Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
SharePoint

Skip Navigation LinksGormeEngelliDetay

Karayolları Genel Müdürlüğü

Yayın tarihi : 12.09.2025 16:50:47

HAZARDAĞLI YENİ NESİL KAVŞAĞI ELAZIĞ'DA HİZMETE SUNULDU

 

Elazığ şehir merkezinde ulaşım altyapısını güçlendiren Hazardağlı Yeni Nesil Kavşağı 12 Eylül Cuma günü düzenlenen törenle açıldı. Törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, kamu kurum ve kuruluş yetkilileri, firma temsilcileri, karayolu çalışanları ve vatandaşlar katıldı.

12092025içfoto1.jpg


"Şehirlerarası trafikte konforlu, güvenli ve kesintisiz bir akış sağlamış olduk "

Son 23 yılda Elazığ'ın tarım, turizm, sanayi ve ticaret başta olmak üzere birçok alanda kalkınmasına katkı sağlayacak projeleri hayata geçirdiklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, şehrin ulaşım ve iletişim altyapısını güçlendirmek amacıyla toplam 54 milyar 252 milyon lira tutarında yatırım gerçekleştirdiklerini söyledi.

Şehre yapılan yatırımların detaylarını paylaşan Uraloğlu şöyle konuştu: "2002 yılından bu yana 33 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 367 kilometreye çıkardık. Hiç bitümlü sıcak karışım (BSK) kaplamalı yolu yoktu, 208 kilometre BSK kaplamalı yol ile Elazığlıları yollarda güven ve konforla tanıştırdık. Elazığ'ımızı, Bingöl-Erzurum'a Diyarbakır-Mardin'e, Malatya-Adıyaman'a esasında bütün Türkiye'ye bölünmüş yollarla bağladık. Yeniden inşa ettiğimiz Kömürhan Köprüsü'nün devamında bağlantı tünelleriyle birlikte Elazığ üzerinden Doğu Anadolu'yu; Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu ve Akdeniz bölgeleriyle entegre ettik. Elazığ Güney Çevre Yolu'nu hizmete açarak şehrimizin Bingöl, Diyarbakır, Muş, Malatya illerinin bağlantısını sağlayıp, şehirlerarası trafikte konforlu, güvenli ve kesintisiz bir akış sağlamış olduk. Murat Nehri üzerinde bulunan Tarihi Palu Köprüsü'nü onararak tarihimize sahip çıktık. Elazığ–Keban Yolu, Elazığ–Maden Yolu, Elazığ–Bingöl Ayrımı–Tunceli Yolu, Baskil Geçişi, Havalimanı Yolu gibi başka önemli karayolu projelerini de tamamladık. Yine, bu yılın başında Harput'un tarihi ve kültürel dokusuna yakışır bir şekilde Elazığ-Harput İl Yolu'nu hizmete açarak, bu güzergâhta seyahat süresini 30 dakikadan 8 dakikaya düşürdük."

Elazığ'da devam eden projelerle de karayolu ağının güçlendirildiğini belirten Uraloğlu, Elazığ Güney Çevre Yolu ile Elazığ - Malatya Devlet Yolu BSK Onarım İşleri, Elazığ – Malatya – Darende Yolu Kavşak İşleri ve Elazığ-Malatya Ayrımı - Baskil Yolu gibi 9 karayolu projesinde çalışmaların devam ettiğini kaydetti.

 

"Kavşaktaki Trafik Çilesine Son Verdik"

Elazığ-Malatya Yolu'nun Keban ve Güney Çevre yolları ile kesiştiği Hazardağlı Kavşağı'nı yeni nesil bir kavşak olarak inşa ederek akıcı trafik sağladıklarını belirten Uraloğlu, “Akıllı trafik yönetim sistemleri ve çağdaş yol tasarımıyla donattığımız bu kavşağı, sadece 45 gün gibi kısa bir sürede tamamladık. Altyapıyı baştan aşağı yeniledik. Asfaltı serdik, sinyalizasyon ve yönlendirme levhalarını yerleştirdik. Tretuvarları, yol çizgilerini, aydınlatmaları ve bordür boyamalarını eksiksiz hayata geçirdik. Bu proje sayesinde kavşaktaki trafik çilesine son verdik." dedi.

Uraloğlu, Elazığ'ın batı kesiminde ve yeni yaşam alanlarının kalbi niteliğindeki bu düzenlemeler sayesinde, bekleme süresinin 28 saniyeye indirildiğini ve uzun araç kuyruklarının ortadan kaldırıldığını kaydederek,  zamandan 474 milyon lira, akaryakıttan ise 6 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 480 milyon liralık tasarruf sağlanacağını, çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunun da yıllık 376 ton azaltılarak çevreci bir projeyi hayata geçirmiş olduklarını ifade etti.

 12092025içfoto2.jpg

Yeni Nesil Kavşak Uygulaması Hayata Geçirildi

Törende konuşan Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, Hazardağlı Kavşağı'nın hizmete sunulduğu noktadan her gün 50 binden fazla aracın geçiş yaptığını ve daha önce kavşağın hemzemin dönel kavşak olarak hizmet verdiğini, bu nedenle bölgede ciddi bir trafik yoğunluğu yaşandığını hatırlattı.

Gülşen, Genel Müdürlük tarafından yapılan değerlendirmede, kavşak yapımında kapasite, güvenlik ve maliyet unsurlarının dengeli bir şekilde gözetildiğini belirterek, kavşaktaki yoğunluğu rahatlatacak ve en kısa sürede kullanıma açılmasını sağlayacak yeni nesil kavşak yapımının uygun görülerek hayata geçirildiğini dile getirdi.

 Yeni sistem sayesinde, özellikle sola dönüşlerde yaşanan beklemelerin ortadan kaldırıldığını ifade eden Gülşen, sinyal fazı azaltılarak kavşaktan geçen araç sayısının artırıldığını, böylece trafiğin daha hızlı ve akıcı bir yapıya kavuşturulduğunu söyledi.

Projenin teknik detaylarını paylaşan Gülşen, ana yol uzunluğu 1.200 metre olan projenin kavşak kolları ile birlikte toplam 5 bin 492 metre uzunluğa ulaştığını, yeni nesil kavşak tasarımıyla Elazığ'ın batı yönündeki gelişiminin desteklenerek, şehir içi trafiği ile çevre yolu bağlantısının daha verimli ve etkin hale getirildiğini bildirdi.