TUNCELİ'NİN ULAŞIM ALTYAPISI YENİ YATIRIMLARLA GÜÇLENDİRİLDİ
Tunceli'de bölgenin ulaşım altyapısını güçlendiren önemli yatırımlar hayata geçirildi. Pertek–Tunceli Yolu, Çemişgezek–Hozat Yolu, Pertek–Hozat Yolu ve Singeç Köprüsü düzenlenen törenle hizmete açıldı. Açılış törenine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen katıldı.
.jpeg)
“Tuncelilileri Güvenli ve Konforlu Yollarla Buluşturduk"
Son 23 yılda Tunceli'nin ulaşım ve haberleşme altyapısına yaklaşık 20 milyar liralık yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Bakan Uraloğlu, “Bölünmüş yol uzunluğunu 2 kilometreden 48 kilometreye çıkardık. Bitümlü sıcak karışım kaplamalı (BSK) yolu yoktu. 58 kilometre BSK kaplamalı yol ile Tuncelilileri yollarda güven ve konforla tanıştırdık. Tunceli Şehir Geçişi, Elazığ–Bingöl Ayrımı–Tunceli Yolu, Çemişgezek Geçişi ve Pertek Çevre Yolu gibi önemli karayolu projelerini tamamladık. Bugün de Tunceli'ye üç büyük müjdeyle geldik; Pertek–Hozat İl Yolu ve Singeç Köprüsü, Pertek–Tunceli İl Yolu ve Çemişgezek–Feribot İskelesi Ayrım–(Hozat–Pertek) Ayrım İl Yolu'nun açılışlarını gerçekleştirmenin heyecanını ve gururunu yaşıyoruz" dedi.
Singeç Köprüsü ile Ulaşım Standartları Yükseldi
Uraloğlu, Pertek–Hozat İl Yolu ve Singeç Köprüsü projesinde 40 kilometrelik mevcut yolun 6 kilometre kısaltıldığını, 34 kilometre uzunluğunda sathi kaplamalı tek yol standardında yeniden inşa edildiğini belirtti. Murat Nehri geçişinin 472 metre uzunluğundaki Singeç Köprüsü ile sağlandığını ifade eden Uraloğlu, “1937'de hizmete giren ilk Singeç Köprüsü, 1974'te Keban Baraj Gölü suları altında kalmış ve ulaşım 1968'de inşa edilen ikinci Singeç Köprüsü ile sağlanmıştı. Şimdi ise üçüncü Singeç Köprüsü ve varyant projesi ile Murat Nehri geçişindeki ulaşım standardını yükselttik, geçiş süresini 4'te 1'e düşürdük ve yolu 6 kilometre kısalttık. Mevcut 6-7 metrelik yol platformunu 10 metreye genişlettik, yatay ve düşey standartları artırarak duruş ve görüş mesafelerini iyileştirdik. Bu projeyle Pertek, Hozat, Ovacık ve Çemişgezek ilçeleri arasındaki trafik güvenliğini ve seyahat konforunu artırdık. Böylece bu güzergahtaki 50 dakikalık seyahat süresini sadece 25 dakikaya indirdik" diye konuştu.
Pertek–Tunceli Yolu: Elazığ'a Güvenli Bağlantı
Yeni yollarla vatandaşların can ve mal güvenliğinin artırıldığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Şehrimizin kuzey–güney aksında stratejik bir güzergâh olarak modernize ettiğimiz Pertek–Tunceli İl Yolu da Tunceli'yi Pertek üzerinden Elazığ'a bağlaması açısından çok önemli bir yatırım oldu. Yolu, Kovancılar–Tunceli Devlet Yolu'na köprülü kavşakla bağladık. Dalgalı ve dağlık arazi yapısına rağmen, yatay ve düşey standartları yükselttik, platform genişliğini ve görüş mesafesini artırdık. Keban Baraj Gölü geçişini feribotla sağlayan bu yolumuz, Elazığ–Kovancılar–Tunceli güzergâhına göre 60 kilometre daha kısa bir alternatif sunuyor. Özellikle ağır taşıt trafiğinin tercih ettiği bu güzergahta, yerleşim yerlerinin Tunceli ve diğer illerle erişimini kolaylaştırdık, can ve mal güvenliğini artırdık. Çetin kış şartlarında 7/24 hizmet verecek bu yolla, doğa ve kültür turizmini destekleyerek bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimine de katkı sağladık. Bu projeyle 60 dakikalık seyahat süresini 35 dakikaya indirdik" ifadelerini kullandı.
Çemişgezek–Feribot İskelesi Ayrımı Yoluyla Daha Kısa ve Güvenli Seyahat
Açılışı gerçekleştirilen son proje olan Çemişgezek–Feribot İskelesi Ayrımı (Hozat–Pertek Ayrımı) İl Yolu hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, 23,7 kilometrelik sathi kaplamalı tek yol standardında inşa edilen yolun, Pertek–Hozat–Çemişgezek Ayrım Kavşağı'ndan başlayarak Çemişgezek Feribot İskelesi ayrımına kadar uzandığını söyledi. Proje kapsamında yatay ve düşey standartların yükseltildiğini, görüş mesafesinin artırıldığını belirten Uraloğlu, “Mevcut 27 kilometrelik yolu 3,3 kilometre kısalttık ve 41 dakikalık seyahat süresini 20 dakikaya indirdik. Hiç şüphesiz bu yolumuz da bölgenin ekonomik canlılığını, kültürel bütünleşmesini ve turizm potansiyelini güçlendirecektir." dedi.
“Doğa ve Kültür Turizmini Güçlendirdik"
Bakan Uraloğlu, üç stratejik projeyle Tunceli'nin ulaşım altyapısının önemli bir bölümünün çağın gereksinimlerine uygun hale getirildiğini belirterek, “Doğa ve kültür turizminin can damarlarını güçlendirerek bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınma hamlesine güçlü bir ivme kazandırdık. Bu projelerimizle toplamda, zamandan 456 milyon lira, akaryakıttan 63 milyon lira olmak üzere yıllık 519 milyon liralık tasarruf sağlarken, karbon emisyonlarını 3 bin 750 ton azaltarak Tunceli'nin büyüleyici doğasını koruma altına aldık. Böylece, sürdürülebilir bir doğa turizmi vizyonuyla, gelecek nesillere daha yaşanabilir, daha yeşil bir Tunceli mirası bırakma yolunda da kararlı bir adım attık" ifadelerini kullandı.
.jpeg)
Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen'in Açıklamaları
Açılışta Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen de projelere ilişkin açıklamalarda bulundu:
“Projelerimiz arasında yer alan Pertek–Tunceli Yolu; 7,4 kilometresi 2x2 şeritli bölünmüş yol, 37 kilometresi tek yol olmak üzere toplam 44 kilometre uzunluğunda inşa edilmiştir. Tunceli'nin kuzey-güney aksındaki ulaşımını güvenli ve konforlu hâle getiren güzergâh, ilçeler ile şehir merkezi arasındaki bağlantıyı güçlendirerek bölgenin ticaret ve turizm potansiyeline katkı sunacaktır.
Bir diğer projemiz Çemişgezek–Hozat Yolu ise 23,7 kilometre uzunluğunda sathi kaplamalı tek yol olarak hayata geçirilmiştir. Tunceli'nin batısındaki ilçeler ve Erzincan'a kadar uzanan güzergâh üzerinde yer alan yolun yatay-düşey standartları artırılarak görüş mesafesi yükseltilmiş, konforlu seyahat imkanı sağlanmıştır.
Pertek–Hozat Yolu ise 34 kilometre uzunluğunda sathi kaplamalı tek yol olarak inşa edilmiş, Murat Nehri geçişi 472 metre uzunluğundaki Singeç Köprüsü ile sağlanmıştır.
Sarp dağlarla çevrili, derin vadiler ve akarsularla eşsiz bir güzelliğe sahip Tunceli ilimizin ulaşım altyapısını geliştiriyor, böylelikle bölgedeki ulaşım hareketliliğini kolaylaştırırken, ekonomik ve sosyal kalkınmaya da doğrudan katkı sağlıyoruz."