Duyuru Detayı




“MERAY FARKLI SEVİYELİ KAVŞAĞI MERZİFON ULAŞIMINA NEFES ALDIRDI"

2b2b2571-5209-46af-88d0-5016922c38e5.jpg

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu ve Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu, Amasya'da devam eden ulaşım yatırımlarını incelemek üzere 28 Nisan Perşembe günü kente bir ziyaret gerçekleştirdi. Yapım çalışmaları devam eden Merzifon Meray Farklı Seviyeli Kavşağı'na giderek çalışmaları yerinde inceleyen Bakanımız Karaismailoğlu, burada basına açıklamalarda bulundu.

“Amasya'mız ulaşım ve haberleşme yatırımlarımızdan hak ettiği payı almıştır"

Amasya'nın ulaşım ve haberleşme yatırımlarından hak ettiği payı aldığını, bundan sonra da almaya devam edeceğini belirten Karaismailoğlu, Amasya'nın ulaşım ve iletişim yatırımları için 9,5 milyar liranın üzerinde harcama gerçekleştirdiklerini bildirdi.

“Amasya'nın bölünmüş yol uzunluğunu 26 kilometreden alıp 9 kat artırarak 272 kilometreye çıkardık"

Amasya'ya yapılan karayolu yatırımları hakkında bilgi veren Bakanımız Karaismailoğlu, şehrin bölünmüş yol uzunluğunu 26 kilometreden alıp, 9 kat artırarak 272 kilometreye çıkardıklarını belirtti. İl genelindeki tüm karayolu ağı içindeki bölünmüş yol oranının yüzde 58 olduğunun ifade eden Karaismailoğlu, kente yapılan karayolu yatırımları hakkında şu bilgileri verdi: “Son yirmi yılda Amasya'daki bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu 28 kilometreden alıp 10 kattan fazla artırarak 300 kilometreye yaklaştırdık. İl genelinde 1'i tek tüp ve 5'i de çift tüp olmak üzere yaptığımız 6 tünelin toplam uzunluğu 7 bin 666 metreye ulaştı. Şehzadeler şehrimiz Amasya'da tamamlayıp hizmete açtığımız 94 köprünün toplam uzunluğu 7 bin 466 metreyi buldu. Amasya şehir merkezi için hayati önem taşıyan Amasya Çevre Yolu'nu hizmete açarak transit trafiği şehir dışına aldık.  12 km uzunluğundaki çevre yolu sayesinde trafik güvenliği ve konforunu artırdık, bu sayede yakıttan ve zamandan yıllık 291 milyon TL tasarruf sağladık, egzoz gazı salınımını 5 bin 497 ton azalttık. Bütün bunlar; emek ve değer vermenin göstergesidir."

“Yapımı tamamlanan Badal Tüneli'mizi yakın zamanda hizmete açacağız"

İl genelinde yapımı devam eden 9 adet karayolu yatırımının proje toplamının 4 milyar 624 milyon lirayı aştığını ifade eden Bakanımız, Amasya'nın tarihini korurken hizmet alanımızdaki yapılarının modernleşmesine katkıda bulunduklarını söyledi. Amasya'ya yapılan önemli yatırımlardan Badal Tüneli ve Merzifon Meray Farklı Seviyeli Kavşağının karayolu ulaşımına nefes aldırdığını sözlerine ekleyen Karaismailoğlu, projeye ilişkin şunları aktardı:

“Badal Tüneli ve Meray Kavşak projesi, İran sınırından Bulgaristan'a kadar devam eden Türkiye Transit Ulaştırma Koridoru (TETEK) hattının bir bölümünü oluşturan Osmancık-Merzifon Yolu üzerinde yer alan iki önemli noktamızdır. Yolun, Merzifon kesiminde yatay ve düşey standartlarını yükseltmek için Badal Tüneli'ni inşa ettik. Araç trafiğine 2x2 şeritli, bölünmüş yol standardında hizmet verecek olan tünelimiz, 905 metre uzunluğunda; bağlantı yolları ile birlikte 4,5 kilometreye ulaşıyor. Proje kapsamında; 65 metre uzunluğunda 2 köprü ve 2 de alt geçit var. Yüzde yüz yerli mühendislik imkânları kullanılarak yapılan Badal Tüneli'miz, Türk mühendislerinin ve işçilerinin alnının aklıyla, alnının teriyle yapılmıştır. Yapımı tamamlanan Badal Tünelimizi yakın zamanda hizmete açacağız. Türkiye Transit Ulaştırma Koridoru hattının Amasya geçişinde yol standardını artırmak amacı ile yaptığımız Badal Tüneli, kış aylarında kar ve bahar aylarındaki yoğun yağış ve buzlanmalardan kaynaklanan aksamaları ortadan kaldıracaktır."

“Kavşak ile yıllık ortalama 22 milyon lira tasarruf sağlayacağız"

Bakanımız Karaismailoğlu, Amasya'ya yapılan diğer bir önemli yatırım olan Meray Farklı Seviyeli Kavşağı hakkında da bilgiler verdi. Projenin trafiğin yoğun olduğu yerde yapıldığını ifade eden Karaismailoğlu, “Meray Farklı Seviyeli Kavşağı, 114 metre uzunluğundadır. Bölünmüş yol standardındaki kavşak, 4 açıklıklı olup platform genişliği 2x12 metredir. Kavşak imalatında toplam 1,6 kilometre yol yapımı da gerçekleştirilmiştir. Badal Tüneli'nde olduğu gibi Meray Kavşağı'nda da yüzde yüz yerli ve millî kaynaklar kullanılmıştır. Günlük ortalama 13 bin aracın geçtiği Meray Kavşağı'nda inşa edilen Merzifon Meray Farklı Seviyeli Kavşağı ile bu hattaki dur-kalkları ortadan kaldırdık. Çok daha hızlı, güvenli ve konforlu yolculuğa imkan veren kavşak ile zamandan 21 milyon lira ve akaryakıttan da 1 milyon lira olmak üzere yıllık ortalama 22 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Kavşak ile aynı zamanda her yıl 187 ton karbon salınımının önüne de geçmiş oluyoruz." diye konuştu.

 



198a79e3-dbee-48ec-a122-9bfb5bb72bdb.jpg  
 
​​Büyült
2b2b2571-5209-46af-88d0-5016922c38e5.jpg  
 
​​Büyült
48f0b08a-e758-4149-9d53-fc7e043a6452.jpg  
 
​​Büyült
4d440285-ec80-4b00-bcc2-c9349546897e.jpg  
 
​​Büyült
74593ed6-a88e-4c8b-8b21-accfc5e40ed6.jpg  
 
​​Büyült
783770a3-0b54-44fc-9b9f-dbe2a0f76d5a.jpg  
 
​​Büyült
7bd8575f-0fd6-4b48-858c-2231be6710b8.jpg  
 
​​Büyült
81692652-6926-493a-9920-a4df7c825f34.jpg  
 
​​Büyült
ac8cf677-0955-4725-95ce-e51e7606c2ff.jpg  
 
​​Büyült
bfcf5d74-014d-4052-9de8-43cc964266f2.jpg  
 
​​Büyült
c6ae6225-75f2-4b26-91fc-ad49b0895481.jpg  
 
​​Büyült
cd1c226e-a2f5-471a-a0aa-d6e3b4a51702.jpg  
 
​​Büyült
db61ec50-9a1e-4c8f-8e71-c4248943808c.jpg  
 
​​Büyült
df132c51-79e2-4afb-80a5-4143360316e6.jpg  
 
​​Büyült
eb5e02ad-605b-48f1-ac77-a665b5c9ac5d.jpg  
 
​​Büyült