Duyuru Detayı




AĞLASUN'U BURDUR VE ANTALYA'YA BAĞLAYAN YOLDA ÇALIŞMALAR BAŞLADI

FRhtznEWYAETPm4.jpg

Ağlasun'un ulaşım standardının yükselterek, Burdur ve Antalya'ya güvenli ve hızlı erişimini sağlayacak (Antalya-Burdur) Ayr.-Taşkapı-Ağlasun Yolu'nun yapım çalışmaları 29 Nisan Cuma günü düzenlenen törenle başladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu, milletvekilleri, bürokratlar ve Karayolcuların katılımıyla gerçekleşen törende konuşan Bakanımız Karaismailoğlu, “Ülkemizin bölünmüş karayolu uzunluğunu 4,5 kat artırarak 28 bin 650 kilometreye çıkardık. Ülkemizin yalçın kayalarını, derin vadilerini tünel ve viyadüklerle aştık. Tünellerimizi 50 kilometreden alıp, 13 kat artırarak 651 kilometreye çıkardık. Köprü ve viyadüklerimizi 729 kilometreye uzattık. Milletimizin yarım asırlık hayali yüksek hızlı tren hatlarını inşa ettik. Ülkemizi Avrupa'da 6'ncı, dünyada 8'inci, yüksek hızlı tren işletmecisi ülke konumuna yükselttik. Hava yollarını 'halkın yolu' yaptık. Havalimanlarımızı 26'dan 57'ye yükselttik. Bu sayıyı 61'e çıkaracağız. Dünyanın 129 ülkesindeki, tam 337 noktaya uçuyoruz. 2021 yılında 26 milyon 500 bin yolcusuyla İstanbul Havalimanımız, dünya ikincisi oldu. Mavi vatanda da söz sahibiyiz" diye konuştu.

Burdur'un ilçeleri arasındaki karayolu ulaşımını sağlayan önemli bir projenin ilk adımını attıklarını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, şunları söyledi:

“Toplam uzunluğu 19 kilometre sathi kaplama olan Antalya-Burdur ayrımı, Taşkapı-Yeşilbağ-Ağlasun Yolu'nu bitümlü sıcak kaplamalı olarak yenileyeceğiz. 69 milyon 605 bin lira bedelli proje ile, Ağlasun İlçesi, Taşkapı, Cine ve Yeşilbaşköy beldeleri başta olmak üzere bölgedeki yerleşim yerlerine daha rahat ve güvenli ulaşım imkanı sağlayacağız."

Törende konuşan Genel Müdürümüz Uraloğlu ise tüm ekonomik ve kültürel faaliyetlere altyapı hizmeti sunan gelişmiş karayolu ağını bölgede tesis ederek, Ağlasun'un potansiyelini artırdıklarını söyledi.   

Burdur-Ağlasun Yolu'nun bitümlü sıcak karışım kaplamalı tek yol standardında inşa edileceğini açıklayan Uraloğlu, projenin ana iş kalemleri kapsamında; 1 milyon 410 bin metreküp toprak işi, 5 bin metreküp demirsiz beton, 8.300 metreküp demirli beton, 575 ton betonarme demiri, 150.000 ton plentmiks temel ve alttemel, 73 bin ton bitümlü sıcak karışım, 7.500 metrekare yatay ve düşey işaretleme, 2 bin metre otokorkuluk imalatı yapılacağı bilgisini verdi.   

Karayolları Genel Müdürlüğü olarak gelişmiş ve yeterli bir ulaşım sisteminin ekonomik ve sosyal fırsatlar oluşturarak milli kalkınmayı artıracağı bilinciyle çalıştıklarını belirten Genel Müdürümüz, hizmet odaklı yaklaşımla gerçekleştirdikleri projelerle ülkemizde dünya standartlarının üzerinde karayolu ağı inşa ettiklerini sözlerine ekledi.

Konuşmaların ardından Antalya-Burdur Ayrımı-Taşkapı-Yeşilbaş-Ağlasun Yolu Projesi'nin temeli atılarak yapım çalışmalarına başlandı. 

FRht0BEXsAA3mKj.jpg


IMG_20220429_192423.jpg  
 
​​Büyült
IMG_20220429_192427.jpg  
 
​​Büyült
IMG-20220429-WA0035.jpg  
 
​​Büyült
IMG-20220429-WA0039.jpg  
 
​​Büyült