Duyuru Detayı

BAKANIMIZ URALOĞLU: “KARAYOLU YATIRIMLARINA 2024'TE DE HIZ KESMEDEN DEVAM EDECEĞİZ"

​​İç Üst Foto - 19 Aralık 2023.jpg

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Genel Kurulu'nda 2024 yılı bütçe görüşmelerinde konuştu. Ülke sathında 2 bin 751 projede görev alan toplam 223 bin kişiyle, çalışmalara hız kesmeden devam ettiklerini ifade eden Uraloğlu şunları aktardı: “Hayata geçirilen yatırımlar ile trafik güvenliğine katkı sağlayarak, vatandaşların ulaşım taleplerini en üst düzeyde karşılama gayreti içindeyiz. Bu kapsamda, ülkemizin ihtiyaç duyduğu ulaştırma ve altyapı yatırımlarını önümüzdeki 30 yıl için planladık. Toplam 197 milyar dolar tutarında ilave yatırım gerçekleştirmeyi hedefliyoruz."

“Projelerin emisyon azalımını hesaplıyoruz, 204 milyon dolar fayda sağladık"

Bakanlık olarak, iklim krizinin ülkeye ve dünyaya verdiği olumsuz etkileri önemsediklerini ifade eden Uraloğlu, “Gerçekleştirdiğimiz projelerin çevreye olan olumlu etkisini tespit etmek için emisyon azalımını hesaplıyoruz. Hayata geçirdiğimiz mega projeler ile karbondioksit emisyonunda yaklaşık 25 milyon ton azalıma bağlı olarak toplam 204 milyon dolar fayda sağladık" açıklamasında bulundu.

2023 yılında yatırım bedeli 230,4 milyar lira olan 57 projeyi tamamladık"

Bakanlık olarak 7/24 aralıksız çalıştıklarına dikkati çeken Uraloğlu, “Ülkemizin ve vatandaşlarımızın hizmetine yeni projeler sunarak hizmet yarışı veriyoruz. 2023 yılında; toplam yatırım bedeli 230,4 milyar lira olan 57 projeyi tamamlayarak halkımızın hizmetine sunduk" dedi.

Bakan Uraloğlu, konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “89 kilometresi otoyol olmak üzere 297 kilometre bölünmüş yol yaptık. 14 kilometre uzunluğunda 4 adet tünelin yapımını tamamladık. 21 kilometre uzunluğunda 110 adet köprünün ve viyadüğün yapımını bitirdik. 791 kilometre yeni demiryolu ağı inşa ettik."

“2023 yılı yatırımlarımızla altyapı ağını güçlendirdik"

Uraloğlu, ayrıca yıl içerisinde; “İstanbul Havalimanı- Kağıthane Metro Hattını, AKM (M4) - Kızılay Metro Hattını, Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattını, Adana 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nü, Kayseri Anafartalar - Hızlı Tramvay Hattını, Konya-Antalya Yolu ve Demirkapı Tüneli'ni, Avrupa'nın en uzun çift tüplü karayolu tüneli olan Zigana Tüneli'ni, Pertek-Hozat İl Yolu ve Singeç Köprüsü'nü, Adıyaman Hastane Farklı Seviyeli Kavşağı'nı, Yeni Foça Yat Limanı'nı, Aydın-Denizli Otoyolu'nun 89 km'lik kesimini, İskenderun OSB Kavşağı ve Bağlantı Yollarını, Milas / Ören TEKNE İmal Çekek Yerini hizmete açarak altyapı ağlarımızı güçlendirdik" şeklinde konuştu.

"Karayolu yatırımlarına 2024'te de hız kesmeden devam edeceğiz"

“2024 yılında hedeflerimizle uyumlu olarak, 661 milyar lira olan bütçe teklifimizin 348 milyar lirası yatırımlara ayrılmıştır" diyen Uraloğlu, karayolu sektöründe de 2024 yılı içerisinde çalışmaların hız kesmeden sürdürüleceğini ifade etti. Uraloğlu, “Aydın-Denizli Otoyolu'nun 74 kilometrelik uzunluğundaki 2. Kesimini, TEM Edirne-Karaağaç Bağlantı Yolu'nu, Bergama-Soma Yolu'nu, Ankara-Çankırı Yolu Akyurt Geçişini, Çayırhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli'ni, Erdemli-Silifke-Taşucu Yolu Altınorfoz Viyadüğü'nü, Osmaniye Batı (Sakızgediği) Kavşağı'nı, Çiğdemli-Kadışehri İl Yolu'nu, Ordu-Topçam-Mesudiye-Dere Yolu'nu, Kahta-Narince-Nissibi Yolu'nu, Siirt-Kurtalan Yolu'nu, Yusufeli Merkez Viyadüğü'nü, Tatvan-Bitlis-Baykan Yolu'nu, Van Çevre Yolu'nu, Bursa ili Çalı Yolu 2. Etabını, Balıkesir Kuzey Çevre Yolu 1. Etabını, Yenişehir-Bilecik Devlet Yolu'nu, Simav Çevre Yolu'nu, İznik Çevre Yolu'nu, Bursa TEKNOSAB Kavşağı'nı, Aşık Şenlik Tüneli'ni ve birçok projeyi tamamlayarak milletimizin hizmetine sunacağız" açıklamasında bulundu.

“Biz sadece yük ve yolcu taşmıyoruz, aynı zamanda mimarlık eserler ortaya koyuyoruz"

Bakan Uraloğlu, Genel Kurul'a gerek tamamlanan gerek devam eden gerekse de yapımı planlanan bazı önemli projeleri görseller üzerinden anlattı. Uraloğlu, "Biz sadece yük yolcu taşımıyoruz, aynı zamanda mimarlık eserleri ortaya koyuyoruz" ifadelerine yer vererek, Çanakkale Köprüsü, Zigana Tüneli, Eğiste Hadimi Viyadüğü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ödüllü projeler olduğunu belirtti.