Önemli ve Global Projeler

Bozüyük - Bilecik - Mekece Yolu İyileştirme Projesi
 
 

Bozüyük-Bilecik-Mekece Yolu toplam 85,84 Km dır. Söz konusu proje Marmara, Ege, İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerini birbirine bağlamaktadır. Endüstri ve tarım ürünleri taşımacılığının en yoğun olduğu ana arterin, Nisan 2005 tarihi itibariyle Bozüyük-Mekece arasında Yıllık Ortalama Günlük Trafik Sayısı 10000 vasıta civarında olup, bu rakam sürekli ve düzenli olarak artmaktadır. Trafik kompozisyonuna bakıldığında trafik hacminin yarıya yakınının ağır vasıta taşıtlarından oluştuğu görülmektedir.

 

85,84 Km uzunluğunda olan Bozüyük-Mekece Yolu İyileştirme Projesi, Hükümetimiz ile Japon Hükümeti arasında imzalanarak, 15.02.2000 tarihinde yürürlüğe giren 29.387 Milyon Japon Yeni (JY) tutarındaki kredi sözleşmesi ile finanse edilmektedir. Kredi anlaşması kapsamında 14.11.2000 tarihinde 1600 Milyon JY teklif bedelle önce Kontrolluk ve Danışmanlık Hizmetleri ihalesi yapılmış ve Japon Nippon Koei Co. Ltd. ve Türk Temelsu Uluslararası Mühendislik Hizmetleri A.Ş 02.01.2001 tarihinde işe başlamıştır. Daha sonra ise Bozüyük-Mekece Yolu İyileştirme Projesinin yapımı işi iki ayrı kesim halinde aynı kredi anlaşması kapsamında ihale edilmiştir.

 

41,8 Km uzunluğunda olan Bozüyük-Mekece Yolu İyileştirme Projesi 1.Kısım inşaatı işi, 7.124.259.725 JY teklif bedeli ile Mön İnş. Tic. Şti.+ Orhan Evin İnş. San. Ve Tic. A.Ş Ortak Girişimine 19.08.2002 tarihinde ihale edilmiştir. Toplam süresi 50 ay olan işin yapım çalışmalarına 06.03.2003 tarihinde başlanmıştır. İş, halen Mön İnş. Tic. Şti. yükleniminde devam etmektedir. Projenin trafik şeridi genişliği 3,5m, yol platform genişliği 26m-37m, maksimum boyuna eğimi % 6 ve minimum yatay kurb yarıçapı 500 m’ dir. Proje kapsamında 29 adet köprü, 23 adet alt geçit ve 156 adet kutu menfez bulunmaktadır. Yol, bölünmüş yol standardında olup üst yapısı bitümlü sıcak karışım olarak inşa edilecektir. 2007 yılı ödeneği 16.587.000 YTL’ dir. Eylül 2005 itibarı ile, Bursa Kavşağı- Atkaydı Taşocağı arasındaki 4,1 Km.’ lik kesim Sathi Kaplama seviyesinde trafiğe açılarak, Bozüyük Çevre Yolunda Km: 3+000-10+000 arasında, Bölünmüş yolun sağ tarafı sathi kaplamalı olarak bitirilmiştir. Çevre yolunda Toprak İşleri, Sanat Yapıları, Köprü ve Deplasman işlerinde çalışmalar devam etmektedir.

 

Mekece - Bozüyük44,04 Km uzunluğunda olan Bozüyük-Mekece Yolu İyileştirme Projesi 2.Kısım inşaatı işi, 10.560.698.763 JY teklif bedeli ile Limak İnş. San. ve Tic. A.Ş’ ne  19.08.2002 tarihinde ihale edilmiştir. Toplam süresi 50 ay olan işin yapım çalışmalarına 05.03.2003 tarihinde başlanmıştır. Projenin trafik şeridi genişliği 3,5m, yol platform genişliği 26m, maksimum boyuna eğimi % 5 ve minimum yatay kurb yarıçapı 325 m’ dir. Proje kapsamında gidiş ve geliş olmak üzere ikişer tüplü 2454m ve 818m uzunluklarında iki adet tünel projelendirilmiştir. Ayrıca proje kapsamındaki, 9 adet köprü, 10 adet alt geçit ve 121 adet kutu menfezde yol inşaatı bittiğinde tamamlanmış olacaktır. Proje bölünmüş yol standardında olup, üst yapısı bitümlü sıcak karışım olarak inşa edilecektir. 2007 yılı ödeneği 25.561.000 YTL’ dir. 2006 yılı sonu itibarı ile 2x800 m. olan Kaletepe tünelinde kazı ve destekleme çalışmaları bitirilmiş, sol ve sağ tüpün nihai betonu tamamlanmıştır.

 

Ayrıca 2x2450 m. olan Kocatepe tünelinin de kazı ve destekleme çalışmaları %100 seviyesinde bitirilmiştir. Bununla birlikte Km: 41+800 – 50+000 arasında Toprak, Sanat Yapısı, Köprü ve Deplasman İşleri de devam etmektedir.

 
BOZÜYÜK – BİLECİK – MEKECE YOLU İYİLEŞTİRME PROJESİ


--------            Mevcut yol 10m. Platform genişliğinde asfalt sathi kaplama 

--------            BSK yapılacak bölünmüş yol (Bozüyük – Mekece )

 

Bozüyük-Bilecik-Mekece yolu 96E040160 DPT numarası ile yatırım programında yer almaktadır. Mevcut yol Bozüyük ve kısmen Bilecik Geçişlerinde 2 x 2 şeritlidir. Asfalt sathi kaplamalı olan bu yol çok düşük standartlı olup özellikle Bilecik Girişi ve Bilecik Çıkışı Gülümbe rampaları trafiği taşıyamayacak duruma gelmiştir.

 

Bozüyük-Bilecik-Mekece arası ise ( 86 km. ), Japon JBIC ( Japon Uluslararası İşbirliği Bankası ) kredisinden yapılacaktır. Yukarıdaki planda görüleceği gibi Bozüyük Geçişi ve Bilecik Geçişi tamamen mevcut yolu terk etmektedir. Bozüyük geçişi 2 x 3 şeritli yapılacaktır. Güzergah üzerinde 2 adet tünel, 37 adet köprülü ve hemzemin kavşak ve 38 adet köprü bulunmaktadır.

 

Kredi 29 367 000 000 Japon Yeni olup 15 Şubat 2000 gün ve 23965 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış ikraz antlaşmasına göre, danışmanlık ve yol inşaatını içermektedir.

 

 

Mekece - Bozüyük

 

Mekece - Bozüyük

 

Mekece - Bozüyük

 

Mekece - Bozüyük

 

Yol yapım işine ait bilgiler :

 

 MÜŞAVİRLİK  KISIM I:  KISIM II:
 KM :0+000-85+840  KM :0+000-41+800  KM :41+800-85+840
 SÖZLEŞME TARİHİ :14 KASIM 2000  İHALE TARİHİ :19 AĞUSTOS 2002  İHALE TARİHİ : 19 AĞUSTOS 2002
 TOPLAM SÜRE :75 AY  YAPIM SURESİ :50 AY  YAPIM SÜRESİ : 50 AY
 İHALE BEDELİ :1 599 658 371 YEN

 İHALE BEDELİ : 7 214 259 725 YEN

 2.KEŞİF BEDELİ : 7 373 675 568 YEN

 İHALE BEDELİ : 10 560 698 763 YEN

 2.KEŞİF BEDELİ : 10 629 731 385 YEN

 İHALEYİ ALAN FİRMA :NİPPON KOEİ &  TEMELSU O.G.  İHALEYİ ALAN FİRMA : MÖN+Orhan EVİN O.G.  20 Aralık 2004 Tarih ve 11154 Sayılı Yazı ile;İŞİ YÜRÜTECEK  FİRMA : MÖN  İHALEYİ ALAN FİRMA : LİMAK
 İŞE BAŞLAMA TARİHİ :02.01.2001  İŞE BAŞLAMA TARİHİ : 06.03.2003  İŞE BAŞLAMA TARİHİ : 05.03.2003

 

 

 

Mekece - Bozüyük

 

Mekece - Bozüyük

 

Mekece - Bozüyük

 

Mekece - Bozüyük

 

Mekece - Bozüyük