Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
SharePoint

Skip Navigation LinksGormeEngelliDetay

Karayolları Genel Müdürlüğü

Yayın tarihi : 13.05.2024 11:53:10

MALATYA ÇEVRE YOLU 2. ETABI AĞUSTOS SONU AÇILIYOR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu ve Karayolları Genel Müdürümüz Ahmet Gülşen, Malatya'da yapım çalışmaları devam eden Malatya Çevre Yolu şantiyesinde incelemelerde bulundular. İncelemelerinin ardından burada bir açıklama yapan Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, Malatyalı vatandaşların heyecanla bitmesini beklediği proje ile Malatyalıların bir hayalini daha gerçeğe dönüştürdüklerinin altını çizdi.

GNYJvv9X0AAZg1Z.jpg

“Malatya'ya 341 Kilometre Bitümlü Sıcak Karışım Kaplamalı Yol Yaptık"

Son 22 yılda Malatya'nın ulaşım ve haberleşme altyapısına 76 milyar 302 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, 36 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 464 kilometreye çıkardıklarını söyledi. 2002 yılında Malatya'da hiç bitümlü sıcak karışımlı yol yokken, 341 kilometre bitümlü sıcak karışımlı yol yaptıklarının altını çizen Bakanımız Uraloğlu, “Malatya'yı, Elazığ'a, Diyarbakır'a ve Adıyaman'a bölünmüş yollarla bağladık. Malatya-Gölbaşı Yolu'ndaki, sarp uçurumlarıyla ve buzlanmasıyla sürücülerin korkulu rüyası olan Erkenek Tüneli'ni hizmete aldık. 660 metre uzunluğunda Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tünelini inşa ettik. Malatya-Sivas Yolu'ndaki Tohma Köprüsü gibi önemli bir karayolu projesini tamamladık. Şu anda Malatya'da bizleri bir araya getiren çevre yolumuzla birlikte yaklaşık 30 milyar lira proje tutarıyla 10 ayrı karayolu projesine de devam ediyoruz." diye konuştu.

2. Etap Ağustos Sonu Açılıyor

Malatya Çevre Yolu'nun ağır tonajlı taşıt trafiği ve transit geçişlerden dolayı kapasitesinin üzerinde hizmet veren şehir merkezinden geçen mevcut yolda yaşanan trafik yoğunluğunu azaltması bakımından şehrin gelişimi ve trafik güvenliği için çok kıymetli proje olduğunu ifade eden Bakanımız Uraloğlu, “BSK kaplamalı bölünmüş yol olarak inşa ettiğimiz çevre yolumuzun toplam uzunluğu 53,5 kilometre. Projemiz kapsamında 13'ü köprülü kavşak olmak üzere toplam 23 adet köprü de inşa ediyoruz. 26,1 kilometrelik 1. Etabını 2 Nisan 2022 tarihinde hizmete açtığımız çevre yolumuzda 31,7 kilometrelik kesimi ve 1.561 metre uzunluğunda 14 adet köprüyü tamamladık. Bu yıl içeresinde de 6,5 kilometrelik yolu daha ve 301,5 metre uzunluğunda 3 adet köprüyü tamamlamayı hedefliyoruz. İnşallah önümüzdeki ağustos sonu itibariyle bu 6,5 kilometrelik kesimi de tamamlayarak 12,1 kilometre uzunluğundaki 2. Etabı da bitireceğiz. Böylece Battalgazi Kavşağı'na kadar toplam 38,2 kilometrelik kesimi trafiğe açmış olacağız. Tabi kalan 15,3 kilometrelik kesimler için de en kısa zamanda çalışmaları hızlandıracağız." şeklinde konuştu.

“60 Dakika Olan Şehir Geçişi 25 Dakikaya Düşecek"

Yolun tamamının hizmete sunulmasıyla; trafiğin pik saatlerinde geçiş süresi 60 dakikaya kadar çıkan şehir geçişini 25 dakikaya düşüreceklerinin altını çizen Bakanımız Uraloğlu, “Böylece bu yolumuz ile zamandan 352 milyon lira, akaryakıttan 229 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 631 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 19 bin 177 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Ayrıca; şehrin kuzeyinde bulunan Organize Sanayi Bölgelerine ve yerleşim merkezlerine ulaşımda kolaylaşacak. Ve elbette Malatya'daki turizm faaliyetlerinin gelişmesine katkı sağlayacak ve ticaret faaliyetlerini daha da hareketlendirecektir." açıklamasında bulundu.

Depremden Etkilenen İllere 210 Kilometre Yol

Malatya'daki bir diğer önemli proje olan İkizce TOKİ Yollarındaki çalışmalar hakkında da bilgi veren Bakanımız Uraloğlu, “Bildiğiniz üzere geçen yıl 6 Şubat'ta insanlık tarihinin en yıkıcı afetlerinden birini yaşadık. Yaklaşık 14 milyon insanımızı doğrudan etkileyen Kahramanmaraş merkezli depremler hepimizi derinden üzdü. Bu vesileyle bir kez daha depremlerde hayatlarını kaybeden kardeşlerimize Allah'tan rahmet, yakınlarına başsağlığı diliyorum. Depremlerden etkilenen bölgelerde şehirlerimizi eskisinden daha ileriye taşıyabilmek için çalışmalarımıza gayretle devam ediyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Karayolları Genel Müdürlüğümüz eliyle; Kahramanmaraş, Hatay, Osmaniye, Şanlıurfa, Diyarbakır ve Malatya gibi depremden etkilenen illerimizde 15 ayrı kesimde 38 bin konuta erişim sağlayacak toplam 210 kilometre uzunluğunda bağlantı ve imar yolunun yapım çalışmalarını sürdürüyoruz. Malatya İkizce'de 11 bin 131 kalıca konutun ulaşımı için 3,8 milyar liralık proje bedeliyle 46,3 kilometre uzunluğunda yol yapımı, altyapı işleri ve farklı seviyeli kavşak yapacağız. Bugün itibarıyla 21 kilometrelik kesimde çalışmalara devam ediyoruz. 5 bin 300 metrelik kesimi tamamladık. Proje bünyesinde bağlantı yolunun devlet yolu ile kesiştiği kesimde farklı seviyeli kavşakta teşkil edeceğiz.  Bu kavşak aynı zamanda deprem konutlarının karşısında bulunan Malatya OSB'ye de hizmet edecek. 31 Mayıs 2024 itibariyle yani bu ayın sonunda inşallah 9,3 kilometrelik kesimi içme suyu, atık su, yağmur suyu ve elektrik gibi altyapı tesisleriyle birlikte bitirmeyi hedefliyoruz." diye konuştu.

“Malatyalı hemşehrilerimize rahat bir nefes aldırana kadar yanlarında olacağız"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Malatya'nın gelişimi ve büyümesi için çalışmalarına hızla devam edeceklerini kaydeden Uraloğlu, “Malatya kısıtlı zamanlara sığdırılacak bir şehir değil. Malatyalı hemşerilerimize rahat bir nefes aldırana kadar yanlarında olacağız. Malatya Çevre Yolumuzun yapım çalışmalarını başarıyla sürdüren Karayolları Genel Müdürlüğü ve yüklenici firma çalışanlarına teşekkür ediyor, başarılarının devamını temenni ediyorum." şeklinde konuştu.