Duyuru Detayı




KARAYOLLARI 72. BÖLGE MÜDÜRLERİ TOPLANTISI BAŞLADI

611975d1-c005-454f-a289-e7848d67b88d.jpg

72 yıldır karayolu standardını emek ve özveriyle yükselten, insanımızı güvenli yollarla kavuşturan Karayolları Genel Müdürlüğümüzün her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen Geleneksel Bölge Müdürleri Toplantısı 18 Nisan Pazartesi günü düzenlenen törenle başladı.  Genel Müdürlük Halil Rıfat Paşa Toplantı salonunda gerçekleşen törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu, Eski Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Cahit Turhan, Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu, Genel Müdür Yardımcılarımız, Başkanlarımız, Bölge Müdürlerimiz ile kamu kurum ve kuruluşlarından çok sayıda bürokrat ve karayolcular katıldı.

“Yollar, insanlığın ve ülkelerin atar damarıdır"

Törende bir konuşma yapan Bakanımız Karaismailoğlu, “Yollar, insanlığın ve ülkelerin atar damarıdır. İnsanı insana kavuşturan, üretilen ürünü pazara ulaştıran yollar; turizm, ticaret, sanayi ve tarım sektörlerine altyapı hizmeti sunarak ülke ekonomisine canlılık katan değerli bir hizmettir. Çağın ihtiyaçlarına uygun olarak bölünmüş yollara dönüştürdüğümüz altyapımızla ulaşım sektörü, başta ekonomi olmak üzere yaşamın her alanındaki gelişmenin ana lokomotifi olarak Türkiye'nin geleceği için önemli roller üstleniyor." dedi.

“Akaryakıttan 1 milyar litre tasarruf sağladık"

Türkiye'nin, üç kıta ve iki büyük deniz havzasının ortasındaki stratejik konumu ile 4 saatlik uçuşla 67 ülke ve 1,6 milyar insanın yer aldığı 7 trilyon dolarlık ticaret hacminin döndüğü bir coğrafyada yer aldığını dile getiren Karaismailoğlu, büyük gayret ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirdikleri hizmet yolculuğunda, 20 yılda yapılanların ve bundan sonraki 30 yıl için planlananların içerisinde karayolcuların emeği ve alın teri, azmi ve çalışkanlığının etkili olduğunu ve kendilerinin dönemleri boyunca ülkemizin ulaştırma ve haberleşme yatırımları için 1 trilyon 337 milyar 240 milyon lirayı aşan harcama gerçekleştirdiğini, bunlardan büyük payın yüzde 61 oran ve 812 milyar liralık miktar ile Karayollarına aktarıldığını ifade etti.

Karaismailoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: "20 yıl önce 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol ağımızı bugün 28 bin 647 kilometreye ulaştırdık. Bölünmüş yol ağımız 2053'e kadar 38 bin km'yi aşacak. 20 yıl önce bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı bugün, 3 bin 633 kilometreye ulaştırdık. Durmak yok yola devam, 2053'te, 8 bin 325 kilometreye yükselteceğiz. 20 yıl önce 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu bugün, tam 21 kat artırarak 651 kilometreye çıkardık, 2023'te; tünel uzunluğunu 771 kilometreye çıkaracağız. 20 yıl önce 311 kilometre olan köprü ve viyadük uzunluğumuzu bugün 727 kilometreye çıkardık. 2023'te; 771 kilometreye çıkaracağız. Karayolu ağımız içindeki oranı yüzde 42 olan bölünmüş yollarımız, trafiğin yüzde 83'ünü taşıyor. Yaptığımız, konforlu yollar sayesinde, vatandaşlarımızın yollarda harcadığı süreyi yıllık 7 milyar saat azalttık. Bu sayede akaryakıttan 1 milyar litre tasarruf sağladık."

“Yaptığımız yolların halkımıza sağlayacağı rahatlık ve tasarrufun yanı sıra ülkemizin içinde bulunduğu stratejik konumunu da güçlendiriyoruz."

Ülkemizin stratejik konumunun avantajlarından hareketle uluslararası aksların önemine dikkat çeken Karaismailoğlu, uluslararası ticaret ağlarını merkeze alan, küresel ve bölgesel bütünleşmeyi sağlayan çalışmaların hızla sürdürüldüğünü söyledi. Asya ve Avrupa arasındaki doğu-batı koridorları ile Kafkas ülkeleri ve Rusya'dan Afrika'ya uzanan kuzey-güney koridorlarındaki iyileştirme çalışmalarını tamamlayarak tüm modlarla entegre ettiklerini sözlerine ekleyen Karaismailoğlu, yapılan yolların halka sağlayacağı rahatlık ve tasarrufun yanı sıra ülkenin içinde bulunduğu stratejik konumunu da güçlendirdiğini; Türkiye'yi baştan başa kuşatan ulaştırma ve haberleşme projeleriyle sadece bölgemizin değil, dünyanın en önemli ticari koridorlarında söz sahibi bir ülke hâline gelindiğini söyledi.

“Yollar kısalıyor, güvenlik, konfor ve hız artıyor"

Yapılan yol, köprü, tünel, havalimanı ve limanların inşa edildikleri noktalarda halkımıza iş, aş ve bereket oluşturduğunu vurgulayan Bakanımız, Türkiye'yi yarınlara eksiksiz olarak hazırlamaya çok önem verdiklerini, sadece bugününü değil, önümüzdeki 10, 20, 50 yıllık geleceği düşünerek plan ve çalışmalar yürüttüklerini bildirerek hizmete sunulan projelerle ilgili şu bilgileri paylaştı:

“Dünyada 2 bin metrenin üzerinde orta açıklığa sahip olan boğazın yakut gerdanlığı 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu'nu hizmete hep birlikte, coşkuyla açtık. Hafta sonu Antalya-Finike hattında yer alan Phaselis Tüneli'ni açarak, turizm cenneti Antalya ile altı önemli ilçesi arasındaki ulaşım hattına nefes aldırmayı başardık. Akdeniz ile İç Anadolu Bölgelerini birbirine bağlayan hattaki ülkemizin en yüksek ayaklı ve en uzun dengeli konsol köprüsü olan Eğiste Hadimi Viyadüğü'nde incelemede bulunduk. Yüzde 72 oranında tamamlanan projemizi bu yılın Kasım ayında milletimizin hizmetine sunmayı hedefledik. Gördüğünüz gibi, hepimizin omuz omuza yürüttüğü bu çalışmalarla yollar kısalıyor, güvenlik, konfor ve hız artıyor. Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu, Ankara-Niğde Otoyolu, Malkara Çanakkale Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu gibi projelerimizi Yap-İşlet-Devret yöntemiyle bitirdik."

“Zigana Tüneli çalışmalarında sona geliyoruz"

Son dönemde milli bütçeyle; Ovit Tüneli, Kömürhan Köprüsü, Hasankeyf Köprüsü, Botan Çayı-Beğendik Köprüsü, Zarova Köprüsü, Zonguldak-Kilimli Yolu başta olmak üzere sayısız eseri hayata geçirdiklerini aktaran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, inşa ve ihya etmeye de devam ettiklerini söyledi. Dünyanın 3. en uzun çift tüplü karayolu tüneli olacak Zigana Tüneli çalışmalarında sona gelindiğini anlatan Karaismailoğlu, Ege Bölgesi ile Akdeniz bağlantısını sağlayacak olan büyük projelerden Aydın-Denizli Otoyolu'nun da yapım çalışmalarının devam ettiğini kaydetti. Kuzey Marmara Otoyolu Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy kesimi ve Kanal İstanbul Sazlıdere Köprüsü'nün yapım çalışmalarına büyük bir hızla devam ettiklerini de sözlerine ekleyen Karaismailoğlu, “Bu şekilde, İstanbul'un batı aksındaki mevcut ulaşım koridorlarına yüksek kapasiteli yeni bir alternatif güzergâh oluşturarak, Mahmutbey gişeler TEM Otoyolundaki trafik yoğunluğunu ortadan kaldırıyoruz." açıklamasında bulundu.

“Karayollarında fosil yakıt yerine elektrikli ve alternatif enerji kullanımı artırılacak"

2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı hakkında da bilgilendirmede bulunan Bakanımız Karaismailoğlu, Devlet aklı, istişare ve güç birliğiyle hayata geçireceğimiz yatırımlarımızla 2053 yılına kadar karayolu hizmet düzeyimizi en üst seviyeye çekerek 'kesintisiz ve konforlu' bir ulaşım tesis edeceğiz. Karayollarında fosil yakıt yerine elektrikli ve alternatif enerji kullanımı artırılacak. Bu aynı zamanda çevreci yaklaşımımızı güçlendirecek, projelerimizin yakıt, çevre ve zaman tasarruflarını artırarak, projelerimizin milli servetimize olan katkılarını güçlendirecektir. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımız yalnızca hedeflerimiz değil, en iyisini hak eden milletimize, geleceğimiz olan gençlerimize, ülkemize sözümüzdür. Bu kapsamda planladığımız otoyollarımız; Aydın – Denizli Otoyolu, Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy Otoyolu, Kınalı – Tekirdağ Malkara Otoyolu, Çanakkale – Savaştepe Otoyolu, Mersin–Erdemli–Silifke–Taşucu Otoyolu, Ankara– Kırıkkale–Delice Otoyolu, Antalya – Alanya Otoyolu, Sapanca – Afyonkarahisar Otoyolu, Samsun– Mersin Otoyolu, Trabzon–Habur Otoyolu, Afyon – Burdur Otoyolu, Alanya–Silifke Otoyolu, Delice – Samsun Otoyolu, Ankara – İzmir Otoyolu, Bozüyük – Afyonkarahisar Otoyolu, Denizli – Burdur – Antalya Otoyolu, Gerede- Merzifon Otoyolu, Sivrihisar– Bursa Otoyolu, Şanlıurfa – Habur Otoyolu." diye konuştu.

2053 yılına kadar 198 milyar dolar yatırım yapılacak

5'er yıllık planlamalar sonunda 2053 yılına gelindiğinde demiryolu, karayolu, denizyolu, havayolu ve haberleşme için 198 milyar dolar yatırım yapılacağına işaret eden Karaismailoğlu, “2053 yılına kadar milli gelire katkımız 1 trilyon doları bularak, yatırım bedelinin 5 katından fazlasını kazandıracak. Üretime katkımız ise yaklaşık 2 trilyon dolar ile yatırım bedelinin yaklaşık 10 katını kazandıracak. İstihdama katkımız ise 2053 yılında 28 milyon kişiyi bulacak. 'Gelişmekte olan' değil, 'gelişmiş' dünyanın öncü ülkesi olmaya kararlıyız. Devlet aklı, ileri görüşlülüğü ve planlı bir yaklaşımla Türkiye'yi yarınlara eksiksiz olarak hazırlıyoruz" dedi.

49 bin metrenin üzerinde motosiklet dostu oto korkuluk sistemleri döşeyeceğiz

Karayollarının sadece altyapıları değil, üst ve sanatsal yapıları da halkın ihtiyaç ve isteklerine göre şekillendirdiğini ifade eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Karayollarımızın iki tekerli kahramanları için bu yıl içerisinde 49 Bin metrenin üzerinde motosiklet dostu oto korkuluk sistemleri döşeyeceğiz. Tüm yurt sathında yaptığımız ulaşım sistemlerimiz, ülkemizin hayat damarları gibidir. Karayollarımız ise ülkemizin en ücra köşesine kadar uzanan 'kılcal damarlardır.' Bizim memleketimizde artık; 'Yol verin geçeyim dumanlı dağlar, dağların ardında nazlı yar ağlar' şeklinde ağıt türküleri söylenmiyor. Artık, 'hasret bitiren yollar, dosta götüren yollar, gurbette kalan yâri, alıp getiren yollar' var." dedi.

“Hayata geçirdiğimiz yatırımları ve yol ağımızdaki tüm çalışmaları Teşkilatımızın yol haritasını oluşturan Bölge Müdürleri Toplantısı ile planlıyoruz"

Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu ise, Teşkilatımızın yol haritasını oluşturan Bölge Müdürleri Toplantısı ile yatırım ve yol ağındaki tüm çalışmalarını planladıklarını; önceki yılı değerlendirerek, sorunların ve çözüm önerilerini ele aldıklarını belirtti. Ülkemizin karayolu altyapısından sorumlu kuruluş olarak, diğer ulaşım sistemleri ile uyumlu, güvenli, konforlu, ekonomik, çevreye duyarlı, modern bir karayolu ağının tesis edilmesi ve korunmasını hedeflediklerini dile getiren Uraloğlu, Genel Müdürlüğümüz sorumluluğunda bulunan yollara ilişkin şu bilgileri verdi: “Karayolları Genel Müdürlüğümüzün sorumluluğunda, 3.633 km'si otoyol 30.965 km'si devlet yolu ve 34.029 km'si il yolu olmak üzere toplam 68.627 km'lik yol ağı bulunmaktadır. Bu yol ağının 29.129 km'si bitümlü sıcak karışım kaplamalı, 36.887 km'si sathi kaplamalı, 2.611 km'si ise diğer yollardan oluşmaktadır."

“2021 yılında çok sayıda proje tamamlanarak hayata geçirildi"

Konuşmasında 2021 yılı çalışmalarına ilişkin değerlendirmede bulunan Genel Müdürümüz Uraloğlu, çok sayıda projenin hayata geçirildiğini ifade ederek şunları aktardı:

“Kıtaları bağlayan İstanbul'un trafik yoğunluğunu rahatlatan Kuzey Marmara Otoyolu'nun Hasdal Kavşağı – Habibler arasını hizmete sunduk. Ülkemizin mühendislik gücünün ve başarısının sembolü olan Kömürhan Köprüsü'nü tamamen yerli ve milli kaynaklarla inşa ettik. Batman-Midyat Yolu'nda 1.001 metrelik uzunluğuyla ülkemizin en uzun köprüleri arasındaki yerini alan Hasankeyf-2 Köprüsü'nü ulaşıma açtık. Anadolu'nun kapılarını açan Malazgirt ile Ahlat'ı güvenli ve konforlu bağlayan Ahlat-Karahasan-Malazgirt Yolu ve Ankara Uzay ve Havacılık İhtisas OSB'nin otoyola doğrudan katılımını sağlayan TAİ Köprülü Kavşağı yine bu dönemde Kuruluşumuz tarafından hizmete sunuldu. Batı Karadeniz'in en önemli turizm merkezi Amasra'yı Kurucaşile'ye bağlayan yolun önemli bir bölümünü halkımızın hizmetine sunduk. Ankara trafiğinin en yoğun geçiş noktalarından biri üzerinde bulunan İncek Yargıtay Yerleşkesine kolay ulaşım sağlayan Yargıtay Köprülü Kavşağı trafiğe açıldı."

“Bir yıl içerisinde 49 adet eserin açılış ve temel atma törenini gerçekleştirdik"

Daha pek çok projenin başarıyla tamamlandığını belirten Uraloğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Rize'nin 70 yıllık hayalini gerçeğe dönüştüren Salarha Tüneli açıldı. Malatya'yı Sivas'a bağlayan güzergâhta Tohma Köprüsü ile bölünmüş yol bütünlüğünü sağladık. Erzurum'u Artvin'e ve Kafkaslara bağlayan güzergahta Pirinkayalar Tüneli'ni inşa ederek keskin virajları, kış şartlarından etkilenen noktaları devre dışı bıraktık. Batı Karadeniz'de Kastamonu, Sinop ve Bartın illerimizi etkileyen afete müdahale ederek, zarar gören kesimleri hızla ulaşıma açtık. Çatalzeytin, Ayancık Terminal ve Şevki Şentürk, Kumluca-2 Köprülerini rekor sürede inşa ederek afetin etkilerini azalttık. Master Plan kapsamında Lefkoşa Kuzey Çevre Yolu'nun bir bölümünü ve İskele-Çayırova Yolu'nu kullanıma alarak Kuzey Kıbrıs'ta da hizmetlerimizi sürdürdük. Geçmişle bugünü buluşturan Ata Yadigarı köprülerimizden Hıdırlık, Kısa Köprü ve Silivri Mimar Sinan Köprüsü başta olmak üzere 33 köprünün restorasyonunu tamamlayarak kültür mirasına kazandırdık. Sonuç olarak bir yıl içerisinde 49 adet eserin açılış ve temel atma törenini gerçekleştirdik."

Bu çalışmalar dışında 1915 Çanakkale Köprüsü ile Çanakkale Boğazı'nda tarihte ilk kesintisiz karayolu geçişini sağladıklarını belirten Uraloğlu, Zonguldak-Kilimli Yolu ile Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı Tünellerini, Malatya Çevre Yolu 1. Kesimini, İzmit-Kandıra-Kaynarca Yolu'nun tamamlanan bölümlerini ve Tokat Havaalanı Kavşağı'nı trafiğe açtıklarını ve Zigana Tüneli'nde kazı çalışmalarını tamamlayarak ışığı gördüklerini bildirdi.

“2021'de 451 km bölünmüş yol ve 482 km tek yol tamamlanarak trafiğe açıldı"

Kurumumuz sorumluluğunda 2021 yılı başından bugüne kadar; 110 km'si otoyol olmak üzere toplam 451 km bölünmüş yol ve 482 km tek yol tamamlanarak trafiğe açıldığının bilgisini paylaşan Uraloğlu, ayrıca 1.275 km bitümlü sıcak karışım kaplama ve 8.111 km sathi kaplama çalışması yapıldığını aktardı. Uraloğlu, 2021 değerlendirmesini şu şekilde sürdürdü:

“Toplam uzunluğu 27 km olan 148 yeni köprü yapılırken, 98 köprünün bakımı tamamlanmıştır. Yine bu süreçte toplam uzunluğu 61 km'yi bulan 31 adet tünel inşa edilmiştir. Trafik güvenliği çalışmaları kapsamında; 30 milyon m2 yatay ve düşey işaretleme, 1.964 km otokorkuluk imalatı yapılırken, 25 adet kaza kara noktası iyileştirilmiştir. 5 Kış mevsiminde vatandaşlarımızın güvenli bir yolculuk yapmaları için yurt genelinde 446 adet karla mücadele merkezinde, 10.916 adet makine-ekipman ve 12.645 personel ile kar ve buzla mücadele çalışmaları yürütülmüştür."

“Genel Müdürlüğümüz sorumluluğundaki yollarda toplam fiber optik hat uzunluğu 6.273 km'ye ulaştı"

Kurumun Akıllı Ulaşım Sistemleri çalışmalarına da değinen Uraloğlu, Genel Müdürlük yerleşkesindeki Ana Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezi ile Antalya Bölge Müdürlüğündeki Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezi binasının yapımının tamamlandığını söyledi. Uraloğlu, “Kurulan bu merkezler ve altyapı ile trafik güvenliği her geçen gün artmaktadır. Akıllı ulaşım sistemleri çalışmalarımız kapsamında; Genel Müdürlüğümüz sorumluluğundaki yollarda toplam fiber optik hat uzunluğu 6.273 km'ye ulaşmıştır. 2022 yılında 1.985 km ilave ile 8 bin km'nin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

“Her coğrafyaya dağılan projelerin yapım çalışmaları devam etmektedir"

Genel Müdürümüz Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğünün tamamlanan pek çok yatırımı hizmete sunarken, Bakanlığımızın 2035 ve 2053 Vizyonu kapsamında proje ve yapım çalışmalarını sürdürdüğünü dile getirerek: “Otoyol çalışmalarımız kapsamında; 163 km'lik Aydın-Denizli Otoyolu, 45 km'lik Nakkaş-Başakşehir Otoyolu, 6 52 km'lik Çeşmeli-Kızkalesi Otoyolu'nda yapım çalışmalarımız devam etmektedir. Ayrıca, Akdeniz Sahil Yolu, ülkemizin kendi sınıfında en uzun boya ve en yüksek ayağa sahip köprüsü olacak Eğiste Hadimi Viyadüğü başta olmak üzere her coğrafyaya dağılan projelerin yapım çalışmaları devam etmektedir." dedi.

“2023 yılına kadar bölünmüş yol ağını 29.514 km'ye, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol ağını 31.478 km'ye ulaştırmayı hedefliyoruz"

Kuruluşun 2022 hedefleri hakkında da konuşan Genel Müdürümüz Uraloğlu, şunları kaydetti:

“Toplam 454 km bölünmüş yol, 761 km tek yol yapımı, 1.173 km bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol yapımı, 8.000 km sathi kaplamalı yol yapımı, 35 km tünel, 23 km köprü imalatı gerçekleştirilecektir. 2023 yılına kadar bölünmüş yol ağını 29.514 km'ye, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol ağını 31.478 km'ye, köprü ve viyadük uzunluğunu 771 km'ye, tünel uzunluğunu 720 km'ye ulaştırmayı hedefliyoruz."


4b8df2c1-0525-4c6b-abe8-f771fe4f2a13.jpg  
 
​​Büyült
611975d1-c005-454f-a289-e7848d67b88d.jpg  
 
​​Büyült
abf2d9e5-5076-497c-8197-57361d18685f.jpg  
 
​​Büyült
d0fc837e-d929-47c7-917a-62a75c401d36.jpg  
 
​​Büyült