AKDENİZ'E ULAŞIM ARTIK DAHA HIZLI: BURDUR–TEFENNİ–ÇAVDIR YOLU AÇILDI
Burdur'u güneydeki ilçelerine ve Akdeniz sahil şeridine bağlayan Burdur–Tefenni–Çavdır Yolu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen ve çok sayıda davetlinin katıldığı törenle hizmete sunuldu.

Burdur'da 8 Farklı Karayolu Projesinde Çalışmalar Devam Ediyor
Bakan Uraloğlu, Akdeniz, Ege ve İç Anadolu'yu birbirine bağlayan stratejik koridorlarda yer alan Burdur'un ulaşım ve iletişim altyapısına son 23 yılda 23 milyar 46 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini belirtti.
2002 yılında 47 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunun 280 kilometreye çıkarıldığını belirten Uraloğlu, “İlimizin hiç bitümlü sıcak karışım kaplamalı yolu yoktu, 427 kilometre BSK kaplamalı yol ile Burdurluları yollarda güven ve konforla tanıştırdık." ifadelerini kullandı.
Burdur-Antalya Yolu, Hacılar-Yeşilova Yolu, Altınyayla-Gölhisar Yolu, Çavdır-Gölhisar Yolu, Çeltikçi-Ağlasun Yolu, Bucak Sanayi Köprülü Kavşakları gibi önemli karayolu projelerinin tamamlandığını belirten Uraloğlu; Taşkapı – Ağlasun Yolu, Gölhisar – Çameli Yolu, Isparta – Burdur (Dostluk) Yolu, Kızılkaya – Korkuteli Yolu, Söğüt – Seydikemer Yolu ve Bucak Çevre Yolu gibi sekiz ayrı karayolu projesinin de çalışmalarının devam ettiğini ifade etti.
Seyahat Süresi 70 Dakikadan 55 Dakikaya Düştü
Burdur'da hayata geçirilen en önemli projelerden birinin Burdur – Tefenni – Çavdır Yolu olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, yol bünyesinde 61 metrelik Suludere Köprüsü, 35 metrelik Badarmit Köprüsü ve 123 metrelik Karaçal Köprüsü'nü inşa ettiklerini dile getirdi.
Hizmete sunulan yol sayesinde 70 dakika süren seyahat süresinin 55 dakikaya düşürüldüğünü belirten Uraloğlu, “Böylece zamandan 527 milyon lira, akaryakıttan ise 304 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 831 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 18 bin 439 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız." ifadelerini kullandı.
Proje ile Akdeniz ve iç kesimler arasında tarım ve hayvancılığa dayalı ticari faaliyetlerin daha ekonomik yapılmasını sağlayan önemli bir ulaşım ve nakliye koridoru oluşturduklarını ifade eden Bakan Uraloğlu, “Burdur'un bereketli topraklarını Akdeniz sahilleriyle buluşturan bu yol, sadece ulaşım değil, aslında bir kalkınma hamlesidir. Yerel ekonomiyi canlandıracak, çiftçilerimizin, iş adamlarımızın ve esnafımızın yüzünü güldürecek, turizm sezonunu uzatacaktır. Burdur'un bereketini Türkiye'nin bereketine dönüştürecek, ilimizi geleceğe taşıyacaktır." dedi.
.jpeg)
Burdur'un Karayolu Standardı Yükseliyor
Törende konuşan Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, Burdur'un son yıllarda gelişen yapısıyla markalaştığını, ihracata yönelen ekonomik kalkınmayla yükseldiğini belirterek, “Burdur'un bu gelişim ivmesini yakalamasında, tüm sektörlerin ve ekonominin altyapısını oluşturan ulaşım yatırımlarının büyük katkısı bulunmaktadır." dedi.
Daha önce tek yol olarak hizmet veren Burdur-Tefenni-Çavdır Yolu'nu 92 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol haline getirdiklerini ifade eden Gülşen, böylece Burdur'un karayolu standardını biraz daha yükselttiklerini dile getirdi.