ANKARA-KIRIKKALE-DELİCE OTOYOLU FİNANSMAN SÜRECİ TAMAMLANDI
Ankara'yı Kırıkkale üzerinden İç Anadolu'nun doğu koridoruna bağlayacak, bölge ve ülke ekonomisine güç katacak Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Projesi'nin finansman süreci tamamlandı. Ankara'da düzenlenen törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, projede görev alan yüklenici firma temsilcileri, kreditör kurumların yetkilileri ve çok sayıda davetli katıldı.

“Karayolları lojistik sistemin ana damarlarından biri"
Bakan Uraloğlu, iki gün önce Antalya-Alanya Otoyolu finansman kapanış töreninde uluslararası finans kuruluşlarının Türkiye'ye duyduğu güvenin tekrar görüldüğünü hatırlatarak, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ile bu güveni bir adım daha ileriye taşıdıklarını ifade etti. Bu güvenin sadece bir finansman anlaşması olmadığını, aynı zamanda ülkenin sanayi, tarım ve turizm alanındaki potansiyelini destekleyen bir kalkınma vizyonunun göstergesi olduğunu vurguladı.
Uraloğlu, karayollarının yük ve yolcu taşımacılığında sunduğu esneklik, aktarmasız ulaşım imkânı ve hızlı taşıma avantajları ile lojistik sistemin ana damarlarından biri olduğunu söyledi. Zorlu coğrafyalarda yapılan köprü ve tünellerle güvenli ve konforlu ulaşım imkânı sağladıklarını belirten Uraloğlu, bu yatırımların sanayi üretimini hızlandırdığını, tarım ürünlerinin pazarlara daha hızlı ulaşmasını sağladığını ve turizm faaliyetlerini artırdığını dile getirdi. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun, İç Anadolu'nun sanayi ve tarım potansiyelini küresel pazarlara bağlayacak en yeni halka olduğunu ifade etti.
Seyahat Süresi 43 Dakikaya Düşecek
Otoyolun Ankara Çevre Yolu'ndaki Kızılcaköy mevkiinden başlayarak, Gökçeyurt, Lalahan, Hasanoğlan, Elmadağ ve Yahşihan üzerinden Kızılırmak'ı geçerek Kırıkkale-Yozgat Devlet Yolu'na bağlanacağını aktaran Uraloğlu, projenin Marmara'dan Doğu Anadolu'ya, Ege'den Karadeniz'e ve Akdeniz'den Kafkaslar'a erişim sağlayan karayolu koridorları arasında önemli bir köprü görevi gördüğünü vurguladı.
Mevcut Ankara-Kırıkkale Devlet Yolu'ndaki trafik yoğunluğunu azaltacak projeyle, saatlerce süren seyahatin 43 dakikaya düşeceğini açıklayan Bakan Uraloğlu, bu sayede zamandan 4,5 milyar lira, akaryakıttan 700 milyon lira olmak üzere yıllık 5,2 milyar lira tasarruf sağlanacağını ve 41 bin ton karbon emisyonunun azaltılacağını belirtti. Projenin ayrıca Ankara'yı kuzeyde Samsun'a, doğuda ise İran sınırına kadar uzatılması planlanan otoyol projelerinin de ilk ayağını oluşturduğunu ifade etti.
Kamu-Özel İşbirliğiyle Hayata Geçiyor
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun Kamu-Özel İşbirliği modeliyle hayata geçirildiğini hatırlatan Bakan Uraloğlu, projenin toplam yatırım bedelinin 1 milyar 391 milyon Avro olduğunu ve bunun yüzde 30'unun öz sermaye, yüzde 70'inin banka kredisi ile finanse edileceğini açıkladı.
Uraloğlu, bugüne kadar kamu-özel işbirliği modeliyle otoyollardan köprülere, havalimanlarından limanlara yaklaşık 70 yap-işlet-devret projesinin hayata geçirildiğini ve bu yatırımların ülke kaynaklarını verimli kullanarak geleceğe güvenle yürümeyi sağladığını sözlerine ekledi.
.jpeg)
Ankara'yı Doğu Anadolu ve Karadeniz'e Bağlayacak Otoyol Ağının İlk Adımı
Törende konuşan Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, Kamu Özel Sektör İşbirliği Modeli ile alternatif finans kaynakları kullanılarak gerçekleştirilen projelerle birlikte son 15 yılda başarıyla gelişen otoyol ağında Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun çok önemli bir parça olduğunu vurguladı. Projenin İstanbul-İzmir ve Ankara yönünden gelecek yük ve yolcu taşımacılığını daha güvenli bir şekilde Ankara'nın doğu ve kuzey koridoruna ve buradan Ortadoğu ile Kafkas ülkelerine aktaracağını belirtti.
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nun Ankara'yı Kırıkkale üzerinden Doğu Anadolu ve Karadeniz'e bağlayacak otoyol ağının ilk adımı olarak planlandığını ifade eden Gülşen, proje kapsamında 101 kilometre 2x3 şeritli ana gövde ve 19 kilometre 2x2 şeritli bağlantı yolu olmak üzere toplam 120 kilometre uzunluğunda güzergah inşa edileceğini dile getirdi.
Gülşen, otoyolun hizmete girmesiyle, Ankara-Kırıkkale arasındaki mevcut devlet yolundaki trafik yoğunluğunun azalması, bölge ekonomisine ve ticaretine katkı sağlanması, ulaşım sürelerinin kısalması ve hizmet kalitesinin üst seviyeye taşınmasının hedeflendiğini de ifade etti.