Önemli ve Global Projeler

​                                            KINALI - TEKİRDAĞ - ÇANAKKALE - SAVAŞTEPE OTOYOLU
                       MALKARA - ÇANAKKALE(1915 ÇANANKKALE KÖPRÜSÜ DAHİL) OTOYOLU KESİMİ
                                                               YAP - İŞLET DEVRET PROJESİ

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesimi Yap- İşlet- Devret Projesi 88 km Otoyol ve 13 km Bağlantı Yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundadır.


Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden, Şarköy İlçesinin batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe ilçesinin doğusundan Gelibolu Yarımadası'na ulaşmaktadır. Gelibolu'nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce – Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale köprüsü ile geçerek Lâpseki İlçesi Şekerkaya mevkiine ulaşacaktır.


1915 Çanakkale Köprüsünün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale Otoyolu Kesimi 2022 yılında hizmete açılması hedeflenen prestij projelerinden biri olup, tamamlanması ile birlikte İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak proje konumundadır.


Yapılacak olan Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege Bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu sağlayarak; bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkân sunacaktır.


İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolunun tamamlanması ile birlikte Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile entegre olarak Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi'ne otoyol ağıyla bağlanmış olacaktır.


Proje kapsamında ;


1 adet Asma Köprü, 2 adet Yaklaşım Viyadüğü, 3 adet Betonarme Viyadük, 6 adet Alt Geçit Köprüsü, 5 adet Hidrolik Köprü, 41 adet Üst Geçit, 31 adet Alt Geçit, 209 adet çeşitli ebatlarda Menfez, 18 adet Büz Menfez, 12 adet Kavşak (Devlet Yolu üzerindeki Kavşaklar Dahil), 4 adet Otoyol Hizmet Tesisi, 2 adet Bakım İşletme Merkezi, 5 adet Ücret Toplama İstasyonu inşa edilecektir.


PROJE KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR


* Asma Köprü ve otoyol güzergahında proje çalışmaları devam etmektedir. 

* Kamulaştırma çalışmalarına 19.12.2017 tarihinde başlanmış olup, çalışmalar devam etmektedir. 

* Plint ve Bağ Kirişi imalat çalışmaları devam etmektedir.

* Fabrikada Çelik Kule Blok İmalatları ve Ana Kablo İmalatlarına devam edilmekte olup, Çimtaş Gölcük tesislerinde imal edilen Çelik Kule Bloklarından montaja hazır hale getirilen 4 adedi Kuru Havuzdaki depo sahasına transfer edilmiş, 01.08.2019 tarihinde Avrupa Kule ayağındaki ilk Çelik Kule Bloğunun montajı yapılmıştır.

Asya ve Avrupa Ankraj imalatları, Avrupa ve Asya Yaklaşım viyadüklerinde çalışmalara devam edilmektedir.

* Otoyol çalışmaları kapsamında Km.: 113+000 – 140+000 ve Km: 174+000 – 181+000 arasındaki yaklaşık 35 km.lik kesimde Toprak işleri ve Sanat Yapılarına devam edilmekte olup, bugüne kadar 13 adet menfez tamamlanmış, 9 adet Alt Geçit, 5 adet Köprü, Otoyol bünyesinde yer alan 1 adet Betonarme Viyadükte çalışmalara devam edilmektedir.


Projemizde görev yapan 77 KGM personelinin yanı sıra; Müşavir Teşkilatında 144, yüklenici bünyesinde 3.900 Mühendis+İşçi+Memur, genel toplamda 938'i Mühendis olmak üzere toplam 4.121 personel ile birlikte 409 adet iş makinesi çalışmaktadır. Proje bünyesinde 71 adet (43 Köprü, 28 Otoyol Yapım) Alt Yüklenici yer almaktadır.

           


1915 Çanakkale Köprüsü

 




1915 Çanakkale Köprüsü




1915 Çanakkale Köprüsü Kule Montajı


Ankaraj Çalışmaları