Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
SharePoint

Skip Navigation LinksGormeEngelliDetay

Karayolları Genel Müdürlüğü

Yayın tarihi : 13.07.2024 16:52:18

ÇORUH'UN İNCİSİ YUSUFELİ MERKEZ VİYADÜĞÜ HİZMETE SUNULDU​​

Artvin'de yapım çalışmaları tamamlanan Yusufeli Merkez Viyadüğü, 13 Temmuz Cumartesi günü, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ve Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen'in katılımıyla hizmete açıldı. Yusufeli Barajı kapsamında inşa edilen relokasyon yollarının son halkası olan projenin açılış töreninde konuşan Bakanımız Uraloğlu, su yollarının ve yol projelerinin tarihe damga vurduğunu belirterek, "Su ile yol birleştiği zaman hayat bin bir rengiyle ortaya çıkararak refahı arttırır" dedi.

20240713YusufeliMerkezViyadüğüAçılışBakanİçFoto2.jpeg

“Yol Medeniyettir" sözünden hareketle karayolunda yaşanan gelişmeleri anlatan Uraloğlu şunları söyledi: “2002 yılında 6 bin 101 kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 434 kilometreye ulaştırdık. Ana akslarımızın tamamına yakınını bölünmüş yol haline getirdik. Bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayımız 6 iken, 77'ye yükselttik. Ülkemizin yalçın kayalarını, derin vadilerini tünel ve viyadüklerle aştık. Köprü yapım çalışmaları kapsamında 2002 yılında 311 kilometre olan toplam köprü uzunluğunu 779 kilometreye çıkardık. Tünel yapım çalışmaları kapsamında da 50 kilometre olan tünel uzunluğumuzu 753 kilometreye yükselttik. Başlatmış olduğumuz otoyol seferberliği çerçevesinde 1.714 kilometre olan otoyol ağımızı ise 3 bin 726 kilometreye çıkardık. Türkiye'nin dört bir noktasında; doğusu, batısı, kuzeyi, güneyi demeden, köyü kasabası ya da büyükşehri fark etmeden yeni yol çalışmalarıyla ülkemizin ulaşım altyapısını güçlendirmek, modernize etmek ve vatandaşlarımıza daha konforlu bir yaşam sunmak hedefiyle önemli adımlar atıyoruz."

Bu projenin Bakanlığın Karadeniz Bölgesi'ndeki en büyük projeleri arasında yer aldığını belirten Uraloğlu; 22 yıl önce Türkiye'nin toplam tünel uzunluğu 50 kilometre iken, sadece burada 56,7 kilometre uzunluğunda 39 tünel inşa ederek 80 yılda yapılan 50 kilometrelik tünel uzunluğundan daha fazlasını tek bir projede tamamladıklarını bildirdi.

Uraloğlu, 69,2 kilometre uzunluğundaki Yusufeli Relokasyon Yollarının, Merkez Viyadüğü dışında, 2022 yılında Yusufeli Barajı ile birlikte hizmete açıldığını, bu projenin tamamlanmasıyla da Artvin'i Erzurum'a, Kafkasları ve Karadeniz sahil kesimini Doğu ve Güneydoğu Anadolu'ya bağlayan kuzey-güney aksının standardının önemli ölçüde yükseltildiğini, doğaya meydan okuyan yüksek teknoloji ürünü viyadüklerle ulaşım standardının arttırıldığını, su altında kalan Artvin-Yusufeli-İspir-Erzurum güzergahında yeniden bütünlük sağlandığını ve yolun büyük bölümünün tünel, köprü ve viyadüklerle geçilerek Artvin'in yüksek turizm potansiyeline sahip eşsiz doğasının korunduğunu söyledi.

Proje kapsamında yapılanlara ve sağladığı imkanlara da değinen Bakanımız, “Bildiğiniz üzere Tekkale Viyadüğü, Yusufeli Baraj Viyadüğü ve Şilenkar Viyadüğü'nü daha önce hizmete almıştık. 'Çelik Ortotropik Köprü' olarak projelendirilen Yusufeli Merkez Viyadüğü'nü de itme-sürme yöntemiyle hayata geçirdik. Tabliyelerinin yapımında yaklaşık 7 bin 100 ton çelik kullandık. Köprümüz 8 orta ayak, 2 de kenar ayak olmak üzere 10 ayaktan oluşuyor. 685 metre uzunluğa ve en yüksek ayağı yaklaşık 150 metre yüksekliğe sahip projemiz sayesinde kış aylarında meydana gelen buzlanma, kaya düşmesi ve heyelan gibi doğa olayları sonucunda yaşanabilecek tehlikelerin önüne geçtik. Trafiği güvenli hale getirerek, seyahat konforunu arttırdık. Yusufeli-Sarıgöl-Öğdem ile Yusufeli-İspir gibi yerel yol ağlarının da konforlu karayolu bağlantısını sağladık. Baraj gölünün etrafından dolanan 16,2 kilometrelik yol kesimini 685 metrelik Merkez Viyadüğü ile geçerek mevcutta 91 kilometre olan Yusufeli-Artvin Merkez Yolu uzunluğunu 75 kilometreye düşürdük; yolu 15,5 kilometre kısalttık. Bu kısalma sayesinde 25 dakika kazanarak Yusufeli-Artvin arasında ortalama 95 dakika süren yolculuk süresini de 70 dakikaya indirdik. Böylece viyadüğümüzle zamandan 30 milyon lira, akaryakıttan 13 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 43 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 1.005 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız." detaylarını paylaştı.

Yüksek dağların ve derin vadilerin şehri Artvin'e son 22 yıl içerisinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 85 Milyar 889 Milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini dile getiren Uraloğlu, 108 adet tek tüp, 4 adet çift tüp tünel olmak üzere toplamda 110 bin 308 metre uzunluğunda 112 adet tünel, 1.681 metre uzunluğunda 23 köprü inşa ettiklerini söyledi.

20240713YusufeliMerkezViyadüğüAçılışBakanİçFoto1.jpeg

Yusufeli'nde gerçekleştirilen törende konuşan Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen ise, ülkemizin mühendislik tarihine geçen ve çok önemli yatırımları bünyesinde barındıran Çoruh Havzası'ndaki eserlerden biri olan Merkez Viyadüğü'nü de hizmete açarak bölgenin ulaşım altyapısını güçlendirdiklerini ifade etti.

Yusufeli Barajı'nın yanı başında yükselen Merkez Viyadüğü'nün zorlu arazi koşulları ve derin vadi yapısı göz önüne alınarak, büyük köprü açıklıklarına ihtiyaç duyulması kapsamında özel tasarım teknikleriyle inşa edildiğini vurgulayan Gülşen; “Projelendirilen 4 adet viyadükten biri olan Merkez Viyadüğü, çelik ortotropik köprü tipinde, 685 metre uzunluğunda inşa edilmiştir. Projenin ana iş kalemleri kapsamında da 300 bin metreküp toprak işi, 85 bin metreküp beton, 7 bin 100 ton çelik, 27 bin metre kazık, 30 bin ton plentmiks temel ve alttemel, 18 bin ton bitümlü sıcak karışım, 2 bin 100 ton gus asfalt ve aşınma ve 4 bin 740 metre otokorkuluk imalatı yapılmıştır." dedi.

Gülşen, projenin hayata geçirilmesiyle birlikte Yusufeli Yolları'nın son halkasının tamamlanarak bölgeye daha kısa, daha konforlu bir ulaşım imkanı sağlanmış olduğunu; modern mühendislik tekniklerini kullanarak karayolu hizmet standardını her geçen gün yükselten çalışmalarla tüm ekonomik faaliyetleri destekleyerek bölgesel kalkınmalara katkılar sunduklarını dile getirdi.