Duyuru Detayı

MERSİN'DE TEMEL ATMA HEYECANI

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet ARSLAN, Kalkınma Bakanı Lütfi ELVAN, Karayolları Genel Müdürü İsmail KARTAL ve çok sayıda davetlinin katıldığı törenle 27 Ağustos 2016 tarihinde Mersin'de 3 köprülü kavşak ile 17,55 km uzunluğundaki bölünmüş yolun temeli atıldı.


 

Mersin ve Adana arasındaki ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla hayata geçirilen Liman, Hal ve Bekirde Köprülü Kavşaklarının temel atma töreninde konuşan Bakan ARSLAN Mersin'in ülke ticaret ve ekonomisi için önemli bir merkez olduğunu ifade ederek, ulaşım kalitesinin artırılmasının kenti ticaret ve turizm anlamında daha da önemli hale getireceğinin altını çizdi.


 

Karayolları Genel Müdürü İsmail KARTAL ise konuşmasında projenin teknik özelliklerinden bahsetti. KARTAL "İki gidiş iki gelişli dört şeritli bölünmüş yoldaki trafik yoğunluğunun rahatlatılması için güzergâhın standardının daha da artırılması amacıyla 61 km'lik Mersin-Adana Devlet Yolu'nun her iki yanına ikişer şeritli kuzey ve güney toplayıcı yollar yapılarak yolun şerit sayısının 8'e çıkarılması tasarlanmıştır. Proje kapsamında ayrıca,         11 adet köprülü,  12 adet hemzemin kavşak, 5 adet otoyol bağlantı yolu entegre köprülü kavşağı ve 9 adet dere köprüsü yapılarak vatandaşlarımızın hizmetine sunulacaktır" dedi.


 

Konuşmaların ardından heyet, bir diğer proje olan Erdemli-Silifke-Taşucu 13. Bölge Hudut Yolu'nun Aydıncık-Gözce arasında kalan kesimin temelini attı. Mersin-Antalya arasındaki Akdeniz Sahil Yolu'nun çok önemli olduğunu dile getiren ARSLAN, Türkiye'nin değil Avrupa'nın bütçesi yetmez denilen Mersin-Antalya arası Akdeniz Sahil Yolu'nun tünelleriyle viyadükleriyle bölünmüş yollarıyla hızlı bir şekilde hayata geçirileceğini, hizmetlerin sadece bununla sınırlı olmadığını aktardı.

Bakan ARSLAN sözlerini şöyle sürdürdü: "Kısa mesafe gibi gözükmekle birlikte tünelden çıkıyorsunuz viyadük, viyadükten karşıya geçiyorsunuz tekrar tünel. Bu azımsanacak bir iş değil. Biz bunu daha hızlı bitirmek zorundayız. Daha hızlı bir şekilde bölgemiz insanının hizmetine bu projeleri bir an önce sunmak zorundayız. Bunun için gecemizi gündüzümüze katıyoruz. Hem sarp yerler hem aşırı virajlı hem de malzeme taşınması, çalışılması zor yerler."

Karayolları Genel Müdürü İsmail KARTAL da Aydıncık-Gözce arasındaki yolda, 7 bin 225 m'lik 8 adet tünel ve 2 bin 190 m'lik 6 adet viyadüğün yer aldığını, 19,4 km'de çalışmaların iki kesim halinde devam ettiğini söyledi.  KARTAL, 2016 yılı sonunda,  170 ile 172. km'ler arasındaki bin 124 ve 386 m'lik iki tünel ile 140 m'lik bir viyadüğün trafiğe açılmasının hedeflendiğini de sözlerine ekledi.

17,55 km proje uzunluğuna sahip olan yol ile ulusal ve uluslararası arterlere bağlantıların güçlendirilerek bölgenin tarım, ticaret ve turizm hacminin artırılması amaçlanıyor.​