Duyuru Detayı



ÜNYE-AKKUŞ-NİKSAR YOLU'NUN YAPIM ÇALIŞMALARI BAŞLATILDI

içbwytdrwtesysfuqftwsyr.jpg

Ordu'nun karayolu ulaşım standartlarını artıracak ve kenti güneye bağlayacak olan Ünye-Akkuş-Niksar Yolu'nun yapım çalışmaları 30 Nisan Pazar günü Ordu'da gerçekleştirilen törenle başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu ile Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu'nun katıldığı törene bakan, milletvekilleri, belediye başkanları, bürokratlar ve çok sayıda vatandaş katıldı.

“Sadece Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Ordu genelinde tam 20 tane projesi var"

Törende konuşan Bakanımız Adil Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının Ordu'da 45 milyar liralık yatırım yaptığını bildirdi. Sadece Karayolları Genel Müdürlüğünün Ordu genelinde tam 20 tane projesi olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, “Maliyeti 20 milyar lira olan projelerimizde yoğun bir çalışma gösteriyoruz. Sadece Ordu Çevre Yolu'nda; tam 24 kilometrelik yolumuzun 9,5 kilometresi tünel. Şu an devam ediyor, işin yüzde 70'inden fazlasını da bitirdik. İnşallah en kısa zamanda bitireceğiz. Aynı şekilde devam eden işlerimizi de kısa zamanda bitirerek Ordu'ya kazandıracağız." ifadelerini kullandı.   

46f20bd9-aea1-4b2a-87f1-8fca9889a5d5.jpg

“Kuzey-güney aksında çok önemli bir yol"

Ordu-Akkuş-Niksar Yolu'nun 94 kilometre olduğunu kaydeden Bakanımız Karaismailoğlu, Niksar'dan Tokat'a kadar büyük ve hummalı çalışmaların olduğunu, kuzey-güney aksında Akdeniz ve Karadeniz'i bağlaması bakımından önem arz eden yolu  en kısa zamanda bitirerek Karadeniz'e bağlayacaklarını belirtti.

Uraloğlu: “Ordu ilimizi bu yolla beraber güneye bağlamış olacağız"

Törende konuşan Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu ise Ordu ilini bu yolla beraber güneye bağlamış olacaklarını söyledi.

Kentte daha önce hayata geçirilen önemli yatırımlara değinen Genel Müdürümüz Uraloğlu, şunları aktardı: “Samsun Sarp arasındaki Karadeniz Sahil Yolu'nu bitirerek trafiğe açtık. Bu sahil yolunun açılış törenini de Perşembe - Bolaman arasındaki Ordu Nefise Akçelik Tünellerinde yaptık. 2007 yılında yaptığımız açılışta 3 bin 820 metre ile Türkiye'nin en uzun karayolu tünelini açmıştık o tarihte. Şimdiki tünel uzunluklarımızı sizler daha iyi biliyorsunuz. Zigana ile beraber bunun zirvesine inşallah ulaşmış olacağız."

a42beee5-d233-451f-a4b8-7e2851f4d0bb.jpg

“Yolda 320 bin ton bitümlü sıcak karışım imalatı yapılacak"

Ülkemizin kuzey güney istikametinde 18 tane aksı olduğunu belirten Uraloğlu, bunların önemli olanlarından bir tanesinin de şu anda çalışmalarını başlattıkları Ünye-Akkuş-Niksar Yolu olduğunu dile getirdi. Uraloğlu, “Bu vesileyle biz esasında bütün İç Anadolu'ya, Doğu'ya, Güneydoğu'ya ve Akdeniz'e, bütün Karadeniz sahilinin alternatif bağlantısını sağlayacak yollarımızdan bir tanesi olan yolumuzun çalışmalarını başlatıyoruz." diye konuştu.

Yolun temelini attıklarını ifade eden Uraloğlu, projenin ana iş kalemleri kapsamında; 3,5 milyon metreküp toprak işi,  78 bin metreküp beton,  4.210 ton betonarme demiri, 570 bin ton plentmiks temel ve alttemel, 320 bin ton bitümlü sıcak karışım imalatı yapılacağını sözlerine ekledi.

İç Anadolu ve Akdeniz Bölgesi'nin Karadeniz Limanlarına ve sahil kesimine ulaşımı kolay hale gelecek

Bölgenin karayolu ulaşım standartlarını artırmak amacıyla hayata geçirilen Ünye-Akkuş-Niksar Yolu'nun tamamlanmasıyla güzergâh üzerinde kesintisiz, konforlu ve güvenli ulaşım tesis edilecek, İç Anadolu ve Akdeniz Bölgesi'nin Karadeniz Limanlarına ve sahil kesimine ulaşımı kolay hale gelecek. 

Ünye-Akkuş-Niksar Yolu, aynı zamanda ülkemizi doğu-batı yönünde kat eden uluslararası yol konumundaki Kuzey Hattı ile Karadeniz Sahil Yolu'nu birbirine bağlayan en kısa güzergahı oluşturuyor. Mevcut haliyle sathi kaplamalı hizmet veren yolun bitümlü sıcak karışım kaplamalı hale getirilmesiyle seyahat süresi 65 dakikadan 50 dakikaya inecek.

Zamandan ve akaryakıttan tasarruf edilecek

Ünye-Akkuş-Niksar Yolu ile zamandan 59,5 milyon lira, akaryakıttan 25,9 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 85,4 milyon lira tasarruf edilecek; karbon emisyonu 3 bin 294 ton azaltılacak.

Bölgenin tarım, sanayi, ticaret ve turizm faaliyetlerinin önemli ölçüde artmasını sağlayacak proje ile ayrıca yöre halkının kalkınmasına ve refah seviyesinin artmasına katkı sunulacak.


3993e602-29ef-4cb0-a9dd-99dcef15b887.jpg  
 
​​Büyült
4d6d3fae-51a0-4237-9878-6e4a19c17e18.jpg  
 
​​Büyült
a869caa5-95c3-4c75-9203-d2509d2e3658.jpg  
 
​​Büyült
edd61a75-beb4-464e-9169-3105008706b4.jpg  
 
​​Büyült