Duyuru Detayı



72. BÖLGE MÜDÜRLERİ TOPLANTISI SONA ERDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu, 72'nci Karayolları Bölge Müdürleri Toplantısı kapanış oturumunda konuştu. 18 Nisan Pazartesi günü başlayan ve üç gün boyunca devam eden görüşmelerde bir önceki yılda gerçekleştirilen çalışmaların ele alındığını ifade eden Karaismailoğlu, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerinin detaylı bir biçimde masaya yatırıldığını kaydetti.

2022.04.21.BölgeMD72.ToplantıKapanışFoto2.jpg

Yeni dönem, yeni projeler için güç ve motivasyon topladıklarını kaydeden Karaismailoğlu, “Karayolları Genel Müdürlüğü mensupları olarak sorumluluğunuz büyük ve kıymetlidir. Kış şartlarında köyündeki evinden okuluna ulaşmaya çalışan kızımızın geleceği bizlerin sorumluluğundadır. Hasat döneminde şoför kardeşlerimin taşıdığı meyvenin, sebzenin bozulmadan, en kısa sürede sofralara ulaşması bizim sorumluluğumuzdadır. Velhasıl, milletimizin karayollarımız aracılığı ile konforlu, hızlı, düşük maliyetli ulaşması, hayatlarının kolaylaşması hepimizin sorumluluğudur. Bu nedenledir ki karayolları sadece bugün değil, her zaman bir bölgenin, ülkelerin ve hatta kıtaların kaderini belirlemiştir." dedi. 

“Toplam köprü uzunluğumuzu 2023 yılında 771 kilometreye ulaştıracağız" 

“Türkiye'nin sahip olduğu stratejik önemden alacağı payı artırması için tarihi adımlar atıyoruz." diyen Bakanımız,  şunları söyledi: “Tarihi birlikte yazıyor, 1915 Çanakkale, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprülerimizle, Çanakkale-Malkara, Kuzey Marmara, Ankara-Niğde ve İstanbul-İzmir otoyollarımızla entegre ulaşım planlama ve uygulamalarımız, lojistik merkezlerimiz, tünellerimiz, viyadüklerimiz ile yatırım, istihdam, üretim, ihracat odaklı büyüme stratejimize destek oluyor, gerekli altyapıyı sağlıyoruz. Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımız doğrultusunda hükümetlerimiz döneminde, ülkemizin ulaştırma ve haberleşme yatırımları için harcadığımız 1 trilyon 337 milyar liranın 812 milyar lirası karayolları yatırımlarına aittir. Karayolları yatırım dağılımında yüzde 61'lik oran ile aslan payını almıştır. 20 yıl önce 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu, 28 bin 647 kilometreye çıkardık. Bölünmüş yollarımızın toplam uzunluğunu 2023 yılında 29 bin 514 kilometreye, 2053 yılında ise 38 bin kilometreye çıkaracağız. Otoyol uzunluğunu bugün, 3 bin 633 kilometreye çıkardık. Otoyollarımızın toplam uzunluğunu 2023 yılında 3 bin 841 kilometreye, 2053 yılında ise 8 bin 325 kilometreye ulaştıracağız. Yirmi yıl önce, 50 kilometre olan tünel uzunluğunu, bugün 651 kilometreye çıkardık. Dağları tünellerle aşmaya devam ederek, toplam tünel uzunluğumuzu 2023 yılında 720 kilometreye çıkaracağız. Yirmi yılda, köprü ve viyadük uzunluğunu 311 kilometreden 727 kilometreye çıkardık. Geçit vermeyen vadileri viyadüklerle aşarak, toplam köprü uzunluğumuzu 2023 yılında 771 kilometreye ulaştıracağız."

 “Seyahat süresindeki kısalma ile yıllık toplam 85.5 milyar lira tasarruf sağladık"

 Ülkemizi bir baştan bir başa bölünmüş ve otoyollarla, tünel ve viyadüklerle kavuştururken, tüm bu gayretlerle ülkemizdeki, araç-trafik artışını çok rahat karşılayacak karayolu sistemini de kurmuş olduklarını ifade eden Karaismailoğlu, 2002'de 8 milyon 655 bin olan motorlu taşıt sayısının, bugün 3 kat artarak 25 milyon 385 bine ulaştığına vurgu yaptı. Karaismailoğlu, tünel uzunluğu 12 kat, bölünmüş yol uzunluğu 5 kat, köprü ve viyadük uzunluğu 2,5 kat arttırılmamış, otoyol uzunluğu 3 bin 633 kilometreye çıkarılmamış olsaydı karayollarındaki araç ve trafik yoğunluğunda çok ciddi krizler yaşanabileceğini kaydetti. Karaismailoğlu, “Yirmi yılda 77 şehri birbirine bağladığımız bölünmüş yollarımız, karayolu ağımız içinde yüzde 42 gibi bir oranı oluştururken, trafik yükümüzün yüzde 83'ünü taşımaktadır. Cumhurbaşkanımız öncülüğünde araç/trafik yoğunluğuna ilişkin strateji belirlememiş olsaydık ne olmazdı biliyor musunuz? Uluslararası standartlara göre her 100 bin kişi başına trafik kazalarındaki can kaybı ölçümlerinde dünya ortalaması 18 olurken, Türkiye 6 gibi iyi bir seviyeye ulaşamazdı." ifadelerini kullandı.

Karaismailoğlu, yolların işletme performansını artıran kesintisiz trafik akışıyla, seyahat süresinde yıllık 7,3 milyar saat tasarrufu elde ettiklerini dile getirerek, seyahat süresindeki kısalmalardan sağlanan tasarruflar hakkında açıklamada bulundu. Karaismailoğlu, “Seyahat süresindeki kısalmalar sayesinde; zamandan 76 milyar 458 milyon lira, akaryakıttan 6 milyar lira, bakım kaleminden 3 milyar lira, çevre açısından 123 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 85 milyar 581 milyon lira tasarruf sağladık. Bunlara ek olarak, emisyon salınımını 5 milyon ton azalttık." dedi.

 “Ulaştırma yönetim sistemini hayata geçirdik"

 Bakanlığın çatısı altında devam eden yapım işlerinin yatırım programındaki hedeflere uygun şekilde ilerlemesinin başarı performansının önemli bir göstergesi olduğunu dile getiren Bakanımız Karaismailoğlu, proje yönetim süreçleri hakkında bilgi verdi. Ulaştırma Yönetim Sistemlerini hayata geçirdiklerini duyuran Karaismailoğlu, şu ifadeleri kullandı: “Sahalarda yürütülen tüm faaliyetlerin işin süresi ve bütçesine etkisini sistematik bir şekilde takip etmek amacıyla Ulaştırma Yönetim Sistemini hayata geçirdik. Bu sistem; Bakanlığımıza ait 5 sektörde yer alan tüm yatırım projelerini kapsamaktadır. UYS, her biri farklı karakterdeki birçok projeyi ortak bir dille analiz edebilen bir yapıda tasarlanmıştır. Verilere anlık olarak ve doğru şekilde erişebilmek için sahalarda işi doğrudan takip eden müşavir personelimiz ilerleme bilgilerini, düzenli olarak UYS'ye aktararak zincirin ilk adımını oluşturmaktadır. İkinci adımda, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yine sahalarda görevli kontrol mühendisleri, bu verileri kontrol ederek onaylamaktadır. İki aşamalı veri girişinden sonra, projelerin o anki performanslarını projede, kurumda ve bakanlıkta çalışan tüm yönetim ekipleri raporlama ekranları üzerinden dinamik olarak görüntüleyebilecektir."

“Planlarımız ülkemizi aydınlık geleceğe taşıyan projelerdir"

 2053 Türkiye'sinin, ulaşım ve haberleşme sistemlerini şimdiden planladıklarını aktaran Karaismailoğlu, karayolu yatırımlarımızda, geleceğin ulaşımını yönlendiren; çevreci ve sürdürülebilir, akıllı ulaşım stratejilerini öne aldıklarını vurguladı. Ulaştırma 2053 vizyonu hakkında konuşan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“Karayollarımızda başlıca sektör hedeflerimizi şu şekilde belirledik. Karayollarının yıllık yük taşımacılığı ağırlığını, yüzde 71'den yüzde 57'ye düşüreceğiz. Akıllı ve otonom teknolojiler ile donatılmış, hızlı, emniyetli yol altyapısı ile kaza oranlarını azaltacağız. Yolculuk planlamalarına göre yurdumuzun dört bir yanına elektrikli şarj altyapısı tesis ederek; karayollarında fosil yakıt yerine elektrikli ve alternatif enerji kullanımı artıracağız. Bizler yol medeniyetinin insanlarıyız."

2022.04.21.BölgeMD72.ToplantıKapanışFoto3.jpg

“Yol değerimiz 155 ülkenin gayri safi yurtiçi hasıla değerinden daha büyük"

72. Bölge Müdürleri toplantısının ardından alınan kararlara ilişkin bilgilendirmede bulunan Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda 3 bin 633 kilometre otoyol, 30 bin 965 kilometre devlet yolu ve 34 bin 29 kilometre il yolu olmak üzere toplam 68 bin 627 kilometre yol ağı bulunduğunu söyledi. Bu yol ağının 29 bin 129 kilometresinin bitümlü sıcak karışım (BSK) kaplamalı, 36 bin 887 kilometresinin sathi kaplamalı ve 2 bin 611 kilometresinin ise diğer yollardan oluştuğunu kaydetti. Karayolları ağının toplam varlık değerinin 118 milyar dolar olduğunu açıklayan Uraloğlu, bu değerin 155 ülkenin gayri safi yurtiçi hasıla değerinden daha büyük olduğunu söyledi.

“Karayolu ile yapılan yük ve yolcu taşımacılığı her geçen gün artıyor"

Kurumumuz bünyesinde hayata geçirilen yatırımların her geçen gün arttığına dikkat çeken Genel Müdürümüz Uraloğlu, karayolu ile yapılan yük ve yolcu taşımacılığında önemli oranda artış gerçekleştiğini ifade etti. Yük taşımada karayollarının kullanılma oranının yüzde 88 olduğunu dile getiren Uraloğlu, bu oranın yolcu taşımada yüzde 94'lere çıktığına dikkat çekti. Uraloğlu, ekonomideki gelişmelere bağlı olarak  karayolu ile yapılan yolcu ve yük taşımacılığının önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edeceğini belirtti.


“2021'in başından bu yana 451 km bölünmüş yol yaptık"

Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu, Kurumun gerçekleştirdiği çalışmalar hakkında bilgi verdi. Uraloğlu, “Kurumumuz sorumluluğunda 2021 yılı başından bugüne kadar; 110 km'si otoyol olmak üzere toplam 451 km bölünmüş yol ve 482 km tek yol tamamlanarak trafiğe açılmıştır. Ayrıca, 1.275 km bitümlü sıcak karışım kaplama ve 8.111 km sathi kaplama çalışması yapılmıştır." açıklamasında bulundu. 2021 yılındaki köprü ve tünel çalışmalarına da değinen Uraloğlu, toplam 27 kilometre olan 148 yeni köprünün yapıldığını, 98 köprünün ise bakımının tamamlandığını; toplam uzunluğu 61 kilometreyi bulan 31 adet tünelin de inşa edildiğini sözlerine ekledi.

 

2023'te yol ağını 31.478 kilometreye ulaştırmayı hedefliyoruz"

 

Genel Müdürümüz Uraloğlu, 2022 yılında da çalışmaların tüm hızıyla devam edeceğini belirterek, belirlenen hedeflere ilişkin şunları söyledi: “Kuruluşumuzun 2022 yılı hedefleri kapsamında; toplam 454 km bölünmüş yol, 761 km tek yol yapımı, 1.173 km bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol yapımı, 8.000 km sathi kaplamalı yol yapımı, 35 km tünel, 23 km köprü imalatı gerçekleştirilecektir. 2023 yılına kadar bölünmüş yol ağını 29.514 km'ye, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol ağını 31.478 km'ye, köprü ve viyadük uzunluğunu 771 km'ye, tünel uzunluğunu 720 km'ye ulaştırmayı hedefliyoruz."​


2022.04.21.BölgeMD72.ToplantıKapanışFoto1.jpg  
 
​​Büyült
2022.04.21.BölgeMD72.ToplantıKapanışFoto4.jpg  
 
​​Büyült
2022.04.21.BölgeMD72.ToplantıKapanışFoto5.jpg  
 
​​Büyült
2022.04.21.BölgeMD72.ToplantıKapanışFoto6.jpg  
 
​​Büyült