Önemli ve Global Projeler

​KINALI - TEKİRDAĞ - ÇANAKKALE - SAVAŞTEPE OTOYOLU KINALI – MALKARA OTOYOLU KESİMİ ​YAP - İŞLET - DEVRET PROJESİ ​

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Kınalı-Malkara Otoyolu Kesimi Yap- İşlet- Devret Projesi 107 km Otoyol ve 20 km Bağlantı Yolu olmak üzere toplam 127 km uzunluğundadır.​

Kınalı-Malkara Otoyolu güzergahı, İstanbul – Edirne O3 Otoyolu’nun Kınalı Kavşağı bölgesinden başlamaktadır. Batı yönünde ilerleyen otoyol, Marmara Denizi’nin ve Tekirdağ’ın kuzeyinden geçmekte, güneybatı yönünde devam ederek Şarköy’ün kuzeyinden geçip Malkara’da yapım çalışmaları tamamlanarak işletmeye açılan Malkara-Çanakkale Otoyolu (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimine bağlanmaktadır.​



Proje kapsamında ;

Proje bünyesinde 1.029 m uzunluğunda 16 adet Köprü, 2.872 m uzunluğunda 56 adet Üstgeçit, 2.141 m uzunluğunda 33 adet Kirişli Altgeçit, 13.515 m uzunluğunda (Hizmet ve Hidrolik amaçlı) 182 adet Menfez, 17 adet Kavşak (9 adedi Otoyol, 8 adedi Devlet yolunda) 3 adet çift yönlü (6 adet) Otoyol Hizmet Tesisi, 1 adet Bakım İşletme Merkezi, 9 adet Ücret Toplama İstasyonu inşaa edilecektir.

Kınalı-Malkara Otoyol kesiminin hizmete sunulmasıyla; mevcut haliyle 132 km uzunluğunda hizmet veren İstanbul-Tekirdağ arası 18 km kısalarak 114 km’ye inecek, Devlet yolu ile 334 km kat edilerek geçilen İstanbul-Çanakkale arası ise otoyol üzerinden 280 km’ye inecektir.​


Otoyol projesinin hayata geçmesi ile birlikte, İstanbul-Tekirdağ arasındaki ulaşım 1 saatin altına düşecektir. İstanbul-Çanakkale ulaşım süresinin de 3,5 saatten 2 saate inmesi hedeflenmektedir.


Bu otoyol projesi ile Çorlu ve Çerkezköy’de bulunan sanayi alanlarının ve Çorlu Havaalanının Tekirdağ ile otoyol bağlantıları yapılacaktır. Ulaşım imkanları artacak olan Çanakkale ilinin Gelibolu, Lapseki kesiminin büyümesi; Çan, Yenice ve Balya ilçeleri civarında hayvancılığa dayalı sanayilerin gelişmesi için potansiyel bölgeler ortaya çıkacaktır.​


Çevreci bir anlayışla, tarihi ve doğal alanları koruyarak projelendirilen Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu; Savaştepe civarından İstanbul-İzmir Otoyolu ile entegre olacak, böylece Batı Marmara ile Kuzey Ege’nin dengeli kalkınması sağlanacaktır. Özellikle İstanbul’un batı bölgesini oluşturan Atatürk Havalimanı Mahmutbey ekseninin batısında kalan 5-6 milyonluk bir nüfusun İzmir bağlantısının bu otoyol üzerinden yapılması planlanmış olup, bu durumun İstanbul trafiği üzerinde önemli katkıları olacaktır.​


Çanakkale Köprüsü’nün Asya ayağı olan Lapseki ile yapım çalışmaları tamamlanarak işletmeye açılan İstanbul-İzmir Otoyolu’nun Karacabey arasında otoyol ulaşımının sağlanmasıyla Lapseki-Bandırma arasında da sanayi ve liman hizmetlerinde artışlar olacaktır.​


Kuzey Ege ve Çanakkale limanlarının İstanbul ve Trakya’daki sanayi bölgeleri ile irtibatının sağlanmasının dışında; bu projenin en önemli etkisi Batı Anadolu’nun ve Adana - Konya kesiminin Avrupa ile bağlantısının bu otoyol üzerinden olması hedeflenmektedir.​

Otoyol projesinin bir başka hedefİ ise; Ege ve Çanakkale’deki limanları, Bulgaristan ve Romanya’nın da içinde olduğu Batı Karadeniz Havzası ile bağlamaktır.

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu’nun tamamının hizmete sunulmasıyla Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege Bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonu tamamlanacak, bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına katkı sunulacaktır. Proje ile ayrıca, Marmara Denizi’nin etrafını kuşatan otoyol ringinin tamamlanması sağlanacaktır. ​

18 Mart 2025 tarihinde Cumhurbaşkanı Yardımcısı Sn.Cevdet YILMAZ ve Ulaştırma Altyapı Bakanımız Sn.Abdulkadir URALOĞLU tarafından temeli atılan Kınalı-Malkara Otoyol Kesimi projesinde çalışmalara Zemin Etüdü, Proje, Kamulaştırma ve Toprak İşleri seviyesinde devam edilmektedir.




Kınalı-Malkara Otoyolu Temel Atma Töreni





Toprak İşleri




Toprak İşleri




Toprak İşleri





Toprak İşleri





                             ​​

                                                                          


​​