BAKANIMIZ URALOĞLU: “TRABZON GÜNEY ÇEVRE YOLU İLE ULUSAL VE ULUSLARARASI TRAFİK RAHATLAYACAK"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ile Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen, Trabzon'da yapım çalışmaları devam eden Kanuni Bulvarı Değirmendere Bağlantı Yolu ve Değirmendere Tünelleri'nde incelemelerde bulunarak projede gelinen son durum ile ilgili yetkililerden bilgi aldı.
“Değirmendere Tüneli'nde kazı ve destekleme çalışmalarını tamamladık"
Karadeniz Sahil Yolu ile Maçka Yolu bağlantısını sağlayan ve 3 gidiş 3 geliş şeritli, bin 970 metre çift tüp olarak projelendirilen Değirmendere Tüneli'nde bugüne kadar her 2 tüpte kazı ve destekleme çalışmalarını tamamladıklarını belirten Bakanımız Uraloğlu, “Sağ tüpte nihai beton kaplama imalatını bitirdik. Sol tüpte ise 503 metre nihai beton kaplama imalatı yapılarak yüzde 26 gerçekleşme sağladık. Tünel girişinde yer alan ve Kaymaklı Mahallesi'nin bağlantısını sağlayacak aç kapa yapılarının da imalatlarına başladık. Kanuni Bulvarı Bağlantı Yolu'nu Trabzon-Maçka istikametindeki devlet yoluna bağlayacak Değirmendere Tüneli Girişi Üstgeçit Köprüsü'nü de tamamladık" dedi.
Değirmendere Tüneli ile Kanuni Bulvarı'ndan gelen taşıt trafiğini geçici olarak Değirmendere Kavşağı'na bağlayacak kesimde yol yapım çalışmalarına devam ettiklerini ifade eden Uraloğlu, “Değirmendere kavşağında yer alan doğalgaz, elektrik ve içme suyu kanalizasyon hatlarının deplase edilmesi için de ihalelerimizi tamamladık. Aralık ayı itibariyle söz konusu kavşak bölgesinde deplase işlerine başlamış ve tamamlamış olacağız." şeklinde konuştu.
“Değirmendere mevkiinde trafiğin rahatlamasını sağlamış olacağız"
Uraloğlu, sahil yolu liman kavşağı alanında dolgu ve tahkimat çalışmalarına da devam ettiklerini belirterek, “Değirmendere tünel hattı tamamlandığında mevcut projenin sahil yoluna bağlantısı ve Değirmendere mevkiinde trafiğin rahatlamasını da sağlamış olacağız. Ayrıca Değirmendere kavşağına bağlanacak kolla projenin Kanuni Bulvarı projesine entegrasyonunu da sağlamış olacak ve Çukurçayır Mahallesi'nin sahil yoluna ulaşımını rahatlatmış olacağız." ifadelerini kullandı.
“2 kilometrelik kesimi 2025 yılı içerisinde tamamlayarak trafiğe açmayı hedefliyoruz"
Kanuni Bulvarı'ndaki çalışmaların Trabzon'un şehir içi trafiğinde yaşanan yoğunluğun çözümünü doğrudan ilgilendirdiğini vurgulayan Uraloğlu şunları söyledi: “19,3 kilometrelik kesimi, 3 şerit gidiş 3 şerit geliş olmak üzere bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol standardında tamamladık ve trafiğe açtık. Şehir içi trafiğe hizmet eden en önemli kesimi bu vesileyle tamamladık. Boztepe kavşağında başlayıp, Çukurçayır kavşağına kadar olan 2 kilometrelik kesimde de çalışmalarımıza devam ediyoruz. Çukurçayır-1 Tüneli'nde kazı ve nihai beton kaplama çalışmalarını bitirdik. Tünelin üst yapı çalışmalarını ise sürdürüyoruz. 2 kilometrelik bu kesimi de inşallah 2025 yılı içerisinde tamamlayarak trafiğe açmayı hedefliyoruz."
“Güney Çevre Yolu ile ulusal ve uluslararası trafik rahatlayacak"
Trabzon'da yapım çalışmaları devam eden en önemli karayolu projelerinden biri olan Güney Çevre Yolu ilgili de bilgiler veren Bakanımız Uraloğlu, “2 metre genişliğinde yine 3 gidiş ve 3 geliş toplam 6 şeritli bütümlü sıcak karışık kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa ettiğimiz Güney Çevre Yolu'muz toplam 43,8 kilometre uzunluğunda olacak. Akçaabat Mersin'den başlayıp, Ortahisar ve Yomra ilçelerinde şehrin güneyinde devam ederek Arsin ilçesinde tekrar Karadeniz Sahil yoluna bağlanacak yolumuz sayesinde transit trafik şehir içinden ayrılmış olacak. Böylece hem kent içi, hem de kent geçişinde ulusal ve uluslararası trafik rahatlayacak. Şu anda yapımı devam eden 16,5 kilometre uzunluğundaki 1. Kesim Mersin'den ayrılıp mevcut sahil yolunun güneyinden geçerek Sera Gölü kavşağında son buluyor. Sera Gölü kavşağından Karadeniz Sahil Yolunun yıldızlı yonca kavşağına ve Kanuni Bulvarına bağlanacak şekilde inşa ediyor. Çalışmalar devam ederken bir yandan da kamulaştırma işlemlerimizi sürdürüyoruz. Projeyle Karadeniz Sahil Yolunun Akçaabat Arsin arasında kalan kesimde, şehir içi ve özellikle Sarp Sınır Kapısına giden ağır transit trafik birbirinden ayrılacak. Ulusal ve uluslararası trafiğin çevre yolu üzerinden hızlı ve kesintisiz ulaşımını tesis ederek sahil kesimindeki yoğunluğun, rahatlatılmasıyla kentte her yöne maksimum trafik erişilebilirliğini sağlamış olacağız" dedi.