ANTALYA-ALANYA OTOYOLU'NUN TEMELİ ATILDI: SEYAHAT SÜRESİ 36 DAKİKAYA DÜŞECEK
Turizm potansiyeli ve yoğun trafik hacmiyle öne çıkan Antalya-Alanya güzergâhını daha hızlı ve konforlu hâle getirecek Antalya-Alanya Otoyolu'nun yapım çalışmaları düzenlenen törenle başladı. Törene, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen ve çok sayıda davetli katıldı.

Antalya'nın Ulaşım ve İletişim Altyapısı İçin Yaklaşık 235,1 Milyar Lira Yatırım
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002 yılından bu yana Antalya'nın ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 235,1 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini belirten Bakan Uraloğlu, “2002 yılında 197 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 741 kilometreye yükselttik, 123 kilometre olan bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise bin 64 kilometreye çıkardık. Antalya Batı Çevre Yolu'nu açtık. Antalya Kuzey Çevre Yolunda Başköy, Korkuteli, Kirişçiler ve Isparta Köprülü Kavşaklarını inşa ettik." şeklinde konuştu.
Antalya-Kemer-Tekirova-Finike Yolu kapsamında Phaselis Tüneli'ni hizmete aldıklarını da anımsatan Bakan Uraloğlu, “Böylelikle Antalya'nın; Demre, Finike, Kumluca, Kemer, Kaş ve Kalkan gibi turizm cenneti beldelerinin ulaşımını güçlendirdik. Antalya'yı Konya'ya bağlayan kuzey-güney aksının en önemli geçiş noktasını oluşturan Demirkapı Tünelini hizmete açtık. Akdeniz ve İç Anadolu'yu ayıran Torosların tünel konforuyla sadece 5 dakikada geçilmesini sağladık." dedi.
Modern Mühendisliğin En Güzel Örneklerinden Birisi İnşa Edilecek
Her yıl milyonlarca misafiri ağırlayan Antalya ve Alanya'nın artan nüfus ve turizm hareketliliğinden dolayı ulaşım altyapısına yeni bir soluk getirme ihtiyacının ve zorunluluğunun ortaya konduğunu belirten Uraloğlu, “İşte, Antalya-Alanya Otoyolu, tam da bu ihtiyaca cevap vermek için çalışmalarını başlatıyoruz. Otoyolumuz, 84 kilometrelik ana gövde ve 38 kilometre bağlantı yollarıyla toplam 122 kilometre uzunluğunda olacak." ifadelerini kullandı.
Proje kapsamında; Serik, Taşağıl , Manavgat, Manavgat Doğu, Alarahan Kavşağı, Konaklı Kavşağı ve Alanya Batı Kavşakları olmak üzere 7 farklı seviyeli kavşak, 4 bin 365 metre uzunluğunda 5 tünel, 5 bin 966 metrelik 16 viyadük ve 4 adet otoyol hizmet tesisi ile modern mühendisliğin en güzel örneklerinden birini inşa edeceklerinin altını çizen Uraloğlu, “Serik Kavşağı'ndan başlayan otoyolumuzun güzergahı doğuya yönelerek Serik ve Manavgat ilçeleri sınırları içerisinde Toros Dağları'nın eteklerindeki koridoru takip edecek ve Konaklı'nın kuzeyinde Alanya Batı Kavşağı'nda sonlanacaktır." açıklamasında bulundu.
“Bu yol, esnafımızın ve çiftçimizin yüzünün gülmesine vesile olacak"
Yolun, Antalya'nın portakal çiçeği kokusunu, Alanya'nın muz bahçelerini, Toroslar'ın çam ormanlarını ve Akdeniz'in esintisini birleştiren bir koridor, bir köprü olarak; insanı, ticareti ve kültürü daha hızlı, daha güvenli ve daha konforlu bir geleceğe taşıyacağını dile getiren Uraloğlu, “Otoyolumuzun tasarım hızını ana taşıt yolunda 140 kilometre saat, bağlantı yollarında da 110 kilometre saat olacak şekilde planladık. Özellikle yaz aylarında yoğunlaşan trafiği rahatlatacak, seyahat süresini kısaltacak ve vatandaşımıza stressiz ve güvenli bir yolculuk, seyahat imkânı sunacak. Bölgemize gelen yerli ve yabancı misafirlerimiz, turistlerimiz, Alanya'nın Kleopatra Plajı'ndan Antalya'nın Kaleiçi'ne, Aspendos Tiyatrosu'ndan Manavgat'ın çağlayan şelalelerine daha kolay bir erişim sağlamış olacağız." dedi.
Bakan Uraloğlu, daha kısa sürede daha fazla destinasyonu keşfetme imkânının, bölgenin turizm çeşitliliğini artıracağını vurgulayarak, “Yerel ekonomiyi canlandıracak ve yeni istihdam imkanlarını da ortaya çıkaracak. Bu yol, turizm faaliyetlerini zenginleştireceği gibi tarım faaliyetlerine de bereket katarak bölgemizin her bir değerini kucaklayacaktır. Bölgede yetişen meyve ve sebzeler, daha hızlı pazarlara ulaştıracak; esnafımızın ve çiftçimizin yüzünün gülmesine vesile olacaktır." şeklinde konuştu.
Yıllık 17,7 Milyar Liralık Tasarruf
Antalya-Alanya Otoyolu'nun, sadece bir ulaşım projesi değil, aynı zamanda bir kalkınma hamlesi olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Yolumuz tamamlandığında güzergahtaki mevcut yol ile 150 dakika ortalama 2,5 saat ancak yaz sezonunda 4 saate kadar süren bir zamanı sadece ve sadece 36 dakikaya düşürecek." dedi.
Uraloğlu, trafik sıkışıklığının ortadan kalkmasıyla; zamandan 16,9 miyar lira, akaryakıttan 800 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 17,7 milyar lira tasarruf edeceklerini, ayrıca 47 bin ton karbon emisyonunu azaltacaklarını da sözlerine ekledi.
Otoyolun, gelecek yıllarda yapılması planlanan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya Otoyollarıyla; İzmir, İstanbul ve Avrupa sınırına kadar uzanan kesintisiz otoyol ağına entegre edileceğine dikkat çeken Uraloğlu, “Projemiz bu yönüyle de sadece bölge için değil, Türkiye'mizin küresel lojistik ağındaki rolü için de stratejik bir öneme sahiptir. Antalya-Alanya Otoyolu projesi bu toprakların ruhuna işlenecek bir Türkiye Yüzyılının nişane projesi olacak." dedi.
.jpeg)
“Ulaşımda kalite ve güvenin çıtasını yukarı taşıdık"
Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen törende yaptığı konuşmada, Antalya-Alanya Otoyolu projesi ile Antalya'nın dinamizmini arttırdığını, ulaşımda kalite ve güvenin çıtasını yukarı taşıdıklarını belirtti.
Proje ile, Torosların eteğinden geçen güzergâh boyunca inşa edilecek yapılarla zorlu coğrafi şartlar aşılarak bölgenin çevresel ve ekonomik sürdürülebilirliğine katkı sunacağını dile getiren Gülşen, “84 kilometresi 2x3 şeritli ana gövde, 38 kilometresi 2x2 şeritli bağlantı yolları olmak üzere toplam 122 kilometre uzunluğunda inşa edilecek otoyolda 7 kavşak, 5 tünel, 16 viyadük ve 4 otoyol hizmet tesisi yer alacaktır. Ayrıca; Antalya Çevre Yolu'nun çıkış noktası Kocayatak Mevkii ile Serik arasındaki 11 kilometrelik mevcut yol 2x3 şeritli hale getirilecek, kavşaklar farklı seviyeli kavşak haline getirilecektir." dedi.