Duyuru Detayı

MOTORCU DOSTU BARİYER SİSTEMİ UYGULAMASI ANTALYA'DA BAŞLADI

Motorcu Dostu Bariyer Sistemi Uygulaması, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit TURHAN, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir URALOĞLU ve Kenan SOFUOĞLU'nun katılımıyla 9 Şubat Cumartesi günü Antalya'da başlatıldı.

Antalya Sarısu piknik alanında motosiklet kullanıcılarıyla bir araya gelen Bakan TURHAN ve beraberindeki heyet, Antalya-Kemer Yolu'ndaki Çaltıcak Mevkiine geçerek, pilot olarak uygulanan Motorcu Dostu Bariyer Sistemi Uygulamasını başlattı.


Devletlerin tarih boyunca insanların güvenliği, huzuru ve mutluluğu için olduğunu söyleyen Bakan TURHAN, ulaşım ve altyapı hizmetlerinde vatandaşların can ile mal emniyetini muhafaza etmenin yanında, huzur ve konforunu da en üst düzeyde sağlamayı amaçladıklarını kaydetti.


Motosiklet Dostu Otokorkuluk Sisteminin, motosiklet kazaları kaynaklı kayıp ve hasarları en aza indirme çalışmalarının bir örneği olduğuna değinen TURHAN, konunun pek çok ülkenin gündeminde olduğunu vurguladı.


TURHAN, motosikletin 2017'de gerçekleşen ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarında üçüncü, motosiklet sürücülerinin de kazalarda hayatını kaybeden sürücüler içerisinde de ikinci sırada yer aldığını açıkladı.

Gerekli tedbirlerin alınmasının büyük önem arz ettiğini anlatan TURHAN, şöyle devam etti:

"Türkiye genelinde kazaya karışan toplam taşıtların içerisindeki motosikletlerin oranı yüzde 14. Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğundaki yol ağında ise yüzde 7,5 civarında. Otokorkuluk bulunan kesimlerde kaza sayısı açısından yüzde 26 ile yandan çarpma ilk sırada. Yüzde 24 ile devrilme, savrulma, takla atma ikinci sırada. Yüzde 22 ile arkadan çarpma üçüncü sırada yer alıyor. Ölümler dikkate alındığında ise yüzde 26 yandan ve arkadan çarpma ilk sırada. Yüzde 15 ile engel ve cisimle çarpışma ikinci sırada. Yüzde 13 ile devrilme ve savrulma, takla atma, diğer sebepler takip ediyor. Bu verileri göz önünde bulundurarak çözümler üretmek durumundayız"

TURHAN, yol ağında otokorkuluklar için yol güvenlik sistemleri kapsamında birtakım çalışmalar yaptıklarını, motosiklet koruma sistemleri için araştırma geliştirme çalışmaları olduğunu da sözlerine ekledi.

Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir URALOĞLU da önce yol ihtiyacını tespit ederek, ihtiyacı karşılayacak proje kriterlerini belirlediklerini, proje ve yolları buna göre yaptıklarını söyledi.

Yollarda seyahat eden kullanıcıların proje kriterlerine ve trafik kurallarına uymasını beklediklerini ifade eden URALOĞLU, kazaların olmaması için ellerinden geleni yaptıklarını, bazen insanların hatasından, bazen teknik hatalardan bazen de hava şartlarından trafik kazalarıyla karşılaştıklarını, kaza sonuçlarını hafifletmek için de farklı çalışmalar yaptıklarını dile getirdi.

Kavşaklar, sinyalizasyonlar, trafik işaretlemeleri, kaza kara noktalarının tespiti gibi konuların çalışmalar kapsamında olduğuna değinen URALOĞLU, "Son zamanlarda gündemimizde, motosiklet kazaları sonucunda oluşan sonuçları hafifletme adına bazı önlemlerin alınması vardı. Biz de bu çalışmayı başlattık. Ülkemizde 3 milyon motosiklet kullanıcısı bulunmakta." dedi.

Özellikle düşen motosikletçilerin bariyerlerdeki dikmelere çarpması sonucunda oluşabilecek yaralanmaların ve ölümlü kazaların önüne geçmek için oto-korkuluk sistemini başlattıklarını belirten URALOĞLU, "Gelişmiş ülkelerde bu sistem yeni denenmeye başladı. Biz bunu deneyerek, standartlarını geliştirerek daha iyisini yapma noktasında olacağız." diye konuştu.

Konuşmaların ardından TURHAN, Vali Münir KARALOĞLU, AK Parti Sakarya Milletvekili Kenan SOFUOĞLU ve Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir URALOĞLU ile yoldaki bariyerlere oto-korkuluğu yerleştirerek, uygulamaya start verdi.