Duyuru Detayı

(ARDAHAN - ÇILDIR) AYRIMI - HANAK - DAMAL - POSOF YOLU VE ILGAR TÜNELİ'NİN TEMELİ ATILDI

Türkiye'yi Kafkaslara bağlayan Türkgözü Gümrük Kapısı güzergahında yer alan (Ardahan-Çıldır) Ayrımı-Hanak-Damal-Posof Yolu'nun temeli 11 Mart 2017 Cuma günü atıldı.


Düzenlenen törene, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet ARSLAN, Millî Eğitim Bakanı İsmet YILMAZ, Ardahan Valisi İbrahim ÖZEFE, Karayolları Genel Müdürü İsmail KARTAL ile sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, Ardahan ve ilçelerinden gelen çok sayıda vatandaş katıldı.


Törende konuşan Bakan ARSLAN, yapılacak 41 kilometrelik bölünmüş yol ve Ilgar Tüneli ile Ardahan'ın Posof, Hanak Damal ilçeleri arasında ulaşımın kolaylaşacağını söyledi. Yolun Posof'tan Türkgözü'ne kadar uzanan 21 km'lik kesiminin de projesinin bittiğini ve ihale edileceğini belirten ARSLAN, "Bu kesimde de Gümüşkavak Tüneli var. 4900 metrelik Ilgar Dağı Tüneli'nin dışında Gümüşkavak Tüneli'ni de yapacağız. İkisi birlikte 62 kilometre bölünmüş yol, yaklaşık 8,5 kilometre bir gidiş bir geliş çift tünel ile bölgenin hayatını kolaylaştıracağız" dedi.


Bakan ARSLAN, Ardahan'ın Türkiye'nin Orta Asya'ya açılan serhat şehri konumundan yararlanılarak, bölgenin canlandırılacağını ifade ederken Ardahan-Şavşat arasında 13 km'lik Sahara Tüneli'nin de projesinin bitmek üzere olduğunu, böylece bölgenin Karadeniz'e kısa sürede erişir hale geleceğini ve Ardahan'ın tüneller şehri olarak anılacağını da sözlerine ekledi.   

Karayolları Genel Müdürü İsmail KARTAL konuşmasında, proje hakkında detaylar verdi. (Ardahan-Çıldır) Ayrımı-Hanak-Damal-Posof arasında ulaşımı sağlayan 77 km'lik 2x1 şeritli ve sathi kaplamalı mevcut yolun 15 km kısaltılarak, Bitümlü Sıcak Karışım (BSK) kaplamalı bölünmüş yol standardında yeniden projelendirildiğini söyleyen KARTAL, yolun 41 km'lik kesiminde çalışmaların başlatıldığını belirtti.

(Ardahan-Çıldır) Ayrımı-Hanak-Damal-Posof Yolu'nun yapılmasıyla, Ardahan ve Kars şehirleri ile Türkgözü Sınır Kapısı ve Gürcistan'ın kesintisiz bölünmüş yolla birbirine bağlanması, ticaret hacminin artırılarak ekonomiye katkı sağlanması amaçlanıyor.   

Yolun tamamlandığında 15 km kısalması ve üstyapı standardının Bitümlü Sıcak Karışım (BSK) kaplamalı bölünmüş yol haline dönüşmesiyle seyahat süresi önemli ölçüde azalacak. ​