Duyuru Detayı



ARAKLI-BAYBURT YOLU'NUN TEMELİ ATILDI

içfoto2023.04.24Araklı-BayburtYoluTemelAtmaTöreni.jpeg

Karadeniz sahilinden iç kesimlere ve Güneydoğu'ya uzanan kuzey-güney aksında hızlı, konforlu ve güvenli ulaşım imkanı sağlayacak Araklı-Bayburt Yolu'nun yapım çalışmaları 24 Nisan Pazartesi günü gerçekleştirilen temel atma töreniyle başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu'nun katıldığı törende milletvekilleri, belediye başkanları, bürokratlar ve yüklenici firma temsilcileri hazır bulundu.

“Araklı-Bayburt Yolu en önemli ulaşım akslarından biri"

Törende konuşan Bakanımız Karaismailoğlu, Karayolları yatırımları sayesinde akaryakıttan yılda 1 milyar litre, zamandan ise 7 milyar saat tasarruf sağladıklarının altını çizerek, kaliteli ve güvenli yollar sayesinde trafik kazalarının yüzde 82 oranında azaldığını, bunun karşılığı olarak her yıl 13 bin 100 vatandaşımızın canını kurtardıklarını hatırlattı.

Araklı-Bayburt Yolu'nun en önemli ulaşım akslarından biri olduğunu dile getiren Karaismailoğlu, toplam uzunluğu 90 kilometre olan yolun tamamını da en kısa zamanda tamamlayıp hizmete sunacaklarını belirtti.

içfoto2023.04.24Araklı-BayburtYoluTemelAtmaTöreni (2).jpeg

Genel Müdürümüz Uraloğlu ise, yolun bugüne kadar 11 kilometresi bölünmüş yol, 34 kilometresi tek yol olmak üzere toplam 45 kilometrelik bölümünün trafiğe açıldığını söyledi. 7. kilometre ile 17. kilometre arasındaki 10 kilometrelik kesimin de çalışmalarını başlattıklarını vurgulayan Uraloğlu, 3 tırmanma şeritli olarak hizmet verecek yolda 2 adet tünel ile trafik standardının yükseleceğini ifade etti.

Kuzey-güney aksında daha hızlı, daha ekonomik ve daha konforlu ulaşım imkanı sağlanacak

Bitümlü sıcak karışım kaplamalı olarak inşa edilecek kesimde 320 metrelik T-1 Tüneli, 280 metrelik T-2 Tüneli olmak üzere toplam 600 metre uzunluğunda tek tüp tünel imalatı bulunuyor.

Araklı-Bayburt Yolu'ndaki köprü, tünel, viyadük çalışmalarıyla Karadeniz sahilinden iç kesimlere ve Güneydoğu'ya uzanan kuzey-güney aksında daha hızlı, daha ekonomik ve daha konforlu ulaşım imkanı sağlanması hedefleniyor.

Yapım çalışmalarına başlanan kesimin hizmete sunulmasıyla zamandan 14,4 milyon TL, akaryakıttan 5,7 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 20,1 milyon TL tasarruf edilecek, karbon emisyonu 727 ton azaltılacak.


2023.04.24Araklı-BayburtYoluTemelAtmaTöreni (2).jpeg  
 
​​Büyült
2023.04.24Araklı-BayburtYoluTemelAtmaTöreni (3).jpeg  
 
​​Büyült
2023.04.24Araklı-BayburtYoluTemelAtmaTöreni.jpeg  
 
​​Büyült