Duyuru Detayı

BAŞKAN ERDOĞAN GÜMÜŞHANE ÇEVRE YOLU'NUN

AÇILIŞINI YAPTI

Gümüşhane şehir geçişi trafiğini düzenleyen 11,25 km'lik Gümüşhane Çevre Yolu'nun açılışı, 10 Ağustos Cuma günü Başkan Recep Tayyip ERDOĞAN, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit TURHAN, İçişleri Bakanı Süleyman SOYLU, bölge milletvekilleri, bürokratlar, belediye başkanları ve vatandaşların katılımı ile gerçekleşti.


Başkan ERDOĞAN; toplam yatırım bedeli 1 milyar lira olan, bünyesinde 17 kilometre uzunluğunda 9 tünel, 13 köprü ve 4 viyadüğün olduğu Gümüşhane Çevre Yolu'nu vatandaşların hizmetine sunduklarını söyledi.

ERDOĞAN, çevre yolunun hizmete sunulması ile Trabzon'a ulaşımın bir saate düştüğünü, Zigana Tüneli'nin de tamamlanmasıyla 20 dakikaya ineceğini belirtti. Daha önce tek yol olarak hizmet veren mevcut yoldaki transit trafiğin de şehir dışına alındığını hatırlatan ERDOĞAN, "Böylece transit trafik ile şehir içi trafiğini birbirinden tamamen ayırıyor, şehir içindeki trafik yoğunluğunu da ortadan kaldırıyoruz. Çevre yolu ile Gümüşhane üzerinden doğu-batı ve kuzey-güney istikametinde seyahat eden vatandaşlarımıza da daha güvenli ve konforlu bir seyahat imkânı getiriyoruz" dedi.

ERDOĞAN ayrıca, çevre yolunun hizmete girmesiyle tarihi İpek Yolu güzergahının en önemli durak noktalarından Gümüşhane'nin cazibesinin artacağına inandığını da sözlerine ekledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit TURHAN da günde ortalama 8 bin aracın transit geçiş yaptığı Gümüşhane şehir içindeki yolun bugünden sonra artık sadece şehir içi trafiğine hizmet edeceğini söyledi.


TURHAN, proje kapsamında 16 bin 822 metre uzunluğunda 14 adet tünel, 1.016 metre uzunluğunda 13 köprü, 1.381 metre uzunluğunda 4 viyadük ve 5 köprülü kavşak yapıldığını ifade etti.


Trabzon ve Erzurum illeri arasında ulaşımı sağlayan ve Çevre Yolu Projesi kapsamında yeniden düzenlenen Gümüşhane Şehir Geçişi, Trabzon - Gümüşhane Yolu'nun 95. km'sindeki Mescitli Köyü çıkışında başlayarak, Gümüşhane şehir merkezinin kuzeyinden geçerek Akçakale mevkiinde son buluyor.  

Çevre Yolunun hizmete sunulmasıyla transit trafik ile şehir içi trafiği birbirinden ayrılarak kent merkezindeki trafik yoğunluğu rahatlatıldı. Ayrıca, araçların çevreye bıraktıkları egzoz emisyonlarında azalma sağlanarak, akaryakıt ve bakım-işletme giderlerinden tasarruf elde edildi.