ALANYA'DA ULAŞIM YENİ YATIRIMLARLA GÜÇLENİYOR
Alanya'da şehir içi ve transit trafik için büyük önem taşıyan Doğu Çevre Yolu'nun büyük bölümü ve farklı seviyeli hale getirilen Demirtaş Kavşağı trafiğe açıldı. Daha hızlı, güvenli ve kesintisiz bir ulaşım hizmeti sunan projelerin açılış töreninde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya'ya her zaman hizmetle, eserle, bereketle geldiklerini belirterek "Akdeniz Sahil Yolu'nun Alanya-Gazipaşa kesiminde trafik akışını kesintisiz hale getirerek, özellikle yaz aylarında artan turizm trafiğinin neden olduğu yoğunluk ve gecikmeleri önemli ölçüde azaltmış olduk." dedi.

“23 yılda Antalya'nın ulaşım ve iletişim Altyapısına 244,6 Milyar Yatırım Yaptık"
Antalya ve ilçelerinde gerçekleştirilen yatırımları anlatan Uraloğlu, Bakanlık olarak son 23 yılda Antalya'nın ulaşım ve iletişim altyapısına 244,6 milyar lirayı aşan yatırım yaptıklarını vurguladı ve sözlerini şöyle sürdürdü: "Bölünmüş yol uzunluğumuzu 197 kilometreden 761 kilometreye, bitümlü sıcak karışım (BSK) kaplamalı yol uzunluğumuzu ise 123 kilometreden 1101 kilometreye çıkardık. Antalya Batı Çevre Yolu'nu açtık. Antalya Kuzey Çevre Yolu'nda Başköy, Korkuteli, Kirişçiler ve Isparta Köprülü kavşaklarını hizmete sunduk. Antalya-Kemer-Tekirova-Finike Yolu kapsamında Phaselis Tüneli'ni açtık. Böylelikle Antalya'nın Demre, Finike, Kumluca, Kemer, Kaş ve Kalkan gibi turizm cenneti beldelerinin ulaşımını güçlendirdik. Antalya'yı Konya'ya bağlayan kuzey-güney aksının en önemli geçiş noktasını oluşturan 5 bin metre uzunluğundaki Demirkapı Tüneli'ni hizmete açtık. Akdeniz ve İç Anadolu'yu ayıran Torosların tünel konforuyla sadece 5 dakikada geçilmesini sağladık. Alanya-Kuşyuvası-Taşkent Yolu tünellerini inşa ettik."
Uraloğlu, Antalya'yı kuzeyden güneye, doğudan batıya modern yollarla, tünellerle, köprülerle donattıklarını, Antalya-Alanya Otoyolu'nun da yapımına başladıklarını ifade ederek, 84 kilometre ana gövde ve 38 kilometre bağlantı yoluyla toplam 122 kilometrelik otoyolun 5 tünel, 16 viyadük ve 7 kavşakla modern mühendisliğin zirvesi olacağını belirtti.
Açılışı gerçekleştirilen Alanya Doğu Çevre Yolu kesimi ile Alanya-Gazipaşa Yolu'ndaki Demirtaş Kavşağı'nın önemine değinen Uraloğlu, Alanya Doğu Çevre Yolu'ndaki çalışmalarla Alanya şehir geçişini rahatlatarak, transit trafiği şehir merkezinden uzaklaştırdıklarını kaydetti ve sözlerini şöyle sürdürdü: "Çevre yolumuzu Hasbahçe - Kargıcak arasında toplam 15,2 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirdik. Bugün yolumuzun Hasbahçe - Mahmutlar arasındaki 12 kilometrelik kesimini hizmete açmanın gururunu yaşıyoruz. Hizmete sunduğumuz bu kesimde, 653 metre uzunluğunda Oba Tüneli, 1692 metre uzunluğunda Dim Tüneli, 363 metre uzunluğunda Mahmutlar Aç-Kapa Tüneli olmak üzere toplam 2 bin 708 metre uzunluğunda 3 çift tüplü tünelle 1031 metre uzunluğunda 7 çift köprü, 60 metre uzunluğunda 1 tek köprü ve 3 farklı seviyeli kavşak inşa ederek modern mühendisliğin en güzel örneklerinden birini hayata geçirdik."
Uraloğlu, projeyle şehir içindeki trafik yoğunluğunu önemli ölçüde azaltarak, araç ve yaya güvenliğini artırdıklarını, transit geçişleri dur kalk yapmaksızın akıcı hale getirdiklerini dile getirdi.
"İki önemli projemiz bölgesel kalkınmaya uzun vadeli katkı sağlayacaktır"
Antalya'nın doğusundaki ilçelerin Mersin ve Gazipaşa Havalimanı ile güvenli, konforlu ve yüksek standartlı bağlantı sağladıklarının altını çizen Uraloğlu, "Doğu çevre yolumuzun tamamının hizmete girmesiyle mevcut yola göre güzergahı 3 kilometre kısaltıyoruz ve seyahat süresini yaklaşık 35 dakikadan 10 dakikaya indiriyoruz. Zamandan 3,6 milyar lira, akaryakıttan 196 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 3 milyar 796 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Karbon salınımını da 11 bin 903 ton azaltarak Alanya'mızın tertemiz doğasını ve Akdeniz'in turkuaz kıyılarını korumuş olacağız." dedi.
Konuşmasına Alanya-Gazipaşa Yolu üzerinde hayata geçirilen Demirtaş Kavşağı ile devam eden Uraloğlu, "Bu projemizle Akdeniz Sahil Yolu'nun Alanya-Gazipaşa kesiminde trafik akışını kesintisiz hale getirerek; mevcutta hemzemin dönel adalı kavşak olarak hizmet veren Demirtaş Kavşağı'nı, 35 metre uzunluğunda inşa ettiğimiz altgeçit ile farklı seviyeli kavşak haline getirdik. Demirtaş Kavşağı artık trafiğe 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 4 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında hizmet sunacak. Özellikle yaz aylarında artan turizm trafiğinin neden olduğu yoğunluk ve gecikmeleri önemli ölçüde azaltmış olduk. Projemizle zamandan yaklaşık 14,6 milyon lira, akaryakıttan 4,6 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 19,2 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Akıcı trafik düzeni sayesinde karbon salınımını yıllık 68 ton azaltarak iklim dostu ulaşım hedeflerine de katkı sunacağız. Bu yatırımlarımız, ulaşım güvenliği ve konforunun yanında Alanya ve Gazipaşa'nın turizm, tarım ve ticaret odaklı ekonomik faaliyetlerini daha verimli bir altyapı üzerinden sürdürmelerine imkân tanıyacak, bölgesel kalkınmaya uzun vadeli katkı sağlayacaktır." dedi.

Açılış töreninde konuşan Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, karayolu yatırımlarının önemine değinerek “Şehirlerimizin sadece bugününü değil, yarınlarını da şekillendiren karayolu projeleri ekonomik kalkınmayı sosyal hayatla buluşturan stratejik yatırımlardır." dedi.
Alanya Doğu Çevre Yolu'nun 12 kilometrelik kesimi ve bir diğer önemli yatırım Demirtaş Kavşağı'na yönelik detayları paylaşan Gülşen, açılışı yapılan 12 kilometrelik kesimin ilk 4,5 kilometresinin 3 gidiş 3 geliş 6 şeritli, devamındaki 7,5 kilometresinin ise 2 gidiş ve 2 geliş 4 şeritli olarak inşa edildiğini belirterek “Çevre yolları, farklı seviyeli kavşaklar, tünel ve köprülerle şehir geçişlerinde trafiği düzenliyoruz. Yerleşim alanlarını transit trafikten arındırıyor, projelerimizle şehirlerimizin bugününü rahatlatıyor, yarının ulaşımını planlıyoruz." vurgusunda bulundu.