Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
SharePoint

Skip Navigation LinksGormeEngelliDetay

Karayolları Genel Müdürlüğü

Yayın tarihi : 7.07.2025 17:32:34

SEYDİŞEHİR-BOZKIR DEVLET YOLU'NUN TEMELİ ATILDI

İç Anadolu ile Akdeniz'i birbirine bağlayan stratejik ulaşım güzergâhı üzerinde yer alan Konya'da, Seydişehir ve Bozkır ilçeleri arasındaki yol yapım çalışmaları resmi törenle başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen'in katılımıyla temeli atılan proje, bölge ulaşımı açısından büyük katkı sağlayacak.

20250707KonyaTemelAtmaBakanİçFoto.jpeg 

“Karayolları yatırımları şehirleri, insanları ve ekonomiyi bir araya getiriyor"

İpek Yolu gibi tarih boyunca ticaretin ve kültürün damarları olan yolların, şehirlerin büyümesine ve gelişmesine katkı sağladığını hatırlatan Bakan Uraloğlu, “Tüm ulaşım altyapısı yatırımları gibi karayolları yatırımları da adeta bir vücudun kılcal damarları gibi, şehirleri, insanları ve ekonomiyi bir araya getiriyor; üretimi teşvik ediyor, ticareti canlandırıyor ve turizmi hareketlendiriyor." dedi.

Konya'nın doğu-batı ve kuzey-güney yönlerinde uzanan karayolu bağlantıları ile ülkenin önemli bir kavşak noktasında yer aldığını vurgulayan Uraloğlu, şehrin gelişmiş tarım, hayvancılık, sanayi faaliyetleriyle birlikte yeraltı zenginliklerinin de ekonomiye büyük katkılar sağladığını belirtti ve “Konya'nın hızla gelişen sosyo-ekonomik yapısına bağlı olarak artan şehir içi ve şehirler arası ulaşım ihtiyacını karşılayacak ulaşım yatırımları büyük önem taşıyor."  şeklinde konuştu.

“Konya'nın ulaşım ve iletişim altyapısına 151 milyar liranın üstünde yatırım gerçekleştirdik"

2002 yılından bu yana Konya'nın ulaşım ve iletişim altyapısı için 151 milyar liranın üstünde yatırım gerçekleştirdiklerini bildiren Uraloğlu, “Bölünmüş yol uzunluğunu 167 kilometreden bin 289 kilometreye, bitümlü sıcak karışım kaplama yol uzunluğunu 97 kilometreden 1.300 kilometreye çıkardık. Antalya'yı Konya'ya bağlayan kuzey-güney aksının en önemli geçiş noktasını oluşturan 5 bin metre uzunluğundaki Demirkapı Tünelini hizmete açtık. Akdeniz ve İç Anadolu'yu ayıran Torosların tünel konforuyla sadece 4 dakikada geçilmesini sağladık. Eğiste Hadimi Viyadüğü ile ülkemizin en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsünü Konya'da inşa ettik. Bu proje ile Akdeniz Bölgesi ile İç Anadolu Bölgesi'ni kesintisiz bir şekilde birbirine bağlayarak Toroslara adeta bir mühür vurduk. Geçtiğimiz Ocak ayında da Konya Çevre Yolu'nun 46 kilometre uzunluğundaki ikinci etabının Afyonkarahisar-Ankara ve Aksaray yolları arasında kalan çok önemli bir bölümü olan 30 kilometrelik kesimini hizmete açtık. Yine; Konya-Ankara Yolu, Konya-Afyonkarahisar Yolu, Konya-Aksaray Yolu, Konya-Karaman Yolu, Konya-Seydişehir Yolu, Konya-Beyşehir Yolu ve Konya-Belören-Hadim Yolu gibi birçok önemli projeyi de tamamladık." diyerek İç Anadolu'nun çevre bölgelere ulaşımına yönelik hayata geçirilmiş önemli projelerin bilgilerini paylaştı.

Yıllık Yaklaşık 175 Milyon Lira Tasarruf

Seydişehir-Bozkır Devlet Yolu'nun iki ilçeyi birbirine bağlamanın ötesinde Konya'nın sosyo-ekonomik faaliyetlerine güç katacak alternatif bir ulaşım koridoru olarak öne çıkacağını dile getiren Uraloğlu, 2028 yılında tamamlanması öngörülen projenin daha erken bitirilmesi için yapım çalışmalarının hızlandırılacağı ve bölgedeki diğer projeler içinde yatırım programı kapsamında ve öncelikli çalışma noktaları dikkate alınarak sırasıyla yapılacağı mesajını verdi.

Yolun tamamlanması ile seyahat süresini 41 dakikadan 30 dakikanın da altına ineceğini belirten Uraloğlu, "Seyahat süresinin kısalmasıyla zamandan 128,8 milyon, akaryakıttan 45,9 milyon olmak üzere yıllık toplam yaklaşık 175 milyon lira tasarruf edeceğiz. Yani yolumuza harcadığımız para, birkaç yıl içerisinde geri dönmüş olacak. Ayrıca, karbon emisyonunu 2.840 ton azaltarak çevreci bir projeyi hayata geçirmiş olacağız." diye bildirdi.

“Ülkemizi baştanbaşa yüksek standartlı yol ağıyla donattık"

Son 23 yılda ülkenin dört bir yanında karayolu ağını güçlendirerek vatandaşların hayatını kolaylaştırmak için karayolu yatırını bir bir hayata geçirildiğinin altına çizen Uraloğlu sözlerini şu şekilde sürdürdü: “2002 yılında sadece 6 bin 101 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğumuzu bu sene başında 29 bin 734 kilometreyken an itibari ile de 29 bin 771 kilometreye çıkardık. Sadece 6 ilimiz birbirine bölünmüş yolla bağlı iken, bugün, 77 ilimizi, güvenli ve konforlu bölünmüş yollarla birbirine kavuşturduk. Bakın o gün 40 kilometre olan saatlik seyir hızı bugün araç sayısı 32 milyonu geçmiş olmasına rağmen 90 kilometrenin üzerine çıktı çok şükür. Ülkemizi doğu-batı yönünde kat eden 8 bin 524 kilometrelik beş ana aksımızın yüzde 92'sini gerçekleştirdik. Yine ülkemizin kuzey-güney yönündeki 12 bin 146 kilometrelik 18 ana aksını da yaklaşık  yüzde 90 oranında tamamladık. Doğu-batı, kuzey-güney demeden ülkemizi baştanbaşa yüksek standartlı yol ağıyla donattık. Donatmaya da devam ediyoruz."

20250707KonyaTemelAtmaGMİçFoto.jpeg 

Genel Müdür Gülşen: “Seydişehir-Bozkır Devlet Yolu Toplam 46,5 kilometre"

Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen törende yaptığı konuşmada, yolun tamamlanmasıyla hem bireysel seyahatler hem de yük taşımacılığının daha verimli hale geleceğini söyledi. Gülşen, bu proje ile aynı zamanda bölgede yeni yatırımların ve istihdam alanlarının oluşması sağlanarak başta Seydişehir ve Bozkır'da olmak üzere bölgesel kalkınmanın da hız kazanacağını belirtti.

Şehrin yüksek potansiyeli ve dinamik yapısını destekleyen güçlü bir ulaşım altyapısı tesis etmek için önemli karayolu yatırımları hayata geçirildiğini dile getiren Gülşen, Seydişehir-Bozkır Devlet Yolu'nun yapım çalışmalarının başlatılmasıyla “bugün bu yatırımlara bir yenisini daha eklemek için çalışmalarımızı başlatıyoruz." dedi.

Proje detaylarında da değinen Gülşen, toplam 46,5 kilometre uzunluğundaki Seydişehir-Bozkır Devlet Yolu'nun 16 kilometrelik bölümünü önceki yıllarda bitümlü sıcak karışım kaplamalı tek yol standardında tamamlayarak trafiğe açtıklarını dile getirerek yolun kalan 30,5 kilometrelik kesimin de fiziki ve geometrik standartlarını yükselterek, yol üstyapısını bitümlü sıcak karışım kaplamalı hale getireceklerinin bilgisini paylaştı.