Duyuru Detayı

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ'NDE YENİ AŞAMA

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu'nun 101 km'lik Malkara-Çanakkale Kesiminde yer alan ve yapım çalışmaları hızla devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kule keson temeli çelik şaft montajı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit TURHAN, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt SELÇUK, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir URALOĞLU, milletvekilleri, bürokratlar ve yüklenici firma temsilcilerinin katılımıyla 18 Mart Pazartesi günü yapıldı.   


Islak havuzda çalışmaları sürdürülen kule keson temellerinin çelik şaft montajı talimatını veren ERDOĞAN, yapım çalışmalarını inceleyerek, yetkililerden bilgi aldı.


Kuleden gelecek yükleri keson temeller vasıtasıyla zemine aktaracak çelik şaftlar; Avrupa tarafı için 23 metre yüksekliğinde, 18 metre çapında ve 526 ton ağırlığında; Asya tarafı için 26 metre yüksekliğinde, 18 metre çapında ve 603 ton ağırlığında üretildi.


1915 Çanakkale Köprüsü, tamamlandığında Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak. Köprünün toplam uzunluğu; 2.023 m orta açıklık ve 770'er m yan açıklıklar ile birlikte 3.563 m bulurken, 365 ve 680 m'lik yaklaşım viyadükleri ile beraber 4.608 m olması öngörülüyor. Tabliyesi 45,06 m genişlikte ve 3,5 m yükseklikte ikiz tabliye olarak planlanan köprünün kule temelleri Asya tarafında -45 m, Avrupa tarafında ise -37 m derinlikte iyileştirilmiş deniz tabanına serbestçe oturacak. Çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 m olacak köprü, 2x3 şeritli olarak trafiğe hizmet edecek.