GÖYNÜK ŞEHİR GEÇİŞİ ÇEVRE YOLU İLE RAHATLADI
Bolu'nun tarihi ve doğal güzellikleriyle öne çıkan Göynük ilçesinde trafik yükünü azaltacak önemli bir yatırım Göynük Çevre Yolu tamamlandı. 25 Mayıs Pazar günü düzenlenen törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ve Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen başta olmak üzere çok sayıda davetli, vatandaş ve yüklenici firma temsilcileri katıldı.

Göynük'te gerçekleştirilen törende açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, Göynük'ün İstanbul ve Ankara arasında alternatif güzergâh oluşturması ve son yıllarda özellikle kümes hayvancılığına bağlı ağır taşıt trafiği ile turizm alanında yaşanan gelişmelerle birlikte sıkışan trafik yüküyle karşı karşıya kaldığını; bu nedenle de şehir merkezinde yaşanan trafik yoğunluğunu azaltmak ve tarihi dokuyu korumak amacıyla 6,7 kilometrelik Göynük Çevre Yolu'nun inşa edildiğini belirtti.
Göynük'te Hafifleyen Trafik Yükü ile Yıllık 13,2 Milyon Liralık Tasarruf
Bakan Uraloğlu, çevre yolunun tamamlanması sayesinde şehir merkezi üzerindeki ağır tonajlı araç geçişlerinin artık şehir merkezine girmeden transit geçiş yapabileceğini ve seyahat süresinin 15 dakikadan 4 dakikaya indirildiğini vurguladı. Göynük Çevre Yolu'nun sadece ulaşım değil ekonomi ve çevre açısından da büyük faydalar sağlayacağını dile getiren Bakan Uraloğlu, “Bu proje sayesinde zamandan 11 milyon lira, yakıttan 2,2 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 13,2 milyon lira tasarruf sağlanacak. Ayrıca karbon emisyonu 131 ton azaltılacak. Bu da çevre için büyük bir kazanımdır" dedi.
Bolu'ya 62 Milyar Liralık Ulaştırma Yatırımı
Bolu iline yapılan ulaştırma yatırımlarına da değinen Bakan Uraloğlu, 2002 yılından bu yana Bolu'nun ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 62 milyar liralık yatırım yapıldığını açıkladı. Bölünmüş yol uzunluğunun 173 kilometreden 303 kilometreye, bitümlü sıcak karışım yol uzunluğunun ise 192 kilometreden 442 kilometreye çıkarıldığını söyleyen Uraloğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bolu'yu Ankara, Eskişehir, Bilecik, Sakarya, Düzce, Karabük, Çankırı ve Zonguldak olmak üzere tüm komşularına bölünmüş yollar ile bağladık. Yaklaşık 198 kilometre tek yol iyileştirmesi yaptık. Bolu Dağı Tüneli başta olmak üzere Gerede-Yeniçağa-Bolu Yolu, Gerede-Çerkeş Yolu, Bolu Güney Çevre Yolu ve Büyüksu Köprüsü gibi önemli karayolu projelerini hayata geçirdik. Yine, hatırlarsanız Bolu Dağı Tüneli mevkiinde 2022 yılında yaşanan heyelanın ardından tünelin her iki tüpünün uzatılması için çalışmalara başlamıştık. Bolu Tüneli'nin de dahil olduğu 23 kilometrelik kesimde çok önemli çalışmalar gerçekleştirdik. Ülkemizin en işlek otoyolu, Bolu Dağı geçişi yaşanabilecek olası heyelanlara karşı artık çok daha güvenli. Şu anda da Bolu'da; 7 milyar 251 milyon lira proje bedeliyle Gümüşova-Yeniçağa Üstyapı Onarımı, Bolu-Mudurnu, Bolu-Seben-Kıbrıscık ve Kahramankazan-Kızılcahamam-Gerede yolları gibi 10 karayolu projesine devam ediyoruz."
Orta Anadolu Otoyolu Yolda
Törende geleceğe dönük projelere de değinen Bakan, Orta Anadolu Otoyolu olarak bilinen Akyazı-Ankara Otoyolu projesinin ayrıntılarını aktararak; “Orta Anadolu Otoyolumuzu 225 kilometresi ana gövde, 51 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 276 kilometre uzunluğunda tesis edeceğiz. Trafiğe 3 gidiş, 3 geliş olmak üzere toplam 6 şeritle hizmet vermesini planlıyoruz. Ankara'nın Temelli - Yenihisar bölgesinden başlayacak güzergâh, Ankara Sanayi Odası OSB bölgesinin batısından kuzey yönünde devam ederek Ayaş'a ulaşacak.
Sonrasında kuzey batı yönünde ilerleyerek Beypazarı ve Nallıhan ilçelerini geçip kuzey yönünde Mudurnu ilçesine varacak. Mudurnu'nun batısından geçen güzergâhta kuzey batı istikametinde ilerleyerek Akyazı'ya ulaşacak Ankara-İstanbul Otoyolu'nun Akyazı Kavşağı'na bağlanarak son bulacak. Böylece Orta Anadolu Otoyolu ile Kuzey Marmara Otoyolu'nun Ankara-Niğde Otoyolu'na daha hızlı bağlantısını da tesis edeceğiz. Ayrıca afet ve acil durumlar için ikinci bir alternatif yol inşa etmiş olacağız. Özellikle kış aylarında karla mücadele açısından ve otoyolun işletmesi açısından da daha avantajlı bir imkan oluşacak." bilgilerini paylaştı.

6,7 Kilometrelik Modern Çevre Yolu
Açılışta konuşan Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, çevre yolunun teknik detaylarını paylaşarak şehir merkezindeki trafiğin düzenlenmesi çalışmaları kapsamında projenin 6,7 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı tek yol standardında inşa edildiğini, 38 metre uzunluğunda bir köprülü kavşak ile 2 hemzemin kavşak ile belirli noktalarda çevre yoluna katılım imkanı sağlandığını bildirdi.
Yolların Kullanım Ömrü Uzuyor
Gülşen, “Proje ile konforlu trafik akışı sağlanırken, özellikle ağır taşıt trafiğinin şehir merkezindeki mevcut yolda meydana getirdiği deformasyonların da önüne geçilmiş, yolun kullanım ömrü artırılmıştır." ifadelerini kullandı.
Tamamlanan proje kapsamında; toplamda 2,5 milyon metreküp toprak işi, 47 bin ton asfalt kaplama ve 7.800 metrekare peyzaj düzenlemesi ile bölgeye modern ve çevreci bir ulaşım altyapısı kazandırıldı.