Duyuru Detayı



GENEL MÜDÜRÜMÜZ URALOĞLU MOBİLİTENİN GELECEĞİ OTURUMUNDA KONUŞTU

12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası'nda gerçekleştirilen Mobilitenin Geleceği ve Yeni Nesil Ulaşım Oturumuna katılan Karayolları Genel Müdürümüz Sayın Abdulkadir Uraloğlu, yoğun kullanılan karayolu ulaşımında çeşitlenmiş araç kullanımıyla birlikte tüm araç trafiğini düzenlemek için gerçekleştirilen altyapı çalışmalarını anlattı.

iç.jpg

2030'a gelindiğinde otonom araçların paylaşımının %55'ler seviyesine geleceğini ve toplamda da %66'lık bir otonom araç kullanımının olacağını tahmin ettiklerini belirten Uraloğlu, karayolunda otonom araç kullanımın yaygınlığını  6 seviyede tanımlayabildiklerini; sürecin Seviye 0'dan otomasyon destekli sürücü kontrolüne, otomasyon destekli arada direksiyon hakimiyetinin bırakıldığı seviyeye, belirlenmiş şartlarda kontrolsüz sürüşe, yüksek otomasyon ve tam otomasyona ilerleyeceğini söyledi.

Mobilete trendleri için gelecekteki altyapı gereksinimleri hakkında da bilgi veren Uraloğlu; Karayolları olarak iletişim, elektrifikasyon, yol üst yapısı konusunda her türlü tesis ve düzenlemeler ile geoteknik ve drenaj yol üst yapılarının mevzuat ve standardizasyonda nerede olduklarını dikkate alarak altyapı yatırımlarını yaptıklarını ve mevcut yolları da bu çerçevede  dönüştürmeye çalıştıklarını belirtti.

Karayolunun yol ağının varlık büyüklüğünün 105 milyar dolar olduğunu açıklayan Genel Müdürümüz, ülkemizin coğrafi olarak güzel bir konumda olmasıyla, 13 bin kilometre uluslararası yol ağına ve 56 ülkeye 4 saatlik bir uçuş mesafesine sahip olduğumuzu, 1,5 milyar insana hitap edebildiğimizi ve bunda Karayolları Genel Müdürlüğü'nün önemli bir işlevinin var olduğunu ifadelerine ekledi.

Karayolundaki taşımacılık hareketliliğinin artış gösterdiği ve geçen yıl şehir içi trafik hareketliliğine yönelik gerçekleştirilmiş olan Covit-19 salgın ve mobilite anket çalışması verilerini de paylaşan Uraloğlu; karayolu payının yüzde 90 seviyelerinde olduğunu, Karayollarının sırtındaki yükün demiryolu ve denizyoluna aktarılması gerektiği değerlendirmesinde bulundu. 

Çalışmalarda güvenli sistem yaklaşımını ortaya koyduklarını vurgulayan Uraloğlu; sadece yollar değil güvenli yol, yol kenarları, hız, taşıt ve karayolu kullanıcıları başlıkları altında çalışmaya devam ettiklerini ve hedefleri de buna göre belirlediklerini ifade ederken, özellikle Karayolu Sektör Raporunda sarsma bandı uygulamasının geleceğe yönelik kısa, orta ve uzun vadedeki hedeflerin her birinde ilk sırada yer alması sonucunun  bu anlamda önemli bir dokunuş olduğunu belirtti.

Trafik güvenliği, kurumsal yapının geliştirilmesi ve kazaların azaltılmasıyla ilgili hedefleri ve mevcut çalışmaları anlatan Uraloğlu, sadece yol yapmakla kalmayarak onlara iyi bakmakla da yükümlü olduklarını, Bakanlık ve kurumsal olarak yalnızca rutinde değil acil ve afet durumlarında da Bakanlığımız ve İçişleri Bakanlığı'nın koordinesinde çalışıldığını; sosyal ağlar, yazılı ve görsel basın vasıtasıyla  her türlü bilgilendirme ile yönlendirmeyi yaptıklarını; karar destek ve bilgi yönetim sistemlerine yönelik uygulama projelerini devreye aldıklarını; tüm sistem verilerini toplayarak doğru yönetme uygulamasına geçmek için çalıştıklarını; ar-ge çalışmaları ve fiber ağları otonom araçlara yönelik tesis ettiklerini açıkladı.


alt1.jpg  
 
​​Büyült
alt2.jpg  
 
​​Büyült
alt3.jpg  
 
​​Büyült
alt4.jpg  
 
​​Büyült
alt5.jpg  
 
​​Büyült