TRABZON'DAKİ KARAYOLU YATIRIMLARI CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN'IN KATILIMIYLA HİZMETE AÇILDI
Trabzon'da yapımı tamamlanan karayolu yatırımları, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın teşrifleriyle gerçekleştirilen toplu açılış töreniyle hizmete sunuldu. Törene, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, kurum temsilcileri, davetliler ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, törende yaptığı konuşmada iki gün önce Rize'de 38 projenin toplu açılışını gerçekleştirdiklerini, iki projenin de temellerini attıklarını hatırlatarak, “Bugün 13 milyar 514 milyon lira değerindeki 130 projenin toplu açılışı vesilesiyle bir aradayız. Başarıyla tamamladığımız bu projelerde emeği geçen bakanlıklarımızı, belediyelerimizi ve kurumlarımızı ayrı ayrı tebrik ediyorum." ifadelerini kullandı.
Erdoğan, Trabzon'daki yatırımların kente kazandırdığı yüksek standartlı ulaşım altyapısına dikkat çekerek, “Kanuni Bulvarı'nın Boztepe Tüneli'ni de kapsayan 2 kilometrelik bölümünü tamamladık. Beşikdüzü-İskenderli-Tonya İl Yolu'nu kullanıma açtık. Toplam değeri 7 milyar lirayı aşan her iki projemiz sizlere hayırlı olsun. Trabzon Şehir Hastanesi, Trabzon Üniversitesi ve Yomra kavşaklarımızı da aynı şekilde hizmete aldık." dedi.
Karadeniz'in Ulaşım Ağı Güçleniyor
Açılışı yapılan projelerle Trabzon'un şehir içi ve bölgesel ulaşımında önemli iyileştirmeler sağlandı.
Trabzon Havalimanı Dış Hatlar Terminali Bağlantı Yolu, 3.077 metrekarelik yeni dış hatlar gelen yolcu terminaline erişim sağlayan 100 metrelik bağlantı yolundan oluşuyor. Türkiye'nin en yoğun 7. havalimanı olan Trabzon Havalimanı'na konforlu ve güvenli ulaşım imkânı sunan proje, artan yolcu trafiğine cevap verecek şekilde hayata geçirildi.
100. Yıl Geri Dönüş Kavşağı, Karadeniz Sahil Yolu'nun Kalkınma Mahallesi mevkiinde, günlük 40 bin aracın geçtiği kritik bir noktada inşa edildi. Üç buçuk ay gibi kısa bir sürede tamamlanan 900 metrelik yeni yol ile bölgedeki trafik yoğunluğu azaltılarak, şehir içi ulaşımda süreklilik sağlandı.
Beşikdüzü-İskenderli-Tonya (DOKAP) İl Yolu'nun 25,8 kilometrelik kesimi, bitümlü sıcak karışım kaplamalı tek yol standardında tamamlandı. Fol Deresi Köprüsü ve Tonya Giriş Kavşağı'nı da içeren proje ile güzergâhta sürüş konforu ve güvenliği artırıldı.
Kanuni Bulvarı'nın Yenicuma-2 Kavşağı ile Boztepe Kavşağı arasındaki 1,7 kilometrelik kesimi, Yenicuma Kavşak Köprüleri, 670 metrelik Boztepe Tüneli ve çeşitli köprülerle birlikte tamamlanarak trafiğe açıldı. Toplam uzunluğu 28 kilometreyi bulan Kanuni Bulvarı Projesi'nin 19,3 kilometrelik bölümü tamamlanmış durumda. Proje, Karadeniz Sahil Yolu ile Trabzon-Aşkale Devlet Yolu arasında yüksek standartlı, kesintisiz bir ulaşım koridoru oluşturuyor.
Trabzon Şehir Hastanesi Kavşağı, Akyazı Mahallesi'nde stadyum ve hastane trafiğini düzenleyecek şekilde yeniden projelendirildi. 900 metre uzunluğundaki yeni bağlantı yolları ve 90 metre çapındaki modern dönel kavşak 30 gün gibi kısa bir sürede tamamlanarak hizmete sunuldu. Yeni düzenleme ile hem Şehir Hastanesi'ne hem de Trabzonspor Paparapark Stadyumu'na daha güvenli ve hızlı ulaşım sağlandı.
Trabzon Üniversitesi Yeni Nesil Kavşağı, Karadeniz Sahil Yolu Söğütlü mevkiinde 400 metre uzunluğunda bölünmüş yol standardında inşa edildi. Depolama alanı yaklaşık beş kat artırılan kavşak, 6 gün gibi kısa bir sürede tamamlanarak bölgedeki trafik akışını önemli ölçüde rahatlattı.
Yomra Yeni Nesil Kavşağı ise Karadeniz Sahil Yolu üzerindeki en yoğun geçiş noktalarından birinde, 1 kilometre uzunluğunda bölünmüş yol standardında hayata geçirildi. Araç depolanma alanı beş kat artırılan ve sinyalizasyon sistemi iki faza indirilen kavşak sayesinde geçiş süreleri kısaldı, trafik güvenliği artırıldı.
Trabzon'un Geleceğine Yatırım
Trabzon'da hizmete açılan projelerle şehir içi ve şehirler arası ulaşımda güvenlik, konfor ve hız standartları yükselirken, bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimine katkı sağlayacak yeni ulaşım koridorları oluşturuldu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen yatırımlar, Trabzon'un bölgesel merkez kimliğini güçlendirirken, Karadeniz'in doğu-batı aksındaki ulaşım sürekliliğine de önemli katkı sundu.