Duyuru Detayı



URALOĞLU'NDAN ANKARA-KIRIKKALE-DELİCE OTOYOLU ŞANTİYESİNE ZİYARET

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 11 Temmuz Cuma günü, yapım çalışmaları devam eden Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'na gelerek proje ile ilgili bilgi aldı, çalışmaları inceledi.

Otoyol şantiyesinde basına açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, Kırıkkale'nin ulaşım ağlarının geliştirilmesine ayrı bir önem atfettiklerini belirterek “Son 23 yılda Kırıkkale'nin ulaşım ve haberleşme altyapısına 47 milyar TL'nin üzerinde yatırım yaptık" dedi.

20250711Kırıkkale DeliceOtoyoluŞantiye BakanİçFoto.jpeg

Kırıkkale'de gerçekleştirilen karayolu çalışmalarını hatırlatan Uraloğlu, “Bölünmüş yol uzunluğunu 39 km'den 235 km'ye, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 30 km'den 197 km'ye çıkardık. Ankara, Kırşehir, Çorum, Yozgat ve Çankırı olmak üzere tüm komşularına bölünmüş yollarla Kırıkkale'mizi bağladık. Kırıkkale Delice Devlet Yolu; Bala-Kaman-Kırşehir Yolu, Kırıkkale-Kayseri Yolu, Sulakyurt-Kızılırmak Yolu, Kırıkkale-Kayseri Köprülü Kavşağı ve Yahşiyan Köprülü Kavşağı gibi önemli karayolu projelerini bitirdik." diyerek konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Şu anda bizleri bir araya getiren Ankara Kırıkkale Delice Otoyolu'yla birlikte Balışeyh, Sulakyurt, Bahşılı, Karakeçili, Kulu Yolu, Yahşiyan Farklı Seviyeli Kavşağı gibi altı farklı karayolu projesinde de çalışmalarımız devam ediyor. Bunların proje bedelleri de 5 milyar TL'nin üzerindedir."

 

“Ankara-Kırıkkale Delice Otoyolu Bir Medeniyet Hattıdır"

Ankara Kırıkkale Delice Otoyolu'nun sadece bir ulaşım projesi olmayıp aynı zamanda 101 km ana gövde ve 19 km bağlantı yolları ile toplam 120 km uzunluğunda bir medeniyet hattı olduğunu vurgulayan Uraloğlu,  proje detayları ile ilgili şu ifadeleri kullandı: “Proje kapsamında Ankara Çevre Yolu, İmar Yolu, Elmadağ, Kırıkkale Batı, Kırıkkale Güney, Kırıkkale Doğu ve Yozgat ayrım kavşağı olmak üzere 7 adet kavşak, 4 adet tünel, 8 adet viyadük, 39 köprü, 46 alt geçit ve 3 adet otoyol hizmet tesisi ile modern mühendisliğin en güzel örneklerinden birisini inşa etmiş olacağız. Ankara çıkışından Delice ayrımına kadar toplam 7 tane kavşak var. Buradaki konforu düşünün. Otoyolumuz, Ankara Çevre Yolu'nda yer alan Kızılcaköy mevkiinden başlayarak Gökçeyurt, Lalahan, Hasanoğlan, Elmadağ ve Yahşihan'ın açıklarından devam edecek. Yine Kızılırmak'ı geçerek Çelikli'nin kuzeyinden Kırıkkale Yozgat Devlet Yolu'na da bağlantı sağlamış olacak.

Şu ana kadar projemiz kapsamında toprak işlerinde yaklaşık 6 milyon metreküp kazı ve 5 milyon metreküp de dolgu işlerini tamamlamış bulunuyoruz. Sanat yapılarında 59 adet menfez ve 10 adet alt geçit imalatını da bitirdik. 27 adet menfez ve 13 adet alt geçitte ise imalatlarımızı sürdürüyoruz. Yapım çalışmalarımızı 7/24 esasıyla süratle devam ettiriyoruz. Ankara Kırıkkale Delice Otoyolumuz, Marmara'dan Doğu Anadolu'ya, Ege'den Karadeniz'e, Akdeniz'den Kafkaslar'a erişim sağlayan karayolu koridorları arasında önemli bir geçiş noktasıdır, önemli bir koridordur."

 

“Seyahat Süresi 80 Dakikadan 43 Dakikaya Düşecek"

Bu proje ile yük ve yolcu taşımacılığının daha güvenli, hızlı ve konforlu bir hale geleceğini ifade eden Uraloğlu, “Bu proje sayesinde Ankara'nın doğu ve kuzey koridorlarına, buradan da Ortadoğu ve Kafkas ülkelerine bağlantısını sağlayacağız. Aynı zamanda Avrupa'yı Türkiye üzerinden Doğu'ya bağlayan uluslararası yol ağında yer alan bu güzergâh, ağır taşıt geçişleriyle de yoğun taşıt trafiğine maruz kalıyor. Özellikle bayramlarda, yaz sezonunda ve hafta sonlarında yapılan memleket ziyaretlerinde ayrı bir yoğunluk yaşıyor. Bu bağlamda da otoyolumuz 42 ilimiz için Batı'ya açılan yeni bir kapı olacak. Böylece mevcut Ankara Kırıkkale Devlet Yolu'ndaki trafik yoğunluğunu azaltarak bölgemizin ulaşım yükünü hafifletecek. Mevcut yolumuzun trafiği 45-50 binlere çıkmıştır. Bu da yolumuzun hizmet seviyesini her geçen gün düşürmektedir. Onun için otoyolun ayrı bir kıymeti var." şeklinde konuştu.

Bu yoğunluğun mevcut yoldaki hizmet kalitesini her geçen gün düşürdüğünü belirten Uraloğlu, yoğun saatler dışında mevcut yol ile yaklaşık 80 dakika süren seyahatin otoyol ile sağlanan erişim kontrolüyle sadece 43 dakikaya düşeceğini, ayrıca olumsuz hava şartlarında Elmadağ rampalarındaki kar mücadelesi zorluklarının ortadan kaldırılmış olacağını bildirdi.

 

“Harcanan Maliyet 10-12 Yılda Ülkemizin Kasasına Geri Dönecek"

Projenin tamamlanmasıyla sağlanacak kazanımlara da değinen Uraloğlu, “Trafik sıkışıklığının ortadan kalkmasıyla zamandan 4,5 milyar TL, akaryakıttan 700 milyon TL olmak üzere yıllık 5,2 milyar liralık bir tasarruf elde etmiş olacağız. Yani buraya harcayacağımız parayı yaklaşık 10-12 yılda ülkemizin kasasına geri koymuş olacağız. Bu anlamda da ne kadar fizibıl bir proje olduğunu ortaya koymuş oluyoruz. Ayrıca karbon emisyonunu 41 bin ton azaltarak bu toprakların doğal güzelliğini de çevreci bir projeyle korumuş olacağız." dedi.

Otoyol projesinin gelecek yıllarda hayata geçirilmesi planlanan ve Ankara'yı, kuzeyde Samsun'a, doğuda İran sınırına kadar ulaştıracak otoyol projelerinin de ilk ayağını oluşturduğu belirten Uraloğlu, “Projemiz bu yönüyle de sadece bölge için değil Türkiye'mizin küresel lojistik ağındaki rolü için de stratejik bir öneme sahiptir." ifadelerini kullandı. 


20250711Kırıkkale DeliceOtoyoluŞantiye BakanAltFoto2.jpeg  
 
​​Büyült
20250711Kırıkkale DeliceOtoyoluŞantiye BakanAltFoto3.jpeg  
 
​​Büyült
20250711Kırıkkale DeliceOtoyoluŞantiye BakanAltFotoPRJ4.jpeg  
 
​​Büyült
20250711Kırıkkale DeliceOtoyoluŞantiye BakanAltFotoPRJ5.jpeg  
 
​​Büyült