Duyuru Detayı



FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ 35 YILDIR KITALARI BAĞLIYOR

 SYF 76-2.foto-FSM köp.jpg

Temelleri 29 Mayıs 1985'te atılan 3 Temmuz 1988'de trafiğe açılan 'Boğazın ikinci gerdanlığı' Fatih Sultan Mehmet Köprüsü 35 yılı geride bıraktı. Köprünün hizmete alınmasının yıl dönümü dolayısıyla açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, köprünün, İstanbul'un ulaşımına 35 yıldır çok önemli katkı sağladığını dile getirdi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün sadece trafiği rahatlatmakla kalmadığını, kentin ekonomisine ve çevre kirliliğinin önlenmesine de önemli bir katkı sağladığını ifade eden Uraloğlu; günlük ortalama 240 bin aracın geçtiği köprünün, mesafeleri kısaltırken, karbon salınımını da azalttığını vurguladı.

Yapım çalışmalarına 1985'te başlanan köprünün ilk tabliyesi 17 Eylül 1987'de yerine yerleştirilirken, 4 Şubat 1988'de tabliyelerin montajı tamamlandı.

Yapımı için 1.100 iş günü öngörülen köprü, taahhüt edilenden 192 gün önce 29 Mayıs 1988'de tamamlandı ve 3 Temmuz 1988'de hizmete açıldı.

Yapımının ardından İstanbul'un trafik yükünü hafifleten köprü, kentin modernleşmesine önemli bir katkı sunuyor.

Kule ayakları arasındaki orta açıklığı 1.090 metre olan köprünün kule temelleri Boğaz'ın iki yakasındaki yamaçlara yerleştirildi, kuleler ise hemen hemen tabliye mesnet seviyesinden başladı.

Köprünün düşey gabarisi denizcilik standartlarına uygun olarak 64 metre olarak belirlenirken, köprü kule temelleri ve ankraj blokları, Avrupa ve Anadolu Yakası'nda devoniyen sistemine ait kireç taşı ve yumrulu kireç taşı formasyonu üzerine inşa edildi.

Yapının iki ucunda, taşıyıcı ana kablolardan gelen çekme yüklerini kaya zemine aktaran planda ise 50x60 metre boyutunda ve 35 metre kadar derinlikte masif betonarme birer ankraj bloku yer alıyor. Ankraj bloklarının içinde kabloların tespit edildiği birer oda yer alıyor.

Toplam genişliği 39,4 metre, tabliye sayısı 62, orta açıklığı 1.090 metre, denizden yüksekliği 64 metre, kule yüksekliği 107,1 metre olan köprünün kulelerinin ağırlığı 7 bin tonu buluyor.


Başlıksız-2p.jpg  
 
​​Büyült
Başlıksız-3.jpg  
 
​​Büyült
Başlıksız-6p.jpg  
 
​​Büyült