Önemli ve Global Projeler

​                                            KINALI - TEKİRDAĞ - ÇANAKKALE - SAVAŞTEPE OTOYOLU
                       MALKARA - ÇANAKKALE(1915 ÇANANKKALE KÖPRÜSÜ DAHİL) OTOYOLU KESİMİ
                                                               YAP - İŞLET DEVRET PROJESİ

  Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesimi Yap - İşlet - Devret Projesi 88 km Otoyol ve 13 km Bağlantı Yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundadır.


 Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden, Şarköy İlçesinin batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe ilçesinin doğusundan Gelibolu Yarımadası'na ulaşmaktadır. Gelibolu'nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce – Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale köprüsü ile geçerek Lapseki İlçesi Şekerkaya mevkiine ulaşacaktır.


  Toplam Yatırım Tutarı : 10.354.576.201,85 TL.dir.


   İşin sözleşmesi 16 Mart 2017 tarihinde imzalanmış ve 18 Mart 2017 tarihinde temeli atılarak işe başlanılmış olup, projenin 2022 yılı sonuna kadar tamamlanması ve Cumhuriyetimizin 100. Kuruluş Yıl Dönümü olan 2023 yılında ise İşletmeye açılması hedeflenmektedir.


 1915 Çanakkale Köprüsünün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale Otoyolu Kesimi 2023 yılında hizmete açılması hedeflenen prestij projelerinden biri olup, tamamlanması ile birlikte İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye  bağlayacak proje konumundadır.


  Yapılacak olan Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege Bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu sağlayarak; bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunacaktır.


  Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolunun tamamlanması ile birlikte Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile entegre olarak Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi'ne otoyol ağıyla birbirine bağlanmış olacaktır. Yapımına başlanan Kuzey Marmara Otoyolu ve Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil)  Otoyolu Kesimi ile birlikte Marmara Bölgesinin otoyol ringi tamamlanmış olacaktır.


                1915 Çanakkale Köprüsü;

             1915 Çanakkale Boğaz Köprüsünün toplam uzunluğunun  2.023 m. orta açıklık, 770'er m. yan açıklıklar ayrıca 365 ve 680 m.lik yaklaşım viyadükleri ile beraber 4.608 m. olması öngörülmektedir. Köprü 2 x 3 trafik şeritli olacaktır. Köprü tabliyesinin yaklaşık 45,06 m genişlikte ve 3,5 m yükseklikte olması öngörülmekte olup tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları teşkil edilecektir. Her iki kule temeli yaklaşık 40 m derinlikte deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 m. olacaktır. Tamamlandığında Dünyanın En Büyük orta açıklıklı asma köprüsü ünvanına sahip olacaktır.

              Proje kapsamında ;

             1 adet Asma Köprü, 2 adet Yaklaşım Viyadüğü, 4 adet Betonarme Viyadük, 10 adet Alt Geçit Köprüsü, 33 adet Üst Geçit Köprüsü, 6 adet Köprü, 43 adet Alt Geçit, 115 adet çeşitli ebatlarda Menfez, 12 adet Kavşak (Devlet Yolu üzerindeki Kavşaklar Dahil), 4 adet Otoyol Hizmet Tesisi, 2 adet Bakım İşletme Merkezi, 6 adet Ücret Toplama İstasyonu inşa edilecektir.