinde otoyol güzergahı boyunca kurulan tüm kameraların 24 saat takip edildiğini ve yönlendirildiğini, meteoroloji sensörlerinden gelen bilgiler doğrultusunda trafiğin, hava koşullarına göre, dinamik bir şekilde idaresinin sağlandığını, sürücülere istenen mesajlar ve uyarıların ulaştırıldığını anlattı.

Sis uyarı sisteminin otomatik veya manuel olarak çalıştırılabildiğini, sürekli izlenen olay algılama kameraları sayesinde, kaza, duran araç, yabancı cisim veya trafiği olumsuz etkileyebilecek diğer durumlarda anında müdahale edildiğini kaydeden Karaismailoğlu, trafik yoğunluğunun ve ortalama hız bilgilerinin takip edildiğini, otoyol üzerindeki gişe kontrol merkezlerinin anlık izlendiğini ve gerektiğinde sürücülerin geçişleri ile ilgili düzeltici işlemler yapılabildiğini bildirdi.

“Farklı akıllı ulaşım sistemi elemanları ile trafik güvenliği en üst seviyeye çıkarıldı" 

Bakanımız Karaismailoğlu, otoyoldaki tünellerin içinde yer alan sistemlerle; sulu yangın söndürme sistemindeki pompaların, su seviyesinin, vana durumlarının ve akış durumunun izlenebildiğine dikkat çekerek,  “Lüminans metrelerden gelen bilgiler görüntülenebilirken, aydınlatma kademeleri de otomatik ya da manuel olarak çalıştırılabiliyor. Tünel içi ve tünel önü DMİ ve DTİ'ler senaryolara göre otomatik veya manuel olarak kontrol/kumanda edilebiliyor. Kamu anons sistemi sayesinde sürücüler otomatik veya manuel olarak bilgilendiriliyor. Acil haberleşme telefonları ile görüşülebilirken hangi telefonun kullanıldığı da görüntülenebiliyor." dedi.  

“Akıllı ulaşım sistemlerine yönelik çalışmalarımızla çevreye verilen zararları azaltmayı amaçlıyoruz"

Erişilebilirliği merkeze alan, verimli, sürdürülebilir, akıllı ve entegre hareketliliği sağlamak için hız kesmeden çalıştıklarını ifade eden Bakanımız, Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik Stratejisi ve Eylem Planı ile Bakanlığımızın mobilite, lojistik, dijitalleşme vizyonu çerçevesinde, ulaşım sistemlerinin mevcut ve ortaya çıkabilecek ihtiyaçlara uygun hâle getirilmesine yönelik strateji ve politikalar geliştirileceğini açıkladı.

“Akıllı ulaşım sistemlerine yönelik çalışmalarımızla çevreye verilen zararları azaltmayı amaçlıyoruz"

Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi kapsamında öncelikli olarak trafik kaza veri tabanının oluşturulduğuna vurgu yapan Bakanımız Karaismailoğlu, toplanan ulaşım verilerinin araştırma ve yenilikçi uygulamaların geliştirilmesi için de kullanıldığına değindi. Birbirini takip eden sinyalize kavşaklarda durmadan sabit hızda geçişi sağlayan yeşil dalga uygulamalarının da yaygınlaştıracaklarını söyleyen Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:  “Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi kapsamında 'Trafikte Sıfır Can Kaybı Yaklaşımı'na uygun olarak hedefler belirliyoruz. Emniyetli, çevreci, teknolojik, yenilikçi ve yerli kaynaklardan yararlanan bir akıllı ulaşım ağı kuruyoruz. İnsanın rolünü azaltan ve yol boyunca araçlara yön, kaza önleme gibi konularda destek sunan akıllı yolları vatandaşlarımızla buluşturuyoruz. En önemlisi ise akıllı yollarımız sayesinde vatandaşlarımızın hayatını kurtarıyoruz." 

“Kuzey Marmara Otoyolu dünya çapında bir eserdir"

Bakanımız Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu'nun her bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı için bir gurur vesilesi olduğunu ve gençlerimize, çocuklarımıza Türkiye'nin aydınlık yarınlarının bir nişanesi olarak gösterebileceğimiz dünya çapında bir eser olduğunu sözlerine ekledi. ​


48196a1c-3266-4217-9751-2b213c1ed549.jpg  
 
​​Büyült
49165a62-8d7f-4a7c-93ab-695610d662d4.jpg  
 
​​Büyült
75dd5501-e0f9-4d42-9d0f-73d78ca3ea0b.jpg  
 
​​Büyült
7e63f045-f84e-4993-9263-ab97332ff89f.jpg  
 
​​Büyült
7ffad4da-c45e-41b2-93a6-f5f5430a8be4.jpg  
 
​​Büyült
a478808f-ddae-4319-a57c-f393e4ce6462.jpg  
 
​​Büyült
c765b43d-0d2a-4abf-88e8-c7fad4169cbf.jpg  
 
​​Büyült
dac36b59-3529-4082-ba99-ae8cf9513882.jpg  
 
​​Büyült