Duyuru Detayı

DÜNYANIN ÜÇÜNCÜ EN UZUN ÇİFT TÜPLÜ TÜNELİ OVİT AÇILDI

Osmanlı Devleti'nin 1880 yılı kalkınma çalışmalarında yer alan Ovit Tüneli Projesi, tam 138 yıllık hayali gerçeğe dönüştürerek 13 Haziran Çarşamba günü yapılan törenle hizmete sunuldu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN'ın katılımıyla gerçekleşen açılış töreninde TBMM Başkanı İsmail KAHRAMAN, Başbakan Yardımcısı Recep AKDAĞ, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet ARSLAN, Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın BAK, Karayolları Genel Müdürü İsmail KARTAL, milletvekilleri, bürokratlar, belediye başkanları ve vatandaşlar hazır bulundu.


Törende konuşan Cumhurbaşkanı ERDOĞAN, Ovit Tüneli ile büyük bir hayali gerçekleştirdiklerini söyledi. Tünel yapılmadan önce  Ovit Dağı'nın 11 km tırmandıktan sonra 10 km inerek geçilebildiğini ve bu zorlu güzergâhın kışın aşılmaz bir hale geldiğini belirten ERDOĞAN, bu kış tünel sayesinde Ovit Geçidi'nin hiç kapanmadığını ifade etti.


Yolu 4 km kısaltan tünelin hizmete girmesiyle Karadeniz limanlarına ulaşımın kolaylaştığını ve bölgenin ticaret trafiğinde gözle görülür bir artış olacağını sözlerine ekleyen ERDOĞAN, konuşmasının ardından kendi kullandığı makam aracı ile beraberinde TBMM Başkanı İsmail KAHRAMAN ve Ulaştırma Denizcilik Haberleşme Bakanı Ahmet ARSLAN ile tünelden geçti. 


Ovit Tüneli; Rize'yi Erzurum'a bağlayan karayolu üzerinde, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu'ya ulaşımda başlangıç noktasını teşkil eden İkizdere-İspir arasında yer alıyor.

2640 m rakımlı Ovit Geçidi'ni karayolu tüneli ile geçerek bu kesimin yol standardını yükseltmek ve kış mevsiminde kar ve çığ etkisini en aza indirmek amacıyla projelendirilen Ovit Tüneli, bağlantı yolları ile birlikte 17 km'den oluşuyor.

Kuzeyi Güneye, Hayali Gerçeğe bağlayan Ovit Tüneli, bu uzunluğu ile dünyada çift tüp olarak inşa edilen en uzun üçüncü karayolu tüneli olma özelliğine sahip.

Ovit Tüneli ile, yoğun kar yağışı nedeniyle kış mevsiminde 5 ay trafiğe kapanan İkizdere - İspir arasındaki bu mevki, yılın tamamında trafiğe açık hale getirildi.

Bu geçidin her mevsim güvenli ve konforlu seyahate açık olmasıyla Rize-Erzurum Yolu ile Doğu Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin birbiriyle olan bağlantıları artırıldı.

Rize-Erzurum karayolunun transit taşımacılığa uygun hale gelmesiyle, Karadeniz limanlarına ulaşımın rahatlaması, bölge ülkelerinin uluslararası ticaretini Karadeniz üzerinden konforlu ve güvenli yollarla gerçekleştirmesi sağlandı.

Projeye İlişkin Teknik Bilgiler

•    Toplam uzunluğu 17 km olan proje kapsamında, 1,4 km çığ tüneli ile 12,6 km tünel entegre olarak inşa edildi. Toplam tünel boyu 14 km olup, 3 km bağlantı yolu yer alıyor.

•     Proje bünyesinde 1,7 km havalandırma tüneli bulunuyor.

•  Erken uyarı sistemi ile, oksijen, karbonmoksit, karbondioksit, metan,  hidrojensülfür, azotdioksit, kükürtdioksit gazları, tünel içinde sabit detektörler ile ölçülerek bilgisayar ortamında sürekli olarak takibi yapılıyor.

•   Tünel içerisinde sabit telefon, telsiz ile 24 saat haberleşme bulunuyor.