Önemli ve Global Projeler

​​​​GEBZE - ORHANGAZİ - İZMİR OTOYOLU (İZMİT KÖRFEZ GEÇİŞİ VE BAĞLANTI YOLLARI DAHİL)
                                                              YAP - İŞLET - DEVRET PROJESİ 

Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Yap - İşlet - Devret Projesi 384 km Otoyol ve 42 km Bağlantı yolu olmak üzere toplam 426  km uzunluğundadır.


Proje, Anadolu Otoyolu üzerindeki Gebze Köprülü Kavşağından Ankara yönüne yaklaşık 2,5 km. sonra teşkil edilecek bir köprülü kavşakla başlayıp Dilovası - Hersekburnu arasında yapılan Osmangazi köprüsü ile İzmit Körfezini aşmakta ve Yalova – İzmit Devlet Yolunu Köprülü Kavşakla geçtikten sonra Orhangazi'den itibaren Orhangazi-Bursa Devlet Yoluna paralel olarak ilerlemektedir.


Orhangazi Kavşağından sonra güzergâh Gemlik civarından geçip, Ovaakça Mevkiinde Bursa Çevre Otoyoluna bağlanmaktadır. Bursa Çevre Otoyolunun proje bünyesinde olan Batı Kesimi, Bursa'nın kuzeyinden şehrin batısına doğru bir yay çizerek Bursa Batı Kavşağı Köprülü Kavşağını geçmektedir.


Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dâhil) Otoyolu, Bursa Batı  Kavşağından sonra Uluabat Gölünün kuzeyini izleyerek Karacabey'den itibaren güney-batıya yönelmekte, Susurluk ve Balıkesir'in kuzeyinden Savaştepe'ye, oradan da Soma-Akhisar-Saruhanlı-Turgutlu ilçelerinin civarından geçerek İzmir-Ankara Devlet Yoluna paralel ilerlemekte ve İzmir Çevre Yolu üzerindeki mevcut Otogar Kavşağında son bulmaktadır.


Toplam Yatırım Tutarı 11.001.180.608,25 TL.dir


Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu ile İzmir-Aydın, İzmir-Çeşme Otoyolu birleşerek Türkiye ekonomisinin  omurgasını oluşturan Marmara ve Ege Bölgeleri tam erişme kontrollü otoyol ağı ile bağlanmış olacaktır.


Ülkemiz nüfusunun üçte birinin yaşadığı İstanbul, Kocaeli, Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ve İzmir gibi güzergahta bulunan iller ile çevre İller arasındaki sanayi, ticari ve turistik amaçlı trafik hareketleri daha konforlu ve güvenli bir hale gelecektir.


Otoyolun tamamının, mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 km. kısaltacak olmasının sağlayacağı avantajlar fizibilite çalışmalarında hesaplanmış, bunun sonucunda 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inecektir.


Otomobil ile mevcut yolu kullanarak körfezi geçmek 1 saat 20 dakika, Feribot ile geçiş 45~60 dakika iken; Osmangazi Köprüsü ile gerçekleştirilen körfez geçişi (12 km) ile 6 dk'ya düşürülmüştür.

 

Proje Kapsamında;

1 adet Asma Köprü, 38 adet Viyadük, 3 adet Tünel, 24 adet Kavşak, 179 adet Köprü, 1005 adet Menfez, 17 adet Otoyol Hizmet Tesisi, 4 adet Bakım İşletme Tesisi, 2 adet Tünel Bakım İşletme Tesisi mevcuttur.

 

 

Proje Kapsamında Yapılan Çalışmalar;

(İzmir-Turgutlu)Dy.Ayr.-Kemalpaşa arasındaki 6,5 Km.lik Bağlantı yolu 20.10.2015 tarihinde, Altınova – Gemlik arasındaki 40 km Otoyol, 7,9 Km. Bağlantı Yolu  21.04.2016 tarihinde, 12,6 km.lik Gebze-Altınova (Osmangazi Köprüsü Dâhil) Otoyol  01.07.2016 tarihinde,  Kemalpaşa Ayr.-İzmir arasındaki 20 km Otoyol, 1,4 Km. Bağlantı Yolu   08.03.2017 tarihinde, Gemlik-Bursa arasındaki 25 km Otoyol, 1,6 Km. Bağlantı Yolu 12.03.2018 tarihinde, Saruhanlı Kavşağı – Kemalpaşa Kavşağı arasındaki 49 Km. Otoyol, 3,8 Km. Bağlantı yolu tamamlanarak işletmeye açılmış olup,  toplamda 147 km.lik Otoyol, 21 Km.lik Bağlantı yolu işletmeye açılmıştır.


2019 yılında ise Balıkesir Kuzey Kavşağı ile Balıkesir Batı Kavşağı arasındaki 29 Km.lik Ana Gövde 3,5 Km. Bağlantı Yolu ile Akhisar Kavşağı – Saruhanlı Kavşağı arasındaki 24,5 Km. Ana Gövde 8 Km.lik Akhisar Bağlantı yolunun tamamlanarak Mart 2019 aynın ilk yarısında işletmeye açılması, Bursa Batı Kavşağı – Balıkesir Kuzey Kavşağı arasındaki Otoyol kesimi ile Balıkesir Kuzey Kavşağı – Akhisar Kavşağı arasındaki Otoyol kesimlerinin Bağlantı Yolları ile birlikte Ekim 2019'da  tamamlanarak hizmete açılması hedeflenmektedir. 




​