Duyuru Detayı



ŞİLE-AĞVA-KANDIRA YOLU HİZMETE SUNULDU 

içnuqtrqwq5fwg.jpg 

İstanbul'un Karadeniz sahil kesimi ile bağlantısını sağlayan Şile-Ağa-Kandıra Yolu'nun Kabakoz -Şuayipli Köprülü Kavşakları arasındaki 8 kilometrelik kesimi, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Murat Kurum ve Karayolları İstanbul 1. Bölge Müdürümüz Turgay Çolak'ın katıldığı toplu açılış töreniyle hizmete sunuldu.

Şile-Ağva-Kandıra Yolu 22,9 kilometrelik Şile-Ağva kesimi 2x3 şeritli, 24,2 kilometrelik Ağva-Kandıra kesimi ise 2x2 şeritli olmak üzere toplam 47,1 kilometre uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirildi.  

Açılışı yapılan kesimde toplam 1.984 metre uzunluğunda 3 adet çift tüp tünel, 1.711 metre uzunluğunda 6 adet viyadük, 189 metrelik 2 adet altgeçit köprüsü, 191 metrelik 3 adet kavşak köprüsü ile Kabakoz, Manşar, Karacaköy ve Şuayipli olmak üzere 4 adet farklı seviyeli kavşak bulunuyor.

Tek yol standardında hizmet veren mevcut yolun bölünmüş yol haline getirilmesiyle, bölgede özellikle hafta sonlarında yaşanan yoğunluk rahatlatılarak trafik güvenliği artırılıyor.

Şile, Ağva, Kandıra, Kefken gibi turizm merkezlerinin yer aldığı, ayrıca Kuzey Marmara Otoyolu'nun da inşa edilmesiyle artan sanayi merkezlerinin bulunduğu güzergahta yer alan Şile-Ağva-Kandıra Yolu'nda bölünmüş yol konforuyla yüksek standartlı ulaşım imkânı sağlanacak.

Şile-Ağva-Kandıra Yolu'ndaki yapım çalışmalarının tamamlanmasıyla Karadeniz Sahil Yolu'nun Kuzey Marmara Otoyolu'na bölünmüş yol ile bağlantısı sağlanacak, aynı zamanda olası bir Marmara depreminde bölgeye ulaşım sağlayacak önemli bir ulaşım alternatifi olacak. 

Seyahat süresini 100 dakikadan 40 dakikaya indirecek projeyle; zamandan 256 milyon lira, akaryakıttan 111,5 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 367,5 milyon lira tasarruf edilecek. Ayrıca karbon emisyonu 23.151 ton azaltılacak.

Projenin ana iş kalemleri kapsamında; 4 milyon 995 bin metreküp toprak işi, 450 bin metreküp beton, 48 bin 500 ton demir, 255 bin ton plentmiks temel ve alttemel, 160 bin ton bitümlü sıcak karışım, 10.600 metrekare yatay işaretleme, 1 bin 500 metrekare düşey işaretleme ve 24 kilometre otokorkuluk imalatı yapıldı. ​