Duyuru Detayı



50. ASECAP ÇALIŞMA VE BİLGİLENDİRME GÜNLERİ İSTANBUL'DA BAŞLADI

Avrupa Ücretli Yol ve Altyapı Operatörleri Birliği temsilcilerini İstanbul'da bir araya getiren 50. ASECAP Çalışma ve Bilgilendirme Günleri'nin açılış programı 19 Eylül Salı günü Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen ve sektör temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşti.  

“Türkiye Avrupa'nın başlangıç noktasıdır."

Açılışta konuşan Bakanımız Uraloğlu, Türkiye'nin Asya ve Avrupa arasında uzanan Orta Koridorda, Çin'den başlayarak Orta Asya ve Hazar Bölgesini ülkemiz üzerinden Avrupa'ya bağlamada kilit bir rol oynadığını ve bu rolün uluslararası karayolu taşımacılığında "Çin'den Londra'ya kesintisiz bir taşımacılık hattı" sağladığını vurguladı. Aynı zamanda Türkiye'nin Orta Doğu, Hazar Havzası, Akdeniz, Karadeniz ve Balkanlar gibi stratejik bölgelere komşu olmasıyla da Avrupa'nın başlangıç noktası olduğunu belirtti.

Uraloğlu, Basra Körfezi'ni Avrupa'ya bağlayacak yeni bir kalkınma yolu projesinin de gündemde olduğunu ve bu projenin Türkiye'nin uluslararası ticaretteki önemini daha da artıracağına inandığını söyledi.

“Ülkemizi bölünmüş yollar, otoyollar, mega projeler ve akıllı ulaşım sistemleriyle çağın ilerisine taşımanın gururunu yaşıyoruz."

Türkiye'deki karayolu çalışmalarına değinen Bakanımız, ülkenin son 21 yılda ileri teknoloji gerektiren büyük ölçekli projelerde önemli mesafeler katettiğini ve bölünmüş yollar, otoyollar, mega projeler ve akıllı ulaşım sistemleriyle ulaşım altyapısını çağın ilerisine taşıdıklarını ifade etti.

Uraloğlu sözlerini şu şekilde sürdürdü: “İstanbul Boğazı üzerinde yıllardır vatandaşlarımıza hizmet veren 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün ardından, ülkemizin en önemli prestij projeleri arasında yer alan Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü projesini hayata geçirdik. İstanbul ile Türkiye'nin diğer büyük sanayi kentleri olan Kocaeli, Bursa, Manisa üzerinden İzmir'i yüksek standartlı ve kesintisiz bağlayan ve Osmangazi Köprüsü'nü de içeren 426 km'lik İstanbul-İzmir Otoyolu'nu hizmete açtık. Malkara Çanakkale Otoyolu kapsamında Çanakkale Boğazı'nın üstüne de Dünya'nın en büyük orta açıklıklı 1915 Çanakkale Köprüsü'nü inşa ettik."

“Özel sektör dinamizmini, kamu deneyimini ve uluslararası finans kuruluşlarının mali desteğini bir araya getirerek risk paylaşımı sağladık"

Etkinlikte Kamu-Özel İşbirliği (KÖİ) modelinin başarısını ve faydalarını vurgulayan Bakanımız Uraloğlu, Türkiye'nin bu modeli ilk olarak Göcek Tüneli'nin yapımıyla hayata geçirdiğini ve zamanla inşa edilen büyük ulaşım projeleri sayesinde de dünyada "Türk Modeli" olarak tanındığını bildirdi. Kamu-Özel İşbirliği (KÖİ) modeli ile projelerin özel sektörün kaynakları ve finansmanıyla hızla hayata geçirildiğini ayrıca hızlı karar alma ve ileri teknoloji kullanma yeteneklerinden yararlanılarak 7 ile 20 yıl arasında tamamlanacak projelerin 5 yıldan daha kısa sürelerde tamamlandığını ifade etti.

Karayolları Genel Müdürlüğü tecrübelerini ve bilgi birikimini tüm kurum ve kuruluşlarla paylaşmaya açık

Bakanımız, KÖİ ile özel sektör dinamizmini, kamu deneyimini ve uluslararası finans kuruluşlarının mali desteğini bir araya getirerek risk paylaşımı sağladıklarını ve büyük projeleri hızla hayata geçirdiklerini, bu projelerin orta ve uzun vadede devlete gelir getirme kapasitesine sahip olduklarını belirtti ve 3 bin 633 km'lik otoyolun büyük bir bölümünün işletmecisi olan Karayolları Genel Müdürlüğünün de bu alandaki tecrübelerini ve bilgi birikimini ihtiyaç duyan tüm kurum ve kuruluşlarla paylaşmaya açık olduğunu vurguladı.

Türkiye'nin yeşil dönüşüm çalışmalarına da değinen Uraloğlu, Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik Stratejisi ve Eylem Planı'yla sürdürülebilir ve akıllı taşımacılığı geliştirerek, yakıt tüketimini ve emisyonların azaltılması ile mikro hareketlilik araçlarının kullanımını, yaygınlaştırılmasını hedeflediklerini bildirdi. 2053 net sıfır emisyon hedefiyle, karayolu taşımacılığını yüzde 72'den yüzde 57'ye düşürmeyi, bu sayede de karbon salınımında büyük oranda azalma sağlamayı amaçladıklarını söyledi.

“Akıllı ve otonom teknolojilerle donatacak, hızlı emniyetli yol altyapısını da tesis ediyoruz."

Karayollarında akıllı ulaşım çalışmalarında dengeli bir yatırım stratejisi izlediklerini belirten Bakanımız, ulaşım sistemlerini yönlendirerek akıllı ve otonom teknolojilerle donanmış hızlı ve emniyetli yol altyapısı oluşturduklarını belirtti. Uraloğlu, Malkara-Çanakkale Otoyolu ve özellikle 1915 Çanakkale Köprüsü projelerinin tüm alt sistemlerinin Zırhlı Fiber Optik Kablo Veri Ağı ile entegre edildiğini, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nda dünyanın en yüksek standartlarına sahip ulaşım sistemlerinin kullanıldığını, trafik ve yol güvenliğini artırmak için gelişmiş akıllı ulaşım sistemlerinin kullanılarak trafik mühendisliğinin tüm imkanlarından faydalanıldığını ifade etti.​

Bakanımız Uraloğlu, ASECAP Days 2023 İstanbul'un uluslararası karayolu taşımacılığının geleceğine ışık tutacak önemli bir platform olduğunu ve yeni iş birliklerine olanak sağlayacağını ifade etti.​


20231909ASECAPalt1.jpg  
 
​​Büyült
20231909ASECAPalt2.jpg  
 
​​Büyült
20231909ASECAPalt3.jpg  
 
​​Büyült