Duyuru Detayı



BAKANIMIZ URALOĞLU: “KUZEY MARMARA OTOYOLU'NUN ANKARA'YA DEVAMINI SAĞLAYACAĞIZ"

 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, katıldığı canlı yayında Zengezur Koridoru, Kalkınma Yolu ve Ankara-İstanbul arasındaki yeni otoyol projesi ile ilgili açıklamalarda bulundu.

“Türkiye'den Azerbaycan'a kadar kesintisiz karayolu ve demiryolu ağı sağlanmış olacak"

Zengezur Koridoru ile Türkiye'den Azerbaycan'a kadar kesintisiz karayolu ve demiryolu ağının sağlanmış olacağını söyleyen Uraloğlu, aynı zamanda hem Türk dünyasına hem de Pekin'e kadar uzanabilecek olan orta koridorun önemli güzergahlarından bir tanesi olacağını ifade etti.

Zengezur Koridoru'nun yaklaşık 43 kilometre uzunluğunda olduğunu hatırlatan Bakanımız sözlerine şu şekilde devam etti: “Görüşmeler devam ediyor. Onun devamında da Nahcivan'dan Dilucu Sınır Kapısı'na kadar olan kesimde mevcut hattın onarımı ve 14 kilometre civarında da yeni hat yapılması gündemde. Dilucu'ndan Kars'a kadar olan yaklaşık 224 kilometrelik bir kesimin de biz muhtemelen bu ay ihalesini yaparız ve orada çalışmalara başlarız. Kritik kesim Ermenistan sınırından geçen 43 kilometrelik Zengezur Koridoru. Burada Ermenistan tarafıyla da görüşülüyor. Oradan geçmesi bu işin doğru olanı. Olmazsa Sayın Cumhurbaşkanımız da açıkladı, İran tarafından da bu koridorun hayata geçirilmesi söz konusu. İran tarafıyla da gerekli temasları sağlıyoruz. Hızlıca burayı hayata geçirmeyi düşünüyoruz."

“Kalkınma Yolu, yaklaşık olarak bin 200 kilometrelik bir demiryolu ve otoyol projesi"

Kalkınma Yolu Projesi'yle ilgili de bilgiler veren Uraloğlu, “Bu yol Orta Koridor ile Güney Koridor arasında yer alıyor. Kalkınma Yolu Basra Körfezi'nde başlayıp Fav Limanı'ndan Ovaköy sınırına kadar ulaşacak olan yaklaşık olarak bin 200 kilometrelik bir demiryolu ve otoyol projesi. Basra Körfezi'ne gelen yüklerin Fav Limanı'ndan demir yoluna aktarılmasıyla beraber bu koridordan Avrupa'nın bütün noktalarına Londra'ya kadar ulaşım sağlanmış olacak. Aynı şekilde Azerbaycan olsun, Ermenistan olsun Türk Cumhuriyetleri olsun oralara da alternatif olarak ulaşılmış olacak. Gerçekten tam bir kalkınma yolu olacak. G20'de açıklanan Hindistan üzerinden başlayıp Arap yarımadasından geçen koridora göre yaklaşık olarak 15 günlük süre avantajı olacak bir yol." şeklinde konuştu.

“Kuzey Marmara Otoyolu'nun Ankara'ya devamını sağlayacağız"

Anadolu Otoyolu'nda günlük trafik sayısının 50 binlere geldiğini, 70-80 binlere geldiğinde hizmet seviyesinin düşeceğinin altını çizen Uraloğlu, “Dolayısıyla biz otoyolda 120-130-140 kilometre hızlarla seyahat edebilirken 80-90 kilometre hıza düşeceğiz. Yeni bir otoyol projesi yaparak uygun zaman diliminde işletmeye açarsak, Kuzey Marmara'nın Akyazı'dan Ankara'ya devamını da sağlayacağız. Adapazarı-Akyazı üzerinden gelip Nallıhan-Beypazarı üzerinden Ankara'ya ulaşan mevcut otoyolun daha güneyinde olan bir güzergah. Kabaca hattı tespit ettik. Projelendirme çalışmalarına başlıyoruz." ifadelerini kullandı.​