VAN ÇEVRE YOLU'NUN 1. VE 3. KESİMLERİ HİZMETE AÇILDI
Van'ın şehir içi, bölgesel ve uluslararası trafik yükünü azaltacak Van Çevre Yolu'nun tamamlanan 1. ve 3. kesimleri trafiğe açıldı. Açılış törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen katıldı.
.jpeg)
Bakan Uraloğlu: “Van'ı transit trafikten arındıracak yüksek standartlı bir çevre yolunu hayata geçirdik"
Açılış töreninde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Van'ın yoğun şehir içi, bölgesel ve uluslararası trafik yüküne sahip olduğunu belirterek, şehir merkezini transit trafikten arındıracak yüksek standartlı bir çevre yolunun kentin en önemli ihtiyaçlarından biri olduğunu söyledi.
Bu kapsamda Edremit'ten başlayıp Van şehir merkezinin doğusundan geçerek Erciş Yolu'na bağlanan 41 kilometre uzunluğundaki Van Çevre Yolu'nun projelendirildiğini ifade eden Bakan Uraloğlu, proje bünyesinde 8 köprülü kavşak ile demir yolu geçişi için 1 köprünün yer aldığını, yolun 3 gidiş 3 geliş olmak üzere 6 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında tasarlandığını dile getirdi.
Van Çevre Yolu'nun Edremit Kavşağı ile Kurubaş Kavşağı arasında kalan 10 kilometrelik 1. kesimi ile Özalp Kavşağı ile Erciş Kavşağı arasında kalan 18 kilometrelik 3. Kesimi olmak üzere toplam 28 kilometrelik bölümün hizmete açıldığını belirten Uraloğlu, açılan bu kesimlerle şehir içinden geçen transit trafiğin şehir dışına alındığını, kent merkezindeki trafik yoğunluğunun büyük ölçüde rahatlatıldığını ifade etti.
“Uluslararası transit trafik kesintisiz şekilde sınır kapılarına ulaşıyor"
Bakan Uraloğlu, Van Çevre Yolu'nun hizmete açılan kesimleriyle birlikte kuzey-güney ve doğu-batı aksında Anadolu'nun dört bir yanından gelen uluslararası transit trafiğin Gürbulak, Kapıköy, Esendere, Umurlu ve Üzümlü sınır kapılarına yüksek standartlı ve kesintisiz şekilde ulaşmasının sağlandığını kaydetti.
Projenin tamamının hizmete alınmasıyla mevcut güzergahta 75 dakika olan geçiş süresinin 20–25 dakikaya düşürüleceğini vurgulayan Uraloğlu, böylece zamandan yıllık 2 milyar 400 milyon lira, akaryakıttan ise 300 milyon lira olmak üzere toplam 2 milyar 700 milyon lira tasarruf sağlanacağını belirtti. Karbon emisyonunun da 15 bin ton azaltılarak çevrenin korunmasına katkı sunulacağını söyledi.
“Van'ın ulaşım altyapısına yaklaşık 80 milyar lira yatırım yaptık"
Van'ın hızla gelişen sosyo-ekonomik yapısına bağlı olarak artan şehir içi ve şehirler arası ulaşım ihtiyacına dikkat çeken Bakan Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002 yılından bu yana Van'ın ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 80 milyar lira yatırım gerçekleştirildiğini ifade etti.
Bu süreçte kentteki bölünmüş yol uzunluğunun 36 kilometreden 613 kilometreye çıkarıldığını, 400 kilometrenin üzerinde bitümlü sıcak karışım kaplama yapıldığını belirten Uraloğlu; Van Edremit–Gevaş–Bitlis, Erciş–Patnos, Van–Güzelsu, Erciş–Muradiye, Van–Özalp–Saray–Kapıköy gibi önemli güzergahların bölünmüş yol olarak inşa edildiğini söyledi.
Van'ı İran'a bağlayan ve Gürbulak Sınır Kapısı'na ulaşımı sağlayan Van–Muradiye–Çaldıran Yolu'nun bu yıl tamamlandığını kaydeden Uraloğlu, 2 bin 644 rakımlı Tendürek Geçidi'nde yolculuğun artık çok daha güvenli ve konforlu hale getirildiğini belirtti. Bu yatırımla hem uluslararası ticarete hız kazandırıldığını hem de bölge halkının kış şartlarındaki ulaşım çilesinin büyük ölçüde ortadan kaldırıldığını ifade etti.
Bakan Uraloğlu ayrıca Kale, İki Nisan, Erciş Sanayi, Van Bölge Araştırma Hastanesi, Edremit Bölge Yerleşkesi ve Karahan köprülü kavşaklarının tamamlandığını; Hoşap, Şeytan, Kırmızı, Bend-i Mahi ve Kelekom tarihi köprülerinin restorasyonlarının gerçekleştirildiğini aktardı. Kuskunkıran, Karabet Kar, Çatak Çığ ve Güzeldere tünellerinin hizmete alındığını, Güzeldere Tüneli'nden bugüne kadar yaklaşık 1 milyon 330 bin aracın geçtiğini söyledi.
Uraloğlu, bugün itibarıyla Van Çevre Yolu'nun kalan 13 kilometrelik kesimi ile Adilcevaz–Erciş, Edremit–Kuskunkıran, Van–Özalp–Kapıköy yollarının da aralarında bulunduğu 15 karayolu projesinde çalışmaların devam ettiğini kaydetti.
.jpeg)
Genel Müdür Gülşen: “Van Çevre Yolu, kentin ulaşımında yeni bir omurga oluşturdu"
Törende konuşan Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen ise çevre yollarının şehirlerin büyüme eğilimlerini doğru yönetmek, artan araç trafiğini dengeli biçimde dağıtmak ve şehir içindeki yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla inşa edildiğini söyledi.
Van Çevre Yolu'nun da bu anlayışla; kentin artan nüfusu, şehir içi hareketliliği ve bölgesel-uluslararası ulaşım yükü dikkate alınarak 41 kilometre uzunluğunda, 2x3 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirildiğini ifade eden Gülşen, Edremit'ten başlayarak şehrin doğusundan Erciş Yolu'na ulaşan bu modern aksın ilk aşamada tamamlanan bölümlerinin trafiğe açıldığını belirtti.
Van Çevre Yolu ile ağır taşıt trafiğinin şehir dışına yönlendirildiğini vurgulayan Gülşen, ulaşımın daha hızlı, güvenli ve konforlu hâle geldiğini, ekonomik hareketliliğin akıcılığının artırıldığını ve şehir içindeki yaşam kalitesine olumlu katkı sağlandığını dile getirdi.
Karayolları Genel Müdürlüğü olarak çevre yollarını yalnızca araçların geçtiği bir güzergah değil, şehirlerin geleceğini şekillendiren stratejik yatırımlar olarak gördüklerini belirten Gülşen, Van Çevre Yolu'nun da bugünkü ihtiyaçların yanı sıra gelecekte artacak ulaşım taleplerini karşılayacak bir vizyonla planlandığını ve kentin büyüme akslarını düzenleyecek şekilde tasarlandığını ifade etti.